Treeniohjelma ongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kinkula
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen kuntoillut kotona n. vuoden ajan joka toinen päivä. Enimmäkseen lihasliikkeitä on tullut tehtyä ja nyt haluaisin saada aerobista kuntoa kohotettua. Haluaisin alkaa juoksemaan. Ongelma on se, että en millään jaksaisi treenata enempää kuin nyt eli joka toinen päivä, mutta en myöskään uskalla korvata lihastreeniä pelkällä juoksulla koska pelkään että saavuttamani lihaskunto huononee. Ennen lihaskuntoilua teen aina n. 20min aerobisen osuuden. Ostin sykemittarin ja huomasin että tämän aerobisen osuuden aikana syke ei nouse tarpeeksi enää eli se on aika tehotonta, ennemmäkin sellaista ylläpitävää tällä hetkellä.

Lihasosiossa teen mm. vatsalihakset joiden tekeminen on minulle mieluisinta enkä suostuisi millään ainakaan näistä vähentämään. Niska ja hartiat pitää myös tehdä joka toinen päivä koska minulla on paljon ongelmia niskan seudulla ja tämä on ainoa tapa pitää pääsäryt poissa. Koko ohjelmaani jonka nyt teen, siis aerobinen + lihas menee n. 45min.

Olisiko jollakin jotain hyviä ehdotuksia uuteen ohjelmaan? Miten liittää yhteen nämä kaksi niin että aerobinen kunto nousee ja lihakset pysyy ja kehittyy. En myöskään haluaisi venyttää treenien pituutta, tunti on ihan maksimi, muuten alkaa kyllästyttää. Siis jos kävisin lenkille ennen lihaskuntoilua.. sekin on vähän huono koska aerobinen kunto on heikko olen ihan kuollut jo 20min lenkkeilyn jälkeen.

Voiko tuon tehdä polkemalla ihan vaan polkupyörällä vai voisiko esim. hölkätä? Kotoa ei löydy stepperiä eikä kuntopyörää. En oikein ymmärtänyt tuota taulukkoa, olisiko tarkoitus tehdä 3 kertaa viikossa siis harjoitus? Jos tuo tosiaan toimii niin otan käyttöön. Millähän sykealueella tuo pyöräily pitäisi tehdä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom