Treenikauden jaksottaminen (nopeusvoima/maksimivoima/lihasmassa)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja trebla
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
jarska sanoi:
Voima- ja nopeuskauden pompputreenissä ei kannata hyppiä kaikkia hyppyjä 100%:lla. Määrää voi olla enemmän kuin 50-70kpl. Näin palautuu paremmin.

Kaikki artikkelit yms mitä oon lukenu pompputreenistä painottaa laatua eikä määrää. Sen verran vähän olen vielä pompputreenejä tehnyt etten pitkäaikaisia vaikutuksia osaa arvioida, mutta tuntuma treenin jälkeen on ehdottomasti parempi ja terävämpi kun tekee lyhyitä sarjoja 100% tehoilla ja pitää hyppyjen kokonaismäärän suht pienenä (alle 80).

trebla sanoi:
Kaikki artikkelit yms mitä oon lukenu pompputreenistä painottaa laatua eikä määrää. Sen verran vähän olen vielä pompputreenejä tehnyt etten pitkäaikaisia vaikutuksia osaa arvioida, mutta tuntuma treenin jälkeen on ehdottomasti parempi ja terävämpi kun tekee lyhyitä sarjoja 100% tehoilla ja pitää hyppyjen kokonaismäärän suht pienenä (alle 80).

Tottakai laatu on määrää parempi. Mutta alussa voi käyttää myös enemmän määrää, jota vähennetään harjoittelun edistyessä.

Pistän nyt tämän tähän threadiin, koska en viitti alottaa uutta.

Ite harrastan kilpauintia ja syyskuun lopulla pääsen taas treenaamaan kunnolla ja sm-kisat on jo tammikuun lopulla.

Ponnistusvoimaa pitäs saada lisää. Esim. jos sen avulla saa joka käännöksestä 0,2s pois niin se tekee jo 200m aika paljon. Vetoon pitäs saada myös lisää voimaa. Omalajihan on tuo perhosuinti

Uintia tulee 9x viikkoon, että aika täys viikko tulossa. Sunnuntai on vapaa, muuten tulee jokapäivälle se 2 reeniä.

3x viikkoon ajattelin vetää punttia. En kuitenkaan halua turhan paljoa tota massaa. Ajattelin edetä näin

Lokakuu ja marraskuu: Tiistai ja torstai kyykky, penkki ja ylätalja/kulmasoutu. ti&to Sarjat olis 5x5. Lautaina sitte vetäisin kyykky, penkki ja leuat. kyykky ja penkki 2x20 ja leuat 3xmax.

Joulukuu: Tiistai ja torstai kyykky,penkki ja ylätalja. Sarjat olis 5x3. Sitte lauantaina tekisin 4x6, ylätaljan sijasta kulmasoutu.

Tammikuu: 2 ekaa viikkoa lauantain puntti samalla tavalla kun joulukuussa. tiistaisin ja torstaisin kuntopallon heittelyä, loikkia ja taputuspunnerruksia yms. Loppu kuukausi vaan venyttelyä ja uintia...

joulukuun 5x3 tekisin seuraavasti: hitaasti alas ja räjähtävästi ylös. 4x6 olis suht. kevyillä painoilla mahdollisimman nopeasti kaikki 6. Muutenki kaikissa sarjoissa pitäisin painot vähän kauempana maksimista kun kyseisillä sarjoilla neuvotaan. venyttelyä tulis tietysti joka päivä. esim. vaikka sillon kun aamupuuro on porisemassa ja illalla kun kattoo tv:tä.

Tammikuun jälkeen olis sitte useampi kuukausi aikaa kesän sm-kisoihin ja voipi suunnitella vähän erilailla... Joku varmaan sitä mieltä, että pitäs valmentajan kanssa miettiä, mutta valmennuksen taso on mitä on niin pitää ite näitä miettiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom