Treenijako vaihtoon

Moikka! Millaista treeni jakoa suosittelisitte? Olen tähän mennessä pari kuukautta treenannut 2-jakoisella 4 krt viikkoon (ylä- ja alakroppajaolla). Tavoitteena lihasten kasvatus ja samalla myös kiinteytyminen. (syön n. ylläpitokaloreilla) Kehitystä on tuolla 2 jakoisella tapahtunut mutta nyt mieli tekis kokeilla uutta treeni tapaa. Eli olisko nyt hyvä kokeilla esim. 1jakoista vai olisko jokin muu vielä parempi? Mulla on mahdollisuus päästä treenaan 4 tai jopa 5kin kertaa salille viikossa, kunhan treenit ei oo ylipitkiä.. Kaikki apu otetaan ilomielin vastaan! 😁 (Aloittelija treenaaja kun vasta olen..)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos nykyinen toimii niin ei kannata muuttaa mitään. Pääasia että valitset/kehittelet sellaisen systeemit josta tykkäät, joka toimii ja jota pystyt orjallisesti seuraamaan.

Teeppä testi ja tee kuten haluat, eli ala sohlaamaan aivan tarpeetta toimivaa ohjelmaa. Vaihda 1-jakoiseen. Joidenkin on vain opittava kantapään kautta nää asiat.

En kyllä ole koskaan kuullut, että kukaan rikkoisi toimivaa 4-jakoista 1-jakoiseen ellei ole loukkaantunut tai muuta vastaavaa, mutta onpas tämäkin nähty.

Jos kerran kehitystä edelleen tulee niin ei siinä silloin ole järkeä vielä tuossa vaiheessa muuttaa mitään.

Mutta
nyt mieli tekis kokeilla uutta treeni tapaa.

Kokeile vaihtaa ylä/alakroppa jako vaikka vetävät/työntävät tai joku muu sekoitus. Vaihda liikkeitä, toisto-/sarjamääriä jne jne. Vaihtelua kyllä treeniin saa muutenkin kuin vaihtamalla jako ihan kokonaan eri määrään.

Aloittelija kehittyy kaikilla ohjelmilla. Tuskin tässä on siitä kyse että käytössä oleva on ainoa oikea ja tehokkain. Jos vanha systeemi tympii tottakai kannattaa kokeilla muuta. Hommassa pitää säilyä mielenkiinto. Rohkeasti vain uutta jakoa kehiin. Jos on intoa käydä salilla usein niin monijakoinen on hyvä. Voin ottaa täyden vastuun jos kehityksesi loppuu ohjelman vaihdolla 👌Itse kehityin ainakin viisi ekaa treenivuotta kokoajan ohjelmasta riippumatta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom