treenikassin löytämisen vaikeus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dog
  • Aloitettu Aloitettu

dog

Onko teistä kukaan joutunut etsimään kaupoista hyvää treenikassia?
vaatimukset eivät ole kovat mutta silti täysin ylitsepääsemättömät.
kassin pitäisi olla n.60-70 cm pitkä.molemmistta päissä pitäisi olla erilliset isot lokerot ja mieluiten toisessa päädyssä ns.ilmastoitu lokru esim.kengille.
sisälokerointi täytyisi olla puhtaille ja likaisille eli kaksiosainen.ulkona sivulla täytyisi olla vähintään kolme vetoketjullista pikku lokrua lompsalle, yms.sälälle eikä ulkopuolinen juomaputelipussikaan olisi pahitteeksi.
nämä suomen urheiluliikkeet näkyvät myyvän lähinnä samaa addun sälää mitä saa turkin toreiltakin elikkäs ns.footballbagia

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos sulta löytyy kämpästä naikkonen, osta sille synttärilahjaksi ompelukone. Sitten vaan käyt kaupasta ostamassa ison repun, lankaa sekä kangasta ja kysyt siltä kiltisti, että miten olisi pienet ompelusessiot... ;)

Meet maanpuolustusyhtiön kauppaan ja ostat:

Bw-kantokassin

Bundeswehrin käyttämä reilun kokoinen kassi (77x41x26 cm).
Kassia voi käyttää myös reppuna (kassissa on viillekkeet)
Kassissa on myös kaksi päätytaskua sekä sivutasku.

Itellä on tollanen harrastekassina ja kyl tilaa riittää toisillekin kengille. :) Ainut miinuspuoli on se et se saattaa olla vähän turhan iso pelkkään saleiluun.

Mulla ois kans treenikassi hakusessa, tosin sen pitäs olla jonkinnäkönen reppu kun kuljen pääosin pyörällä. Ja mitään 65 litran rinkkaa ei viitti selässää raahata ja tavallien ns. koulureppu on ihan armottoman pieni. Onko kellään mitään reilumman kokosta reppua kassina ja ootteko olleet tyytyväisiä?

Mulla on Eastpakin reppu (ei perusmalli), joka on tosi kätsy ja olen siihen täysin tyytyväinen. Halpisreput on menneet rikki alle vuoden käytössä (hihnat katkeaa) ja tää nykyinen on toiminut jo 3,5 vuotta :)

Maksoi uutena 400mk, mutta on todellakin hintansa arvoinen! Plussana muotoillut hihnat ja kunnolla pehmustettu selkäosa. Miinuksena vetoketju, joka on huono.

Kuljen reppu selässä melkeen joka paikkaan töihin, treeniin, kouluun, jalkaisin, julkisilla, pyörällä, rulliksilla..

Mites on, mahtuuko tuohon eastpakin reppuun treenikamojen lisäksi muutakin kamaa? Lähinnä ajattelin kirjoja ja papereita, koska yleensä käyn salilla keskellä päivää jonkin luennon jälkeen

GASPin iso olkalaukku. :)

Täyttää kriteerisi. Ostin itse omani Mayor´silta, löytynee muualtakin?

Aimotarmo sanoi:
GASPin iso olkalaukku. :)

Täyttää kriteerisi. Ostin itse omani Mayor´silta, löytynee muualtakin?

Kyseinen GASPin laukku myös löytyy Wrangelta josta voi tilata tai hakea.

the m sanoi:
Mites on, mahtuuko tuohon eastpakin reppuun treenikamojen lisäksi muutakin kamaa? Lähinnä ajattelin kirjoja ja papereita, koska yleensä käyn salilla keskellä päivää jonkin luennon jälkeen

Mulla on siellä melkeen koko maailma eli omalla kohdalla mahtuu ihan hyvin :)

Mulla ois kans treenikassi hakusessa, tosin sen pitäs olla jonkinnäkönen reppu kun kuljen pääosin pyörällä. Ja mitään 65 litran rinkkaa

=> Halti Traveller 40,Tilavuus 40 litraa, paino 1,4kg,Hinta: 59.90€

mulla on tuo käytös , mahtuu hyvin salikamat sisään, hyvän tuntunen selässä, käytännyt jo muutamia vuosia.

löytynee mm. partioaitasta taikka vast. paikasta joka myy haltia.

toinen merkki mitä on porukat kehunut mm. pakkisella on Haglöfs Tigt Pro sarjan reput. esim. XL (38 litraa) kannatanee katsoa.

PATE

Karrimor Sabre 45 litraa, vähän militaristisen näköinen ja varmasti ruma mutta kestävä kuin kondylooma. Tilava, kestävä ja hyvä selässä, mopolla ajaessa kuskaan kamoja sillä. Taitaa olla 10 vuoden takuu tuolla repullakin, saman sarjan rinkassa takuu on ainakin.
Luovuin siis vihdoin amislinjasta ja mouvipussista..

Joskus muutama vuosi sitten ostettu (on niitä edelleen näkynyt) Everestin 40-litrainen reppu, jossa on sekä rintaremmi että lannevyö, kiristysremmit ylhäällä ja alhaalla, iso tasku ja samankokoinen litteämpi osasto, ajaa hyvin asiansa salikassina. Vetoketjut on jykevät. Tuon isomman osion saa välipohjalla jaettua kahtia, alaosaan menee hyvin kengät numeroa 41 (tosin jos sulla on yli 45 kengännumero, niin sitten ei ehkä enää). Ei maksanut kovin suurta summaa..

Itellä oli 30-litranen haltin reppu, mutta ei sinne oikein kengät mahdu muiden kamojen sekaan.. Kengät on kokoa 49.. Nyt on Everestin 70-litranen pikkurinkka, jonne mahtuu kaikki kamppeet sopivasti. Ison ihmisen isot kamppeet vievät yllättävän paljon tilaa.. Enkä ole edes mitenkään erikoisen leveä...
Niin ja ton everestin ostin itiksen topsportista hintaan 49 (normaalisti 109) siellä on noita tarjouksessa... Siinä on sitten taskuja joka lähtöön ja remeliä niin paljon, että varmasti istuu selkään.

psali sanoi:
toinen merkki mitä on porukat kehunut mm. pakkisella on Haglöfs Tigt Pro sarjan reput. esim. XL (38 litraa) kannatanee katsoa.

PATE

On muuten loistava reppu toi tight pro. On ollut itselläni monessa eri käytössä jo monia vuosia

Kannattaa käydä partiokaupan tai partioaitan kotisivuilla. sieltä löytyy hyvä hinnasto/kuvasto. Vielä kun löydät jonkun ystävän :haart: joka on partiolainen ja omistaa partiojäsenkortin :worship: . niin alennus kyseisitä liikkeistä on noin 10-15% :D

lyz sanoi:
Joskus muutama vuosi sitten ostettu (on niitä edelleen näkynyt) Everestin 40-litrainen reppu, jossa on sekä rintaremmi että lannevyö, kiristysremmit ylhäällä ja alhaalla, iso tasku ja samankokoinen litteämpi osasto, ajaa hyvin asiansa salikassina. Vetoketjut on jykevät. Tuon isomman osion saa välipohjalla jaettua kahtia, alaosaan menee hyvin kengät numeroa 41 (tosin jos sulla on yli 45 kengännumero, niin sitten ei ehkä enää). Ei maksanut kovin suurta summaa..

Taitaa olla kopio Haltin Compact 40:sta (tai toisinpäin, tai kummatkin kopioita jostain muusta). Itellä on toi Halti ollu jo vuosia kovassa käytössä, nyt meni pääosaston vetoketju vaihtoon, muuten ollut pomminkestävä raskaassakin jokapäiväisessä käytössä. Etuna esim. Haglöfsin Tight Prohon (ainakin M, joka mulla on kevyempään käyttöön) enemmän ulkopuolisia taskuja ja myös paikat vesipullolle (2kpl).

dog sanoi:
Onko teistä kukaan joutunut etsimään kaupoista hyvää treenikassia?
vaatimukset eivät ole kovat mutta silti täysin ylitsepääsemättömät.
kassin pitäisi olla n.60-70 cm pitkä.molemmistta päissä pitäisi olla erilliset isot lokerot ja mieluiten toisessa päädyssä ns.ilmastoitu lokru esim.kengille.
sisälokerointi täytyisi olla puhtaille ja likaisille eli kaksiosainen.ulkona sivulla täytyisi olla vähintään kolme vetoketjullista pikku lokrua lompsalle, yms.sälälle eikä ulkopuolinen juomaputelipussikaan olisi pahitteeksi.
nämä suomen urheiluliikkeet näkyvät myyvän lähinnä samaa addun sälää mitä saa turkin toreiltakin elikkäs ns.footballbagia

Uusimmassa Tyrskytaimenen kuvastossa näyttäis ainakin ulkoisesti kuvan perusteella olevan vaatimuksiasi täyttävä kassi. Visionin All In One varustelaukku. Isot päätylokerot verkolla ja pikkutaskuja. YMMV, ei ole omakohtaista kokemusta tuosta.

Minäkin liputtaisin sopivan kokoisen repun puolesta. Niissä on yleensä aivan riittävästi ulkotaskuja sen yhden ison lisäksi.

:)

Putkikassia saa nyt kelvata minulle. En voi vaihtaa salikassia, kun meidän koiranpentu on niin ihastunut salikassin miehiseen testoteroiinia tihkuvaan tuoksuun. Hetkeksi jos salikassi jää johonkin lattialle, niin koira on siellä jo nuuhkimassa ja maistelemassa hikisiä treenikamppeita. Kerran pureskeli proteiinisheikerin kannen rikki ja söi mansikanmakuisen proteiinin, oikea herkkuperse. Vähän väsynyttä juttua lähtee nyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom