Treenin muutos 4-jak.>3-jak.>HST

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Pistän nyt tänne, kun olen vasta alle vuoden tosissani treenannut. Tarkoitus on siis siirtyä käyttämään HST:tä. Koko talven olen treenannut 2-jakoisella, lukuunottamatta viimeisiä kolmea viikkoa 3-jakoisella. Pidän itse 2-jakoisesta enemmän, mutta kun duunini muuttui raskaammaksi, vaihdoin systeemiä. Aiemmin siis treenasin kolmesta neljään kertaan viikossa. Nyt tuo kolme kertaa viikossakin on tuntunut turhan rankalta. Kun HST nyt kuitenkin on kertasuorituksena kevyempi, ajattelin että sillä yritettäisiin tästä eteenpäin.

Työni on siis fyysisesti ajoittain hyvinkin raskasta. Erityisesti selkä on välillä kovilla. Tämä asettaa jonkin verran rajoituksia treeniliikkeille ts. selkää tulee mahdollisesti välillä tehtyä hiukan vähemmän. Toisaalta selkä tuntuu mulla kehittyvän paremmin kuin muu kroppa. Alaselän kanssa on myös ollut jonkin verran ongelmia, joten mavea ja kyykkyä en voi tehdä ainakaan joka kerta.

Näillä olin ajatellut lähteä liikkeelle:
Prässi/hack-kyykky vuorokerroin
Reiden koukistus/ojennus
Pohkeet istuen/seisten
Penkki/vinopenkki
Ristitalja
Kulmasoutu/alatalja
Ylätalja leveällä/kapealla
Pystypunnerrus
Ransk.punnerrus/kapea penkki
Hauiskääntö käsip./kulmatangolla
Lisäksi välillä fiiliksen ja voimien mukaan olkapäille vipareita ja käsille taljapunnerruksia.

Sarjojen määränä riittävä lienee kolme, ehkä käsille kaksikin. Näillä sarjoilla aikaa kuluu reilu tunti, vähän lepotaukojen pituuden mukaan. Noita ylimääräisiä apuliikkeitä teen luultavasti lähinnä perjantaisin, jos voimia on. Ruokapuoli on ok.

Miltäs tuo näyttäisi?

Henkäys sanoi:
Sarjojen määränä riittävä lienee kolme, ehkä käsille kaksikin. Näillä sarjoilla aikaa kuluu reilu tunti, vähän lepotaukojen pituuden mukaan. Noita ylimääräisiä apuliikkeitä teen luultavasti lähinnä perjantaisin, jos voimia on. Ruokapuoli on ok.

sarjojen määrän saa varmasti selville kun luet sitä hst faq ua!

Henkäys sanoi:
Miltäs tuo näyttäisi?
muuten ihan jees mutta muutama mikä pistää silmään ja joita muuttaisin:

-etureisille riittää yksi liike, joten ojennukset pois. koukistukset on ok.
-ristitalja pois
-kapean penkin ottaisin myös ojentajilta pois, sillä kolme punnerrusliikettä on liikaa useimpien olkapäille.

ja sitten kannattaa lueskella noita hst-ketjuja, sillä 2 sarjaa todellakin riittää per lihas. lisäksi koko hst miltei perustuu noihin laskettuihin sarjapainoihin, joten ne kannattaa laskea huolella ja mennä niiden mukaan.

Niin, joo. No täysin ortodoksinen HST täsät ei nyt sitten heti ehkä tulekaan, mutta siihen suuntaan on tarkoitus mennä kunhan nyt tottuu ensin tuohon sykliin.

Henkäys sanoi:
Niin, joo. No täysin ortodoksinen HST täsät ei nyt sitten heti ehkä tulekaan, mutta siihen suuntaan on tarkoitus mennä kunhan nyt tottuu ensin tuohon sykliin.
Tosta viestistä sai semmosen käsityksen, että meinaat vetää kokokropan kolme kertaa viikossa ja aina tiukkoja sajoja(?). Se on siis täysin väärin,eli siinä tulee ylikunto melko nopeesti kylään.

köysi sanoi:
Tosta viestistä sai semmosen käsityksen, että meinaat vetää kokokropan kolme kertaa viikossa ja aina tiukkoja sajoja(?). Se on siis täysin väärin,eli siinä tulee ylikunto melko nopeesti kylään.

ite aattelin ihan samaa!

sun treenillä eij oo mtn tekemistä enää hst n kanssa vaan iha normaali 1-jakonen o kyseessä.

Suositut

Back
Ylös Bottom