Treenijärjestys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja radawa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minulla olisi kysymys treenijärjestyksestä.
Otetaan tilanne vaikka, että minulla on seuraava päivän ohjelma missä treenaan rintaa ja ojentajia: (nämä nyt vaan keksin ei ole oikea)

1. Penkki
2. Vinopenkki
3. Peck-deck
4. Dipit
5. Ojentaja ojennus
6. Ranskalainen

Kannattaako minun tehdä järjestyksessä ensin rinta ja sitten ojentajat vai hyppiä esim. 1->4, 2->5, 3->6 että rinta esimerkiksi saa levätä välissä. Mielipiteitä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ojenatajat saa jo punnerrus treeneissä niin kovaa runtua että ei niille kannata mitään isoa liikettä tehdä enää samana päivänä. Tee ennemmin niin että vaihda päivittäin sillon kun teet penkki niin tee ojentajille taljat ja ranskalaiset apuina ja sillon kun teet dipin niin tee sitten peck deckit sun muut apuina rinnalle.

Periaatteessa kaikkea kannattaa kokeilla (paitsi tanhuamista) mutta rinta- ja ojentajaliikkeiden tekeminen vuorotellen ei ole siinä mielessä hyvä idea että siinä tulisi ojentajat etukäteisväsytettyä ennen sitä toista rinta(punnerrus)liikettä -- jolloin ojentajista tulisi entistä enemmänkin "heikoin linkki" ja rintatreenin teho tippuisi.

Jos haluaa jotain vuorotella nin mieluummin esim. rinta + selkä tai vaikka rinta + haba, vuorotellen normisarjoina tai supersarjoina. Itse olen välillä tehnyt tuollaista vuorottelua ihan suorina sarjoina eli ensin 1. rintaliikkeen kaikki sarjat, sitten 1. selkäliikkeen kaikki sarjat, siten 2. rintaliikkeen kaikki sarjat, jne.

Olkapäitä ja selkää olen myös tavallaan vuorotellut jotenkin tyyliin: 1. pystäri 2. latsit 3. trapsit 4. takaolkapäät. IMO toiminut tuollainenkin kohtuullisesti.

Mutta ainakaan ei ole hyvä idea tehdä isojen esim. punnerrusliikkeiden väliin eristäviä liikkeitä jotka kohdistuvat punnerrusliikkeen avustavaan lihakseen. Samalla tavalla huono idea olisi tehdä hauista selkäliikkeiden välissä.

Zone-sarja -42%
Tuossa aloituspostin esimerkissä ei erityisemmin ole pelivaraa, mutta normaalisti suosittelen kokeilemaan järjestystä missä ei tule samoja lihaksia putkeen. Eli esim. kaksijakoisessa kannattaa tehdä vuoronperään yläkropan työntäviä ja vetäviä liikkeitä. Yksijakoisessa toimii vielä paremmin ylä- alakropan liikkeiden vuorottelu. Eli omissa treenit menee usein: kyykky-->penkki-->vetovariaatio-->toinen punnertava liike-->yläkropan vetävä liike-->keskikroppaa. Toimii todella hyvin energiatasojen säätelyssä ja noista liikkeistä saa enemmän irti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom