Treenijaosta nyt lähinnä:)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja May
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

May

Ikä
44
Elikä mitä mieltä mun treeniohjelmasta?

Ma: lepo/venyttely
Ti: sali: selkä+pohkeet
Ke: spinning tai juoksu
To: lepo/venyttely
Pe: sali: rinta+käsivarret+olkapäät
La: vatsat+kävely 1h
Su: sali: jalat

Kuntosalilla ohjaaja sano et treenijako ei oo hyvä, koska työntävät ja vetävät liikkeet pitäs olla eri treeneissä, siis että palautumista ei ehdi tapahtua..Onko näin? Omasta mielestäni ehdin kyllä palautua, vaikka treenit onki kovia. Oon tehny salilla nelijakosta tosi pitkään, mutta vaihtanu 3-jakoseen, koska haluan ehtiä tekee myös aerobista, ja oon opetellut pitämään nyt myös lepopäiviä(!) Juoksua oon aikasemmi tehny myös useempi kertaa/vko, mut vaihdoin sen ny kävelyyn, koska jalat ei ehtis muuten kai ikinä palautuun.

Sitte mun dietistä.. Tarkotuksena ois siis saada lihaserottuvuutta paremmaksi, ja päästä muutenki "kuosiin" :) Painoa mun ei tarvis tiputtaa, koska oon nytkin normaalipainon alarajoissa.. Yläkroppa onkin tosi ok, mutta jaloissa läskiä joista ei tunnu pääsevän sitte millään :( Dietannu oon nyt reilut 3 viikkoa, ja sain ny vihdoin laskettua kaloritkin syömisistäni. Eipä taida hirveesti olla tiputtamisen varaa..katoin että maksimissaankin kalorit ollu alle 1500, keskimäärin pyöriny siinä 1200:n paikkeilla..Eka viikot meni vielä PALJON alhasimmilla, mutta aineenvaihdunta tosiaan vähä jumittunu.. Nyt pitäs jotai järkeä tähän hommaan saada, kalorivaihteluilla tai vastaavalla. Olen siis N, epäselvyyksien välttämiseksi :)

May sanoi:
Kuntosalilla ohjaaja sano et treenijako ei oo hyvä, koska työntävät ja vetävät liikkeet pitäs olla eri treeneissä, siis että palautumista ei ehdi tapahtua..Onko näin?
Ei. Jako näyttää ihan ok:lta.

hmm... Pohkeet ei oo vissiin oo kipeenä spinningiä tai juoksun aikaan? Varo, ettet venyttele liian rajusti lepopäivinä.

Naisilla se rasva onkin siellä alakropassa ehkä tiukemmassa kuin muualla, joten treeniä sinne ja sit ylimääräset rasvat pois ;)

Aika pienet kalorit kyllä on, noilla ei kyllä ainakaan suurene, ellei ihmeitä tapahdu. :O

Weeboomi sanoi:
Naisilla se rasva onkin siellä alakropassa ehkä tiukemmassa kuin muualla, joten treeniä sinne ja sit ylimääräset rasvat pois ;)

Mistä lähtien rasvaa on voitu polttaa paikallisesti? :rolleyes:

May sanoi:
Sitte mun dietistä.. Tarkotuksena ois siis saada lihaserottuvuutta paremmaksi, ja päästä muutenki "kuosiin" :) Painoa mun ei tarvis tiputtaa, koska oon nytkin normaalipainon alarajoissa.. Yläkroppa onkin tosi ok, mutta jaloissa läskiä joista ei tunnu pääsevän sitte millään :( Dietannu oon nyt reilut 3 viikkoa, ja sain ny vihdoin laskettua kaloritkin syömisistäni. Eipä taida hirveesti olla tiputtamisen varaa..katoin että maksimissaankin kalorit ollu alle 1500, keskimäärin pyöriny siinä 1200:n paikkeilla..Eka viikot meni vielä PALJON alhasimmilla, mutta aineenvaihdunta tosiaan vähä jumittunu.. Nyt pitäs jotai järkeä tähän hommaan saada, kalorivaihteluilla tai vastaavalla. Olen siis N, epäselvyyksien välttämiseksi :)

Ei tuo treenijako minunkaan mielestäni huono ole, vaikka itse olisinkin ehkä laittanut hauikset selkä-pohje -päivään (tekisin selän ensin, sitten välissä pohkeet ja lopuksi hauikset, niin ne saisivat vähän lepoaikaa selän jälkeen). Mutta myös tuon tämänhetkisesi on siis IMO ihan OK. :)

Dieettisi sen sijaan vaatii kyllä todellakin järkeistämistä :eek: Miksi ihmeessä olet vetänyt heti alussa kalorit noin alas? Varsinkin, kun liikuntaa tulee viikossa noinkin paljon? Ei ihme, että aineenvaihduntasi on jumittunut ja kroppa tehnyt lakon. Sinuna pistäisin nyt dieetin hetkeksi jäihin ja yrittäisin saada kropan taas toimimaan täysillä kierroksilla, ja aloittaisin sitten uudestaan, sillä kertaa pikkuhiljaa ja vähäisin kalorinvähennyksin. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin monet palstan dieettikonkareista vähentävät kaloreita vasta sitten kun on pakko, ts. rasva ei enää muuten pala - ensin yritetään muita keinoja, kuten aerobisen lisäämistä, hiilareiden vähentämistä tai kalorinvaihteluja.

Tidus sanoi:
Mistä lähtien rasvaa on voitu polttaa paikallisesti? :rolleyes:

Kuka niin on väittänyt? Luepa se teksti uudestaan ajatuksen kanssa

VanGTO sanoi:
Kuka niin on väittänyt? Luepa se teksti uudestaan ajatuksen kanssa

Luetaanpa.

Naisilla se rasva onkin siellä alakropassa ehkä tiukemmassa kuin muualla, joten treeniä sinne ja sit ylimääräset rasvat pois

Minä ainakin ymmärsin lauseen niin, että jos treenaat enemmän alakroppaa, niin sieltä lähtee rasvaa enemmän kuin muualta. Noh, ehkä olen vain tyhmä.

Tidus sanoi:
Luetaanpa.

Minä ainakin ymmärsin lauseen niin, että jos treenaat enemmän alakroppaa, niin sieltä lähtee rasvaa enemmän kuin muualta. Noh, ehkä olen vain tyhmä.
Öh, no vähän huonosti naputtelin kieltämättä. Kuitenkin ajoin sitä takaa, että taotaan jalkoihin lihasta. Ja kun paino on noussut, niin tiputellaan rasvaprosenttia, jolloin rasvaa lähtee sieltäkin missä se on tiukimmassa eli alakropasta tässä tapauksessa. Jos siis ei haluta välillä käydä kovin alhaisessa riu'ussa kunnossa, en tiedä triidin aloittajan tavoitteita tarkemmin. :)

Tidus sanoi:
Luetaanpa.

no tuossa kyllä sanottiin että treeniä sinne jalkoihin ja sitten rasvat pois
Aika selkeää pitäisi olla.

Juuh, elikä noi mun kalorit meni siksi noin alhasiksi, koska jätin hiilarit niin minimiin ku mahd (kasviksistä ja hedelmistä pelkästää). Puurot, leivät, pastat, perunat jne poistin ruokavaliosta täysin, mut proteeiinin saannista oon kyl huolehtinu koko ajan ettei lihakset katoa. Nyt on kyl ollu pakko syödä jonku verran enemmän hiilariakin (täysjyväleipää & -muroja) että sain aineenvaihdunnan käyntii. Ongelmia tuottaa kouluruokailut, jossa on melkeen aina jotain pasta/makaroni/perunasafkoja.. Yleensä sitten tuleeki otettua pelkkä salaatti, ellei oo mitään "puhdasta" proteiinia, kalaa tai kanaa (TOD harvoin) tarjolla, ilman et se uis jossaki kastikkeessa tai pastamömmössä. Ja punasta lihaa mä en syö. Ja jos lounas jää pelkkään salaattiin, ni kai ihme jos ei kaloreita kerry. Mut onko niitä järkevä ottaa "huonoista" lähteistä?
Aattelin et jos tekisin kalorivaihteluita niin, että esim joka toinen viikko ottasin plussat hiilarista syömällä aamupuuron, koulussa oikean ruuan (mitä se nyt sitte sattuu olemaankaan), ruisleivästä ja maltolisällä palkkarissa? Jos näin tekis esim joka toinen vko, ja joka toisella jättäsin hiilarit taas lähes kokonaan pois ja koulussa salaattilinjalla? Kyllä tolla ainaki sellasen +-300 kcal vaihtelun varmaan sais. Proteiinit pysyis suunnilleen samoissa koko ajan. Miltä kuulostais?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
May sanoi:
Juuh, elikä noi mun kalorit meni siksi noin alhasiksi, koska jätin hiilarit niin minimiin ku mahd (kasviksistä ja hedelmistä pelkästää). Puurot, leivät, pastat, perunat jne poistin ruokavaliosta täysin, mut proteeiinin saannista oon kyl huolehtinu koko ajan ettei lihakset katoa. Nyt on kyl ollu pakko syödä jonku verran enemmän hiilariakin (täysjyväleipää & -muroja) että sain aineenvaihdunnan käyntii. Ongelmia tuottaa kouluruokailut, jossa on melkeen aina jotain pasta/makaroni/perunasafkoja.. Yleensä sitten tuleeki otettua pelkkä salaatti, ellei oo mitään "puhdasta" proteiinia, kalaa tai kanaa (TOD harvoin) tarjolla, ilman et se uis jossaki kastikkeessa tai pastamömmössä. Ja punasta lihaa mä en syö. Ja jos lounas jää pelkkään salaattiin, ni kai ihme jos ei kaloreita kerry. Mut onko niitä järkevä ottaa "huonoista" lähteistä?
Aattelin et jos tekisin kalorivaihteluita niin, että esim joka toinen viikko ottasin plussat hiilarista syömällä aamupuuron, koulussa oikean ruuan (mitä se nyt sitte sattuu olemaankaan), ruisleivästä ja maltolisällä palkkarissa? Jos näin tekis esim joka toinen vko, ja joka toisella jättäsin hiilarit taas lähes kokonaan pois ja koulussa salaattilinjalla? Kyllä tolla ainaki sellasen +-300 kcal vaihtelun varmaan sais. Proteiinit pysyis suunnilleen samoissa koko ajan. Miltä kuulostais?
Eikö tähän nyt oo kukaan vastannu. En ole kyllä ole mikään dieettiasiantuntija, varmaan saisit punttimimmeissä paremmin vastauksia. No jos haluat tommosen syklin ottaa käyttöön, niin kyllä se sinänsä sopii. Kalorimääriä pitää jonkun toisen heitellä, ei aavistustakaan mitä ne pitäis naisella olla. Dieetillä en kauheasti sitä maltoa laittaisi palkkariin, menee treenistä rasvanpoltto-feature saman tien hukkaan. Yritä saada protskua joka aterialla.

Back
Ylös Bottom