Treenikysymyksiä...

Ihan miten ite tykkäät. Jos massakauteilisin niin peruskuntokausi ois ehkä 2/3 ja voimakausi 1/3 massakauden kokonaisajasta. Massakaudellahan osa hakee massaa, eli sapuskaa koneeseen isolla kädellä. Kaikki bulkkihommat alkaa olla "last-season"-juttuja, mutta kyllä sitä plussalla kuuluu silti olla.

Peruskuntokaudella ehkä jopa enemmän kaloreita, koska ainakin itse treenaisin myös aerobista siinä samalla. Eli siis kokonaisvaltaista peruskuntoa. Voimakaudella vähentäisin reilusti myös aerobista ja samalla siis kaloreitakin hippaisen.

Jotkut sanovat että 3 kertaa viikossa lihaskuntoa/bodausta riittää mutta minusta ei oikein tunnu siltä.. niin voinko treenata vaikka 6 kertaa viikossa, koska aina treenin jälkeen seuraavana päivänä mikään paikka ei ole minulla kipeä ja olen treenannut aina kovaa että hiki tulee pintaan ja saavutanko näin parempia tuloksia jos treenaan useamman kertaa viikossa vai saavutanko samat tulokset 3 x viikossa menetelmällä?

Jotkut sanovat että 3 kertaa viikossa lihaskuntoa/bodausta riittää mutta minusta ei oikein tunnu siltä.. niin voinko treenata vaikka 6 kertaa viikossa, koska aina treenin jälkeen seuraavana päivänä mikään paikka ei ole minulla kipeä ja olen treenannut aina kovaa että hiki tulee pintaan ja saavutanko näin parempia tuloksia jos treenaan useamman kertaa viikossa vai saavutanko samat tulokset 3 x viikossa menetelmällä?
Enempi ei todellakaan ole aina parempi. 1-jakoisella ei missään nimessä kannata noin montaa kertaa viikossa treenata, useampijakoisella ohjelmalla treenatessa keho kyllä saattaa ehtiä palautua. Lihaskipu ei kerro yhtään mitään palautumisesta.

Tästä voi esittää yksinkertasen kysymyksen mikä selventää aika paljon tätä ajatustapaa miksi enempi ei ole aina parempi, pystytkö treenaamaan täysipainoisesti ja progressiivisesti 3 kertaa viikossa niin että saat joka kerralla pistettyä lisää painoa tankoon tai enemmän toistoja/sarjoja? Jos et niin ei ne kolme ylimääräistä kertaa viikossa ainakaan tätä asiaa yhtään auta.

Back
Ylös Bottom