Treeniohjelma, huonoko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeePee80
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tämmönen on saliohjelmani nyt:

Ma: Selkä + ojentajat

Ke: Rinta + hauis

Pe: Jalat + olkapäät

Teen aina kolme eri liikettä, 4 sarjaa ja toistot siinnä 8-12. Pyramiidi idealla mennään ja saa ihan hyvin tuntumaa, mutta ongelma onkin tuo lepo aika. Jääkö se liian pitkäksi? Koska esim. rinta+hauis päivien väli on tuo 7päivää... Onko se liikaa?

Voithan tehdä tuota vaikka 1 on 1 off tyyppisesti eli joka toinen päivä treeniä. Treenipäivät eivät tosin tällöin ole samat joka viikko. Liikkeitäkin voisi lisätä pari (riippuu tosin kuinka raskaita ja kokonaisvaltaisia nuo ovat).

+ Lihas kasvaa kai maksimissaan sen 72h jonka jälkeen olisi jo hyvä treenata uudestaan eli tiheämpää sykliä vaan mikäli ei ole ongelmia palautumisessa.

Käytä epäsuoria hyväksii niin pysyy tauot inhimillisempinä. Esim. ojentajille tai olkapäille vähän dippiä niin saa rintakin kyytiä. Selkä liikkeistä saa hauis epäsuorat. Penkistä ojentajat ja etuolat jne.

Olen käytännössä samanlaisella ohjelmalla tehnyt, muutama poikkeus tosin:

1 treeni: Rinta + Selkä

2. treeni: Kädet

3. treeni: Jalat + olkapäät

Eli käsipäivinä teen hauikset ja ojentajat. En ole näitä sitonut mihinkään tiettyyn viikonpäivään, osaksi sen takia että opiskelen ja käyn töissä, niin ei välttämättä joka maanantaina esimerkiksi kerkiä salille. Pääsääntöisesti pyrin joka toinen päivä käymään salilla, ja näin ollen ei tule ihan tuota 7 päivän taukoa.

Juuri oli eilen jalat ja olkapäät vuorossa ja on kyllä tänään taas jaloissa semmonen tunne, että salilla tosiaan käyty. Olkapäissäkin pieniä raskausarpia havaittavissa. :rock:

Joka tapauksessa itse olen tästä treeniohjelmasta tykännyt ja tällä tulen jatkamaan vielä niin kauan, kunnes rupeaa kehitys laantumaan.

Back
Ylös Bottom