Treeni päiväkirjan teko/pito

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Mitä ois hyvä aina laittaa päiväkirjaan?

Ainakin sarjapainoille, toistoille ym. olen ajatellut tehdä koneella taulukon jossa näkyis liikkeet, kilo määrät, toistot mitä treenien aikana on mennyt jne... Tosin koneella ajattelin kirjoittaa pelkästään liikkeitten nimet ja toistot, päivämäärät ym. lyijykynällä.

Tietysti paino ja pituus ylös. Kuin usein painoa ois hyvä merkata kirjaan? Mitäs muuta kannattais pitää ylhäällä.

mää oon ainakin täytelly sinne aina sillon tällön ihan treeni fiiliksiä et miten on menny ja ilmenikö mitään kipuja tai vastaavaa. Sen kyllä voi nähä sarjoistakin, mutta ylipäätään tuon harjotus kirjan täyttö on hyödyllistä esim. sillon kun alkaa treeni mennä pieleen eikä kehitystä enää tapahdu, niin onko parempaa ratkauisua kuin katsoa päiväkirjasta mitä on tullu tehtyä.

Zentic sanoi:
Mitä ois hyvä aina laittaa päiväkirjaan?
No itse oon laittanu joka liikkeestä sarjojen, toistojen ja kilojen määrät ylös, eli esim. jos teen vaikka hauiksia 2 sarjaa 10 toistoa molemmilla ja XX painolla: Hauis käsipainolla 2x10xXXkg. Lisäksi merkkaan ylös jos joku paikka menee rikki tai on muuten kipeänä niin tietää ottaa ens kerralla rauhallisemmin.

Painon oon merkannu kerran kuukaudessa tonne päiväkirjaan, turha sitä mun mielestä on liian tiuhaan merkkailla.

Salilla pistän vihkoon siis muistiin nuo liikkeiden merkinnät ja kotona sitten laitan koneelle excel-taulukkoon ylös niin onpahan varmuuskopiot jos sattuu meneen vihko hukkaan :)

Ribee sanoi:
itse teen tähän tyyliin:
yhden käden ojentajapunn. taljassa: 11x20, 9x20 etc...

Laitan itse samaan tyyliin:
minulla on numeroitu treeni-ohjelma.. eli:

liike| eka viikko.........|toine viikko.........|kolmas viikko jne.

1| 12x20,12x20,11x20|12x25,11x25,9x25|...................|
2| 8x40,8x40,7x40.....|........................|...................|
3| jne.

Laitan aina päiväyksen ja kellonajan milloin treenasin. Sitten tulee treenattavat lihasryhmät ja sen jälkeen liike kerrallaan merkitsen aina kaikki toistot ja painot, myös lämmittelyt merkkaan.

Loppuun maininta jos vaikka joku paikka oli kipeänä, tai jos löytyi joku uusi hyvä liike tai mitä ikinä onkaan tavallisesta poikkeavaa.

Myös aerobiset merkkaan kestona ja millä sykkeellä tein. Tämän lisäksi mainitsen jos venyttelin treenin jälkeen. (kun ei aina jaksa muuten venytellä)

Zentic sanoi:
Entä kannattaako ympärys mittoja merkkailla ylös vaikkapa kerran kuussa?

Merkkaile vaan, vaikka tärkeämpää on se mitä peilistä näkyy. Mutta peilistä on hankala omaa kehitystä seurailla. Ennemmin kannattaa ottaa valokuvat vaikkapa kuukauden välein. Mutta antaahan nuo mitat yhdistettynä painoon hyvin suuntaa kehityksestä.

Maitooo sanoi:
mää oon ainakin täytelly sinne aina sillon tällön ihan treeni fiiliksiä et miten on menny ja ilmenikö mitään kipuja tai vastaavaa. Sen kyllä voi nähä sarjoistakin, mutta ylipäätään tuon harjotus kirjan täyttö on hyödyllistä esim. sillon kun alkaa treeni mennä pieleen eikä kehitystä enää tapahdu, niin onko parempaa ratkauisua kuin katsoa päiväkirjasta mitä on tullu tehtyä.

Joo itse myös laitan noita fiiliksiä, mitä on ollut treenissä ja miten on kulkenut sekä vaivat jne...Ja tietysti liikkeet, sarjat sekä kuinka monta toistoa. Sekä päiäv milloin salilla on käyty jne..perusjutut. Joskus merkkaan, että mitä lisäravinteita otan treenin jälkeen. Aloitin tuon treenipäiväkirjan teon tuossa vuoden alusta ja mielestäni se kannattaa. Todella hyvä keino seurata treenejä!

Perussetit:

Lihasryhmä1:

Liike1: sarjat x toistot x vastus
Liike2: sarjat x toistot x vastus

Lihasryhmä2:

Liike1: sarjat x ...jne

-Loppuun fiiliksiä, jos oli jotain erityistä (esim. väsymys, paikat tukossa jne).
-Pääliikkeitä, joissa pyritään korotuksiin joka treenissä, kannattaa jotenkin korostaa, esimerkiksi boldata
-Kuvia laitan itse aina kuun lopussa, jolloin kehitys tallentuu päivyriin kuin huomaamatta

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom