Tässäpä olisi kesäksi tarkoitus päästä mahdollisimman tiukkaan kuntoon. Itse olen harrastanut aktiivisesti urheilua 2v. Nyt intin jälkeen huomaan että rasvaa alkaa kertyä vaikka liikunkin aktiivisesti. Nyt kaipaan siis niitä ratkaisevia ohjeita, vinkkejä tiukkaan kuntoon pääsemiseksi. Eniten tarvitsen ehkä syömiseen ja lepoon liittyviä ohjeita.
Harrastan suhteellisen rasittavaa kamppilulajia, jossa painotetaan yleensä pitkiä suorituksia (Lihaskunto, harjoitteet) Jos en töistä johtuen pääse treeneihin pyrin korvaamaan treenit salilla
Itse ajattelin seuraavanlaista "ohjelmaa"
MA- Aamulenkki (matkaan ohjeita), kamppailulajitreenit (noin 2h)
TI- Aamulenkki (matkaan ohjeita), kamppailulajitreenit (noin 2h)
KE- Aamulenkki (matkaan ohjeita), lepopäivä ? / kevyt lenkki illalla ? / sali ?
TO- Aamulenkki (matkaan ohjeita), kamppailulajitreenit (noin 2h) + lenkki
PE- Aamulenkki (matkaan ohjeita), sali
LA- Aamulenkki (matkaan ohjeita), kamppailulajitreenit (noin 2h) / lepo ?
SU- kamppailulajitreenit (noin 3h)
Ohjelma voi tietenkin muuttua mielen / jaksamisen mukaan. Esim lenkin saatan lisätä milloin vain siltä tuntuu
Kannattaisiko lenkillä juosta vaihtelevalla temmolla, eli siis korkea syke, matala syke, jne.
Lisäksi vinkkejä syömiseen kaivataan.
Kiitos jo etukäteen niille jotka jaksavat kuluttaa omaa aikaansa tämän lukemiseen.
--EDIT-- Venyttelen myös kamppailulajitreenien puolesta paljon ja lihakset tarvitsevat myös palautumista siitä + liikarasitus ilmeisesti tappaa venyvyyden ?
Harrastan suhteellisen rasittavaa kamppilulajia, jossa painotetaan yleensä pitkiä suorituksia (Lihaskunto, harjoitteet) Jos en töistä johtuen pääse treeneihin pyrin korvaamaan treenit salilla
Itse ajattelin seuraavanlaista "ohjelmaa"
MA- Aamulenkki (matkaan ohjeita), kamppailulajitreenit (noin 2h)
TI- Aamulenkki (matkaan ohjeita), kamppailulajitreenit (noin 2h)
KE- Aamulenkki (matkaan ohjeita), lepopäivä ? / kevyt lenkki illalla ? / sali ?
TO- Aamulenkki (matkaan ohjeita), kamppailulajitreenit (noin 2h) + lenkki
PE- Aamulenkki (matkaan ohjeita), sali
LA- Aamulenkki (matkaan ohjeita), kamppailulajitreenit (noin 2h) / lepo ?
SU- kamppailulajitreenit (noin 3h)
Ohjelma voi tietenkin muuttua mielen / jaksamisen mukaan. Esim lenkin saatan lisätä milloin vain siltä tuntuu
Kannattaisiko lenkillä juosta vaihtelevalla temmolla, eli siis korkea syke, matala syke, jne.
Lisäksi vinkkejä syömiseen kaivataan.
Kiitos jo etukäteen niille jotka jaksavat kuluttaa omaa aikaansa tämän lukemiseen.
--EDIT-- Venyttelen myös kamppailulajitreenien puolesta paljon ja lihakset tarvitsevat myös palautumista siitä + liikarasitus ilmeisesti tappaa venyvyyden ?