Treeniohjelma lentopalloilijalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AJJ
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

AJJ

Vuoden kestäneen asennekasvatuksen jälkeen olen saanut epäileväisen miehenkin innostumaan salitreenistä. Lentopalloa harrastavana hänellä on tavoitteena saada tietysti voimaa jalkoihin, mutta "lihakset eivät saisi kasvaa liikaa". :D

Kävisikö ihan tavan yksijakoinen ohjelma ensialkuun? Toistoja 8-12 ettei paidat vain käy pieniksi? :)

Jahas, no eipä ne lihakset vanhingossa kasva liikaa jos ei ole sitten joku gromosomi goljatti.

Mutta yks-jakoinen ohjelma kuulostaa ihan hyvältä näin vaikka alkuun jos ei ole aikaisempaa kokemusta salilta. Toistoja sen kymmenkunta per liike ja seuraavaan. tuoltahan niitä löytyyki niitä yks-jakosien thredejä..

Voimaa jalkoihin, juu-u pelaako tämä jantteri mitä paikkaa? Mutta perusvoimahan ois hyvä tehdä aluksi kyykyllä ihan pohjaan asti "ass on the grass" ja kun pohjakuntoa rupeaa lihaksissa olemaan niin siirtyä tähän kyykkyyn mitä lentopalloilijat enimmäkseen tekevät eli pieni, mutta repesevä niiaus.. Näin oon kuullu monien harjoittelevan HU:n kasvateista

Syväkyykky, korkeat vedot, rinnalleveto, maastaveto, vatsat lisäpainoilla.

Ja ei aloita aina penkistä, siellä ei jalat kasva.

Jahas, no eipä ne lihakset vanhingossa kasva liikaa jos ei ole sitten joku gromosomi goljatti.

Mutta yks-jakoinen ohjelma kuulostaa ihan hyvältä

Samaa mieltä. Ei ne lihakset ihan tyhjästä tule. Ja hyvä alotusohjelma on just edellämainittu 1-jakonen.

Tosiaan, mitä paikkaa pelaat? Jos olet libero niin tämä mitä tässä kohta kirjoitan, tuskin on lajiharjoittelun kannalta kovinkaan tärkeää: OJENTAJAT: ite ainakin henkilökohtaisesti olen kokenut saavani iskuun paljon lisää voimaa (olen keskitorjuja) esim. ranskalaisen punnerruksen avulla.

Toinen asia iskussa on vatsat: niitä lisäpainoilla. Nuo jalkaliikkeet tuossa jo mainittiinkin.

Edit: En sitten lukenu edellistä postia kovin tarkasti, kun siinäkin mainittiin vatsat.

Suositut

Back
Ylös Bottom