treeniliikkeistä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
mun on jotenki tosi vaikea saada selkä&hauis päivänä kunnon tuntumaa selkään. ohjelmani on tällainen.

Pe:

kulmasoutu tangolla x3
ylätaljasoutu eteen x3
alataljasoutu eteen x3

hauiskääntö tangolla x3
hauiskääntö käsipainoilla x3
vatsalihakset painoilla x3

tuntuu että forkut on aivan jumissa treenin aikana. kulmasoudussa ja ylätaljasoudussa ei tunnu treenin aikana kuin forkuissa ja joudun pistään säälittäviä painoja laitteisiin kun ottaa niin koville käsivarsii vaikka yritän tehdä mahdollisimman vähän käsillä. seuraavana päivänä saattaa havaita että on ehkä tehnyt jotain selällä. onko itellänne ollut vastaavaa vai teenkö treeniliikkeet niinku :david: ??

Kokeile pienentää painoja ja liikutella lapoja kunnolla selkäliikkeissä. Kokeile myös alataljassa tehdä abaut 8 toistoa ja pari viimestä kädet lähes suorana pelkillä lavoilla.

PS. kulmasoutu tangolla ja leuanveto on äijäliikkeitä. Itse saan parhaan tuntuman nillä.

Vähän sama ongelma mullakin, tosin mulla tulee vaan maastavedossa. Ihan järjettömän tuskallista pitää tankoa käsissä vaikka muu kroppa kestäisikin hieman enemmän rautaa. Noo, olen nyt alkanut reenaan puristusvoimaa/-kestävyyttä kerran viikossa mavesession lisäksi esim. roikkumalla tangosta tai pitämällä raskasta tankoa mahdollisimman pitkään käsissä. Kyllä mun mielestä kannattais ennemminkin keskittyä heikkojen kohtien parantamiseen (forkut) sen sijaan että unohtais koko ongelman ja "huijais" remmeillä. ;) Keho on ketju, ja ketju on vain yhtä vahva kun sen heikoin kohta.

Tai no, kai sitä vois kokeilla myös remmeillä isoilla romuilla josko sitten tuntuis selässäkin, tai sitten vaan kokeilis pienemmillä painoilla überpuhtaalla tekniikalla. Jos vika todellakin on vain heikoissa forkuissa niin eikun reenaamaan puristusvoimaa.

kulmasoudus varsinki näin käy...säälittävät 50 kiloo rautaa nii kolmanne sarjan jälkeen on kyllä forkut jumis. mutta pienemmillä painoilla tosiaan se ei tunnu selässä juuri miltään. mut kannattaako mun forkkuja erikseen treenata jos ne menee ihan jumiin selkä&hauis päivänä muutenki?

Yleisesti jos ei saa tuntumaa selkään vika on tekniikassa eikä liikkeissä, toki liikkeitä kannattaa vaihdella! Suosittelen hommaan remmit ja keskittyyn tekniikkaan niin että tosiaan vedät selällä. Forkut ja puristusvoimat treenaat sit erikseen. Jos on ongelmia ton puristusvoiman kanssa menee selkäliikkeet pilalle kun ei kerkee keskittyyn selkään IMO.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom