Treenikaveri? Kokemuksia.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja timse
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mä oon alusta asti treenannu itekseni, mitä nyt joskus johonkin kaveriin törmänny salilla, ja hyvin on menny.

Kerran oon vetäny treenin alusta loppuun kaverin kans. Molemmilla oli kova motivaatio, että treenin taso ei tippunu, mutta sen eron huomasin, että venyttelin treenin lopuks, mitä en yleensä tee (ikävä kyllä).

Mutta no; on kait se ihan kiva treenata kaverin kans, jos molemmilla on motivaatiota. Ite treenaan mieluummin itekseni.

Enimmäkseen itsekseni olen treenaillut, mutta kaverinkin kanssa silloin tällöin. Homma onnistuu parhaiten siten, kun sopii etukäteen kaverin kanssa, että paskanjauhaminen salilla jätetään sitten minimiin ja keskitytään siihen tekemiseen. Kun tämä on kummallekin osapuolelle selvää, niin treenit sujuu tehokkaasti eivätkä mene istuskeluksi ja jutunkertomiseksi.

Treenikaverin kanssa tulee ehkä yritettyä vähän rohkeammin kuin itse tehdessä (ei vähiten sen varmistuksen takia). Ja kannustus / salille raahaaminen sinä huononakin päivänä on tietysti aina plussaa :)

Joo itsekseni olen saanut treenailla aika paljon. Nyt on muutaman treenikaverin saanut ja treenailaan silloin tällöin yhdessä ja kyllä aina saa kahdestaan enmmän treenauksesta irti kuin yksin. Yksin treenatessa taas on se etu, että voi omalla MP3:sella päästä semmoiseen omaan maailmaan...

Kaverin kans tulee salilla reenailtua 3 kertaa viikossa ja yksin käyn sitten aina sunnuntaireenin vetämässä.Täytyy kyllä myöntää että paremmin tulee vedettyä kun yksin käy vaikkei esim penkissä ja kyykyssä uskalla kovimmilla mahdollisilla painoilla tehdäkkään.Kaverin kans kun reenaa niin kyllä se menee väkisinkin välillä jutteluksi ja treeniteho kärsii, yksin pystyy jo tunnissa vetään ittensä ihan piippuun.

Ei ole koskaan ollut treenikaveria, siis sellaista jolla olisi samat tavoitteet yms.
Lopulta ne aina kaatuvat siihen, että tavoitteet just ovat erit, tai aikataulut ei käy yksiin tms.

Kotona päin on muutama treenikamu, mutta niitten kans se sitten onkin enempi paskanjauhamista, kuin treenaamista.Eipä ne paljon siellä auta, matkaa on 340km:(

Penkki on oikeastaan ainoa syy treenikaveriin. On kiva kun sama jamppa varmistaa eikä tarvi kierrellä pitkin salia kyselemässä että käykö ja sopiiko. Ja sitten nostaessa arvailla että varmistaakohan se oikeasti, jättääkö rinnalle vai hivuttaako 1cm/min vauhdilla ylös samalla hokien "jaksaa jaksaa" ja olkapäät paukkuu tahdissa.

Nyt on tullut käytyä kaverin kanssa useita kertoja treenaamassa. Kaveri vasta aloitti ja minä toimin senior personal trainer managerina sille. Jonkin aikaa salilla käytyämme pätkähti mieleen että pitääköhän ne muut meitä hintteinä. Kumpikin ollaan about saman pituisia, melkein samanlaiset rillit ja samanlainen tukka. Eivät vaan kehtaa sanoa mitään. Ja kun meikä käy yksin salilla, niin ajattelevat meillä olleen jotain riitaa yms. kotona :D Vidu, pitää alkaa käyttämään vihkisormusta salilla ja näyttää kaikille muksujen valokuvia. Hankkia jostain "olen hetero (kaveristani en tiedä)" paita.

Pitäs kyllä oppia treenaamaan yksin. Oon aina jonkun kanssa salilla, ja treeni kulkee tosi hyvin. Sillon tällöin joutuu menee yksin, ni heti tulee fiilis vähän cheattaa, ja jättää kyykky pois ja tehä enemmän haukkareit ku ne on niin jäljessä ;)

Treenaan yksin, eikä se tuota mitään ongelmia. Olen aika antisosiaalinen treenatessani, saattaisi mennä treenikaverilta hermot kun vaan istua nökötän jolloin korokkeella ja tuijotan vesipulloa. Max-Penkkipäivänä olisi kyllä hyvä olla luotettava kaveri mukana varmistamassa. Onhan tuolla salilla kyllä osaavia varmistajia, mutta kun itselle tuppaa tulemaan joku ramppikuume jos joku vieras on siinä vieressä katsomassa.

emännän kanssa yleensä:
+ei tartte kilpailla, saa tehdä rauhassa mitä haluaa
+ei mene puhumiseks
-ei ole oikein "kannustajaa" koska ei oo ketä voittaa

joskus frendin kanssa:
+"kisailu"
-jos kaveri ei oo oikein treeni tuulella niin menee puhumiseksi.

joskus myös yksin:
-tylsää välillä
+kaikki muu

95% tulee treenattua itsekseen, mutta se 5% mitä tulee treenattua velipojan ja kavereiden kanssa on kyllä todella hyvää treeniä kun tietää että kaveri varmistaa ja saa tehtyä kunnolliset (toimivat) pakkotoistot. Myös kaverin antama palaute, esim. onko kädet oikeassa asennossa liikkeen eri vaiheissa, on tärkeää ainakin minulle (tekniikka).

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom