Treeni

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs, olen 17v ja pituutta on 165 ja painoa 90 eli aika paljon ja nyt olen ollut kävelylenkeillä 4vk, 5krt viikossa ja haluaisin tietää kannattaako ottaa mukaan kuntosali treenejä, vai harjoittelenko lihaskuntoani kotona vaikka minulla on vain penkkipunnerrus penkki ja tanko(10kg) + 70kg muita painoja? tarkoitus olisi saada paino putoamaan 10kg.

Eli vielä 10kg pois vai? Ehdottaisin diettaa ne ja sitten sinne salille.

Jos sinne salille haluaa joskus kuitenkin mennä ja treenata, niin totta kai se kannattaa aloittaa heti eikä kohta. Ei se reeni hukkaan mene dieetilläkään.

Painon pudotuksessakin auttaa kovasti tuo salitreeni paitsi itsensä kuluttamien kalorien ansiosta, myös sen takia että lihasten kasvaessa peruskulutus nousee ja laihduttaminen helpottuu entisestään. Että jos ei muuten salilla haluaisikaan käydä niin edes tämän takia.

Ajattelin alottaa nyt ne salitreenit ja ajattelin että tämmönen ohjelma vois olla hyvä
Ma: rinta + hauis + ojentaja
Ti: lepo
Ke: selkä + jalat
to lepo
pe: olkapäät + hartiat + vatsat.
la ja su : lepo

IMO vois olla parempi joku 1 tai 2 jakoinen, esim

Ma: Kropan etupuoli
Ti: Lepo
Ke: Kropan takapuoli
To: Lepo
Pe: Kropan etupuoli

jne, eli ekana päivänä rinta, hauis, vatsa, kyljet, etureidet, tokana päivänä yläselkä, ojentaja, alaselkä, pakarat, takareidet, pohkeet

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
no olisko tällänen hyvä.
Maanantai: sali
Tiistai: lenkki
Keskiviikko:lepo
Torstai:sali
Perjantai:lenkki
Lauantai:Sali
Sunnuntai:lepo
olisko tollanen hyvä?

no olisko tällänen hyvä.
Maanantai: sali
Tiistai: lenkki
Keskiviikko:lepo
Torstai:sali
Perjantai:lenkki
Lauantai:Sali
Sunnuntai:lepo
olisko tollanen hyvä?

iham miten ittestä tuntuu. ota vaikka salipäiviksi maanantai, keskiviikko, perjantai, ja käy lenkillä sillon kun siltä tuntuu. älä ressaa liikaa.

Maanantai: sali......

olisko tollanen hyvä?

En halua tuhota sinun tsemppiäsi tai mitään, mutta ei kannata aloittaa hurjalla vauhdilla salia ja lenkkeilyä. Toki on monia poikkeuksiakin, jotka jaksavat painaa ihan alusta asti täysillä, mutta ei kannata stressata liikaa tai menee into liikkumiseen. Onnea ja iloa kuitenkin treeneihin! ;)

painot? kerrat?

pelaan jääkiekkoa ja haluaisin maximi voimaa , joten miten kuuluisi treenata ?..millaisilla painoilla ja minkä laisia sarjoja , esim jalkaprässi haukkari ojentaja ...(olen 187 pitkä ja painan 91)

pelaan jääkiekkoa ja haluaisin maximi voimaa , joten miten kuuluisi treenata ?..millaisilla painoilla ja minkä laisia sarjoja , esim jalkaprässi haukkari ojentaja ...(olen 187 pitkä ja painan 91)

Katso tuolta http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394 sopiva ohjelma, kannattaa perehtyä myös noihin ruokavalioesimerkkeihin. Fiksaat vaan pääliikkeiden osalta sarjoja että isoja perusliikkeitä suosittelisin tekemään vaikkapa 5x3 sarjoilla, täydentäen apuliikkeillä joissa 3x8-10 toiston sarjoja. Nuo sarja- ja toistomääräthän ei ole välttämättättä oltava juuri nuo, niitä voit fiksata vähän tarpeen ja tuntuman mukaan. Itse olen tuontapaisen systeemin avulla saanut ihan hyvin maksimivoimaa lisää.

Ja kannattaa treenata ihan koko kroppaa, eikä vääntää vaan prässiä, haukkaa ja ojentajaa. ;)

Lainaan vähän tätä säiettä.

Mietiskelin, minkälaista treeniä voisi ruveta tekemään.

"Sali", jolla voisi käydä, on koulun väestönsuojassa sijaitseva melko alkeellisesti varusteltu tila. Jalkojen treenaukseen siellä on ainakin jalkaprässi, johon painoa lisätään painopakoilla kuten esim. ylätaljassa usein on. Prässi on tällaista vaakamallia. Levytankoja löytyy pari kappaletta, toinen vaikuttaa ikivanhalta eikä toinenkaan mikään tuliterä ole. Tankojen painosta ei ole hajua, mutta arvelisin niiden olevan ehkä ~10 kg paikkeilla. Penkki löytyy jonkunlainen, sekä vinopenkki. Käsipainoja on kohtuullisen laajalla skaalalla. Levytankoihin löytyy levyjä kohtuullisesti. Lämmittelyyn tilasta löytyy ainakin kuntopyörä ja nyrkkeilysäkki. Lisäksi löytyy selkäpenkki ja joku laite, missä istutaan ja vatsaa edessä olevaan levyyn tukien vedetään kahvoista itseen päin ikään kuin jossakin soudussa Painoja tähän laitteeseen lisätään painolevyillä.

Mutta joo, siis pari kertaa viikossa voisin ajatella salilla käyväni ja lisäksi lenkkeilyä tekisin salin lisäksi saman kaksi kertaa viikkoon. Minkälaista ohjelmaa voisi ajatella, kun salitreenistä on tullut taukoa jo useampi vuosi. Voimatasot eivät päätähuimaavat ole. Ikää minulla on 22 vuotta ja mitat n. 188 cm/83 kg.

Kiitos

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom