Treeniohjelma kaverille...?

No, Gillyanne, miten toi projekti on edennyt? Ootko saanu kaveris reenaamaan? Jos ei, niin miksei? Kootut selitykset? Jos kyllä, niin mitä kaveris on kommentoinu punttireenistä, noin niinku ensivaikutelmina?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä sillä penkilläkin tissit näyttää kasvavan... (kauniiksiko, on taas toinen juttu). Jopa pelkällä penkillä saa isot rintalihakset, "kiinteät" ojentajat sekä kumaran ryhdin ;) :D
 
mielestäni toi Iivilin ohjlema on hyvä. itekkin väännän samantapaista tällä hetkellä... pääasiassa saadakseni lisää voimaa. eli vähän liikkeitä mutta tehokkaasti ja ne on sitte tommosia perusliikkeita (leuat, mv, dippi, pena, kyykky, pystyp.)

siinä asiassa oon tosin erimieltä Iivilin kanssa, että vatsat tehdään alussa. kaikki liikkeethän menee ihan vituilleen jos sixpäkki on löysänä eikä sillä jaksa tukea muuta ruumista.
 
Tuosta penkki hommasta sen verran että ite oon ainakin tehny vuoro viikoin penkki/vinopenkki käsipainoilla ja vinopenkki/penkki käsipainoilla. Ja tuon penkin kans vielä vuorottelen siten että joka toinen kerta aliviisto ja joka toinen tuo normaali penkki. Ja näyttäähän nuo tissit kasvavan mutta tämä oli vaan yks esimerkki eikä välttämättä edes se paras.
 
Originally posted by Iivili
No, Gillyanne, miten toi projekti on edennyt? Ootko saanu kaveris reenaamaan? Jos ei, niin miksei? Kootut selitykset? Jos kyllä, niin mitä kaveris on kommentoinu punttireenistä, noin niinku ensivaikutelmina?

No tuota... ohjelmat olen hänelle esitellyt, ja kertonut vähän yleistä tietoa syömisestä, treenaamisesta yleensä, jne. mutta mutta... juu eipä ole frendini vielä salille asti päässyt...:evil:

Selitys: a)on ollut lomalla b)"no ku kesällä on niin paljon kaikkee muutaki" c)olin itsekin lomalla ja reissussa, enkä päässyt "pakottamaan" häntä salille :D

No, kunhan lomakausi on ohi, niin siinä häviävät samalla tekosyytkin... toivottavasti! Pitäkää peukkuja...
 
Jos sillä jannulla ei oo aikaa käydä salilla, kuin 2 kertaa viikossa, niin se on aivan sama mitä se siellä tekee, kehitystä ei tapahdu. :D Ja varsinkaan jos ei penkkiä tee niin mistä sille rintalihakset sit kasvaa:p (pec implants?)

Paremmin se kasvaa, kun teet sille esim kolmijakoisen ohjelman:
Maanantai
Kyykky+ takareidet+pohkeet

Keskiviikko
Rinta, penkkiä ja vinopenkkiä+olkapäitä

Perjantai
Selkä
Maastaveto+taljoja ym.

Tollaseen ohjelmaan voi alottelijakin heti hypätä ja on tarpeeksi simppeli ohjelma eikä tuu vedettyä ylikuntoon helposti. Eli perusliikkeillä liikenteeseen ja jos se innostuu niin ottaa sit eristäviä liikkeitä täydentämään ohjelmaa.
 
Originally posted by gnut
siinä asiassa oon tosin erimieltä Iivilin kanssa, että vatsat tehdään alussa. kaikki liikkeethän menee ihan vituilleen jos sixpäkki on löysänä eikä sillä jaksa tukea muuta ruumista.

Joo, makuasioita. Suosittelin vatsiksia ekana tehtäväksi aloittelijalle, koska:

1) Keskivartalon lihakset (myös selkä kokonaisuudessaan, vatsalihasten lisäksi) ovat pirun tärkeitä, ja siten nimenomaan aloittelijan olisi hyvä niitä vahvistaa. Tää siis nimenomaan voiman ja kropan toiminnan kannalta ja tulevaisuutta ajatellen, ulkonäöstä viis. Ulkonäön kannalta kannalta kaikki lihakset ovat tietty tärkeitä, mutta jos joskus haluaa liikuttaa vähänkään isompia kiloja esim. kyykyssä tai maastanostossa, niin vatsalihakset ja selkä on parempi olla kunnossa.

2) Näyttäs siltä, että monesti vatsikset jätetään reenin viimeiseksi, tehdään niitä vähän, jos ollenkaan. Ite oon kans toiminu monesti noin. Siksi oon tietoisesti priorisoinu vatsojen reenaamisen, siirtäny ne ekaks reeniin, jotta kans tulee tehtyä ja kunnolla.

Eli esim. voimanostajalle on varmaan monesti järkevää tehdä ne raskaat nostot (esim. kyykyn eri variaatiot) ensin, jotta myös vatsalihaksissa on virtaa ja sitten vasta reenin lopussa vatsiksia. Aloittelijalle mun mielestä on kumminkin järkevää tehdä vatsikset alussa.

Tästähän on montaa mielipidettä. Ed Coan esim. sanoi muistaakseni jossain haastattelussa, ettei hänen mielestään vatsalihaksia tartte erikseen reenata ollenkaan, kunhan vaan kyykkää ja maastanostaa suurimman osan ajasta ilman vyötä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom