Treeniohjelma hakusessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PeterCee
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve,

Olen 23 vuotias noin 190cm pitkä painan 80kg en ole oikeestaan kuntoilut aktiivisesti koskaan viimeksi noin 13 vuotiaana. Oon aloittanut noin kaks viikkoa sitten salilla käynnin 4 kertaa viikossa (maanantai, tiistai, torstai, perjantai (keskiviikko + sunnuntai lenkillä)). Maanantai = Rinta, Tiistai=kädet, Keskiviikko = vapaapäivä (lenkillä), Torstai = selkä, Perjantai = jalat, Lauantai = vapaapäivä, Sunnuntai = vapaapäivä (lenkki). Ei oo mitään kunnon ohjelmaa oon teistailut eri liikkeitä eri laitteita. Juon kakskertaa päivässä proteiini shaken (star nutrion whey 80 vaihto kun tuo loppuu ->Star nutrition GAINER PRO) syön vitamiini tabetlin aamupalan yhteydessä ja pari omega 3 ja koitan syödä 4 kertaa päivässä kunnon aterian. Tavoitteena on lihasten kasvu ja lisää voimaa ja massan lisäys (olen ollu laiha koko elämäni enkä lihoa millään (pieni pömppis haivaittavissa) vaikka söisin mitä toisin sanoen super nopea aineenvaihdunta). Nyt siis hakusessa neljänpäivän treeniohejlma? olen alottelia enkä oikeestaan tiedä mitään sali "slangi" termejä joten lyhyt kuvaus liikkeestä olis hyvä.

Kiitos hirveesti jo etukäteen vastauksista! :)

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Golden 6:lla on hyvä aloittaa. Ota alkuun maltillisesti ja opettele tekniikat kunnolla, kysy isommilta pojilta neuvoa jos vähänkään epäilyttää. Lue perkeleesti Pakkotoistoa, muutakin kuin Laatua Pojille 2 -ketjua. Täältä löydät aivan varmasti kaiken mitä tarvitsee tietää alkuun, kun opettelet käyttämään hakua.

Jos tuo Golden 6 ei nyt jostain syystä nappaa, niin Elaston kaksijakoinen on myös hyväksi koettu (klik). Vaikka niitä hauiksia ja rintoja olisi kiva pumpata kymmeniä eri liikkeitä päivässä, koita opetella ne perusliikkeet kuntoon. Niitä opettelemalla saat nopeasti haluamiasi tuloksia.

Edit. olinpas hidas

Kiitos hirveesti pikasista vastauksista :)

Tommosta aattelin alkaa seuraamaan ainankin nyt muutaman kuukauden.

TOISTOT:
MAANANTAI & TIISTAI: 4-6
TORSTAI & PERJANTAI: 8-15

MAANANTAI:

Etukyykky/takakyykky 5x
Penkkipunnerrus tanko 4x
Pystypunnerrus kp 4x
Ranskalainen punnerrus 3x
Vatsarutistus 3x

TIISTAI:

SJMV/mave 5x
Leuanveto 3x
Kulmasoutu kp 3x
Hauis kp 3x
Takaolkapääsoutu 2x
Pohkeet seisten 4x

TORSTAI:

Jalkaprässi 3x
Reiden ojennus 3x
Vinopenkki kp 4x
Viparit sivulle 4x
Pushdown 3x
Jalannostot 3x

PERJANTAI:

Reiden koukistus 5x
Alatalja 3x
Ylätalja 3x
Hauis tanko 3x
Viparit taakse 2x
Pohkeet istuen 4x

Tosin nuo leuanvdeot varmaan jää väliin kun just ja just puolikkaan leuan saan väännetty, ehkä mä sit roikun siin sarjoissa :).

Tosin nuo leuanvedot varmaan jää väliin kun just ja just puolikkaan leuan saan väännetty, ehkä mä sit roikun siin sarjoissa :).

Jos salilla on kuminauhoja, niillä voi helpottaa sitä leuanvedon kuormaa. Joillain saleilla on myös ns. leuanvetokoneita (niille varmaan on joku nimikin) joilla pystyy helpottamaan leuanvetoa. Jos ei näitä ole, niin yritä tehdä ainakin negatiivisia (hyppäät ylös ja tulet mahdollisimman hitaasti alas). Leuanveto on ihan ylivoimainen liike selän levitykseen, joten kannattaa opetella. Ja myötäotteella sitten!

Onko hyvä treeniohjelma jos käyn neljästi viikossa salilla tai kolmesti kun en niin mieti liikkeitä mitä tekisin kun vaan että mitä lihaksia. ensin hauikset,oikkarit ja selkä ja jalat ja olkapäät tyyliin ja lämmittelen kymmene minsaa juksumatolla ja joka kerta ku käyn salilla niin teen jonkin verran vatsalihaksia ,että ei tartte erikseen tehä. salilla teen tyyliin vaikka hauikset ja oikkarit niin penkki, vinopenkki ja hauiskääntöä käsipainolla ja ehkä käsipanoilla penkissä rintaa lisäksi.
Onko tuo hyvä olisi kiva saada joku semmoinen treeniohjelma että kävisin kolmesti viikossa vaan salilla mutta pääsääntöisesti tulis tehtyä "kaikki"

Hjelppiä hjelppiä! Salille menon aattelin ottaa tavaks. Millanen ois hyvä ohjelma jos pari- kolme kertaa tulis käytyä viikosa, tai voisko funtsia yhen päivän nuista, että tuo yks päivä tulis tehtyä kotona koska penkki löytyy huoneesta ja käsipainot? Rinta, selkä ja vatsa painottuvaa (yllätysyllätys?), mutta ideoita miten tekis ja mitä liikkeitä kuulus mihinki päivään (että mahollisimman hyvin kattas kunkin osa-alueen reenin). Laihduttamisesta ei niin tarvi tähä mun postaukseen vastailla kun siitä tietua on. Kiitollinen olisin vastauksille. :o)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täydennystä treeniohjelmaan

Viime sali käynnit jäi vähän kesken kun kuntosalini suljettiin, nyt alotin käymään veljen kanssa toisessa paikassa.

Eilen alotin Arskan kultaisen kuusikon. Ja ohjelma tuntui todella raskaalta (tosin ei mikään yllätys).

1. Takakyykky 4x10 toistoa... Onko jalka prässiin hyvä vaihtaa välillä tai ehkä puolittaa sarjat 2x10+2x10?

2. Penkkipunnerrus 3x10toistoa

3. Leuanveto leveällä otteella... Mihin tämän voi vaihtaa? tuntuu tyhmältä roikkua leukatangolla kun ei niitä leukoja kauheesti saa tehtyä.

4. Niskan takaa punnerrus 4x10 toistoa.. voiko tämän jakaa kahdella eri liikkeellä 2x10+2x10 tai ehkä jopa vaihtaa kokonaan toiseen harjotukseen?

5. Hauiskääntö tangolla 3x10 toistoa.. voiko tämän jakaa kahdella eri liikkeellä 2x10+2x10?

6. Istumaannousu

Maanantai: Salil
Tiistai: Lenkille
Keskiviikko: Salil
Torstai: Lenkille
Perjantai: Salille
Lauantai: Lenkille
Sunnuntai: Lepo

(+Pyöräilen 7 kilsaa töihin edes takas heti ku noi jäät on sulannu)

Tolla setillä niin sanotusti perus kuntoon 3kk?

Kiitos hirveesti jo etukäteen vastauksista!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom