Treenin muuttaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Glichy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tervehdys!

Olen nyt noin kaksi kuukautta käynyt salilla tehden kaksijakoista ohjelmaa. Treenikertoja on tullut se 4-5 viikossa ja sarjoja lihasryhmille on tullut n. 7-9 per lihasryhmä. Toistot ovat pysyneet juurikin 8-12 välissä. Kysymykseni onkin siis, koska viime viikkoina rauta ei ole "liikkunut" tuttuun malliin, niin ajattelin nostaa treenissäni volyymia ja tehdä 15-20 toistoa erilaisen lihasärsykkeen saamiseksi, mitään järkeä?
Painoa tullut kahdessa kuukaudessa neljä kiloa ja nyt vaaka näyttää 78 kg mihin olen tyytyväinen, rasvan lisääntyminen pientä. Lajina on siis jalkapallo, mutta ennen kautta haluan rakentaa lisää massaa ja voimaa miesten pelejä varten. Siksi myös tuo kestovoima ei olisi pahitteeksi, että kesto puoli olisi kaudella kunnossa, vaikka järjestyshän menee nyt vähän väärin :D

Kiitos jo etukäteen!

Aika paljon teet sarjoja kaksijakoisessa ohjelmassa. Itse olen treenannut kaksijakoisella viimeiset 5kk ja sarjoja tulee per lihasryhmä vain 5-7 ja treenikertoja viikossa vain 3-4, eli voluumiero on huomattava. Toistoalueena olen pitänyt 6-8 isoissa liikkeissä ja 8-12 pienemmissä apuliikkeissä. Minulla on ainakin tuloksia tullut hyvin tällä systeemillä. Onko treenisi liian kevyitä, vai oletko vaan nuorena jannuna nopea palautumaan? Toistoaluetta kannattaa kyllä vaihdella ajoittain, mutta ei ehkä noin suuria muutoksia aina kerralla.

No kyllä mielestäni melko nopeasti palaudun, eipä ikääkään ole kuin kohta 18. Ajattelin kuitenkin kokeilla vähentää toistomäärät 8-10 toistoon... En kyllä usko että liian kevyitäkään treenit ovat, koska välillä huimaa ja meinaa tulla oksennus :D Huomenna testaamaan :D

Älä liikoja odota tulosten nousussa näin pienillä väliajoilla, vaikka aloittelija oletkin vielä. Millaista tahtia tulokset on noussut ja mitä tarkoitat että painot tuntuu raskaalta? Siis painot millä olet ennen tehnyt vai löitkö vähän liikaa kerralla tankoon lisää?

Viimeksi muokattu:
No voi olla, että on allekirjoittaneella liian kovat odotukset, mutta tänään aamulla kyllä tuntui ihan hyvältä tehdä 8 toiston sarjoja. En saanut ihan niin hyvää pumppia, mutta eikö siihen yleensä tarvita hieman pidempiä sarjoja?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom