Treeniohjelma harjoittelemattomalle Pelastusopiston kokeita varten

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sakkeus
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Yks tuttava joka pyrki tonne kouluun niin treenas aivan normaalisti muutaman kuukauden kaikkia lihasryhmiä tasaisesti ja kävi lenkillä, eikä kikkaillut mitään ihmeempiä.
Juoksu jäi muutamaa kymmentä metriä vajaaksi täydestä pistemäärästä ja ei sen takia päässyt. Nuo lihaskunto testit on kyllä niin helppoja matti meikäläisellekin pikku treenin jälkeen ettei niiden takia kannata paljoa panikoida.

Kyttä sanoi:
Mutta mitä niissä FOBIA testeissä tehdään??? :eek:
kiivetään letkunkuivaus torniin ja ryömitään putkeen

Ps edellisessä viestissä piti lukea että muutama kymmentä metriä minimi pistemäärästä jäi se juoksu vajaaks

kiivetäänkö siinä vaan letkutorniin ja sit alas vai pitääkö tehdä jotain siellä??ja tossa ryömitään putken läpi vaan vai??

Kyttä sanoi:
kiivetäänkö siinä vaan letkutorniin ja sit alas vai pitääkö tehdä jotain siellä??ja tossa ryömitään putken läpi vaan vai??
Toinen käsi pitää irrottaa ylhäällä telineestä ja kun sen on tehnyt niin saa tulla alas. Putkeen ryömitään sisään ja sieltä takas, ei siis mennä läpi.

Yksi itsestään selvä asia, mutta todetaan kun sitä ei ole aikaisemmin mainittu. Eli leuanvedon osalta maksimiin tulee helpoitin lisätoistoja diettaamalla turhat rasvat pois. 5-10 kg:n painon tiputuksella maksimiin tulee 2-5 lisätoistoa.

Itse päätin keväällä nostaa leuanvedon tulosta 15:sta 25:n, joten hankin kotiin leuanvetotangon. Täysin kaikkien harjoitteluteorioiden vastaisesti olen tehnyt yksittäisiä maksimitoistoja muutama kerta päivässä. Tämä "harjoitteluohjelma" on kuitenkin tehonnut, tänäpäivänä maksimi on 28, tavoitteena 30 syyskuuhun mennessä.

Noniin nostetaanpa vanha threadi ylös. Tuosta puolipyramidista sen verran, että kuinka paljon olis hyvä nostaa painoja joka sarjaan? Sakkeus kehoitit alottamaan kyykkysarjan pelkästä tangosta (eli 20kg?), niin miten tuohon seuraavaan sarjaan kannattaa nostaa painoja? Itse tein juuri tuolla samalla pp. tyylillä treenin ja sarjat menivät itselläni seuraavasti: 15,12,10,8,8,6,6.

Koska en ole ikinä ennen kyykkyä pahemmin harrastanut, niin viimeiset kaksi sarjaa tekivät todella tiukkaa ja painoakin oli vain 50kg. Eli 15 toiston sarjassa oli 20kg ja jokaiseen sarjaan nostin noin 7,5kg painoja. 8 toiston sarjat menivät samoilla painoilla kuten myös 6 sarjat.

Mistä mahtaa johtua että tunsin järkyttävän suurta kipua kyykkyä tehdessäni vyötärön kohtaalta vasemman reiden yläpuolelta? Oli todella viiltävä kipu varsinkin viimisessä kyykkysarjassa.

Ja sitten vielä, sisältyykö tuohon sakkeuksen ohjelmaan lämmittelysarjat vai pitääkö ne vetää vielä erikseen? Itse en erikseen mitään lämmittelyä tehnyt vaan oletin että nuo ensimmäiset kevyet sarjat käy lämmittelystä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom