treenijaot

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
jto:lla mielenkiintoiset suhteet prässissä ja kyykyssä, silloin kun viimeksi tein prässiä tein siinä ehkä 200-220 kilolla 8-10:n sarjoja, ja kyykyssä noin 150:llä kilolla 10:n sarjoja. Mielenkiintoista...

tappara: samaa sitä on tullu aina itekkin ihmeteltyä... mun prässit on kyllä ihan syviä (polvikulma painuu hyvin alle 90 asteen), enkä edes pidä jalkateriä levyn yläosassa eikä penkkikään oo kauheen pystyssä. mulla on aika pitkät reidet ja se vaikeuttanee tota kyykkyä. ei mulla vetokaan ollut tohon aikaan ku n. 200kg, mutta sehän on paremmin suhteessa ainakin tohon kyykkyyn.:) aikanaan tuli nöyryytettyä muutamia naamailevia bodareita, kun tehtiin prässiä sattumalta yhdessä... tällanen rimppakinttu... heheee...salinomistaja katteli sivusta ja nauro kippurassa, kun bodarin ilme muuttu treenin edetessä.

:)

Originally posted by jto
samoin. joskus kokeilin tehdä kyykyn vasta prässin ja hackin jälkeen ja totesin, ettei sarjaraudat juurikaan pudonneet. sillonen voimakyykkymaksimi tais olla 180-190kg ja tein ainakin tällasen muistamani treenin (työsarjat):
- prässi 8*380, 8*420, 6*460
- hack 8*100, 8*130 stopilla
- kyykky 8*120, 8*140
sillonen kasimaksimi tais olla 150kg, joten ei juurikaan tippunut, vaikka alla oli tunnin ähellys. hassua...

eli homma saattaa todellakin olla energiatasoista kiinni. ei parinkymmenen minuutin ähellyksen vielä pitäis tuntua missään, teki sen sitten kuinka kovaa tahansa.

toivottavasti treenit alkaa sujumaan:)

Minä veikkaan, että siksi ei pudonnut koska tyylinä oli voimakyykky eli ilmeisesti voimanostokyykky eli tanko selässä. Näin menee se rasitus enemmän sinne alaselän ja perseen ja takareisien puolelle ja etureisille ei tulekaan paljon mitään eli vaikka oli prässiä ja hackia alla väsyttämässä etureisiä, niin ei niistä etureisistä voimakyykkyyn paljoa apua ole. Mutta olisitpa kokeillut etukyykkyä tai pystykyykkyä, niin veikkaisin että hackin ja prässin jälkeen niiden tulokset tippuvat. :)

totta tuokin. toisaalta tuohon aikaan mun voimakyykky oli kyllä aikalailla reisikyykky. polvet matkusti eteen jonkin verran ja asento oli aika kapea (40-50cm). tankoa olen pitänyt aika niskassa aina. voimakyykyllä tarkotin lähinnä sitä syvyyttä eli ei puolikyykkyjä.

jostain syystä vaan sellasta treenikestävyyttä on aina ollut ja sitä tulee helposti lisää. kattelin vanhaa treenivihkoo, kun en ollu varma ja ton jälkeen meni vielä suorinjaloin maastavetoa 10*140, 8*150 ja 8*160. hyvä reeni hehee...

nojoo... riittää jo se vanhan muistelu prkl...ja takas salille...:kippis1:

Mitä M&V sanoi...

Originally posted by Hannibal
Muistaakseni tuo juttu 3 vrk:n palautumisesta meni massavoimakirjassa jotenkin silläviisiin, että "harjoitettu lihas palautuu harjoituksesta keskimäärin 72 tunnin kuluessa ja saavutettu etu on menetetty palttiarallaa reilun viikon kuluttua harjoituksesta" tai jotain. Kirjassa suositettiin harjoittelemaan lihasryhmä 1-3 krt/vko.

...oli juuri että kutakin lihasryhmää tulee harjoitella joka kolmas päivä. Juju kai oli kuitenkin olevinaan että joka toisella kerralla tehtäisiin pääpiirteissään voimaan suuntautuvia ja joka toisella kerralla nopeusvoimaan tähttääviä toistomääriä - mikrosyklit oli termi.

Re: Mitä M&V sanoi...

Originally posted by Zäbä
...oli juuri että kutakin lihasryhmää tulee harjoitella joka kolmas päivä. Juju kai oli kuitenkin olevinaan että joka toisella kerralla tehtäisiin pääpiirteissään voimaan suuntautuvia ja joka toisella kerralla nopeusvoimaan tähttääviä toistomääriä - mikrosyklit oli termi.

Puhumme nyt eri asioista, jotka molemmat mainittiin kirjassa.

niin... kyllä se niin on, että voimaa treenauttaisin/treenaisin useemman kerran viikossa. ei voiman kasvuun tarvita pakkotoistoja tms. tekniikoita. niillä pääsee vaan ylikuntoon ja tekniikka kärsii. semmosia treenejä ei kovin usein kyllä voi tehdä.

itsellä on 3 jakoinen
ma: jalat ja hauikset
ke: rinta ja ojentajat
pe: selkä ja olkapäät
vatsalihakset joka treenipäivä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom