Treeni ohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jooi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
Joo.Voisko joku oppineempi sanoa onko tämä mun ohjelma mistään kotoisin

MA:
lämmittelyt
Penkki:3*75kg,2*80kg,1*85kg,1*90kg
Kapea-p:2*5*70kg
pystypunnerrus:5*45kg,5*50kg,3*55kg
vipunostot sivulle:2*7*12kg
vnostot taakse:2*7*9,5kg
KE:
lämmittelyt
K-soutu tangolla:3*8*60kg
k-soutu käsipainoilla(en tiiä liikkeen oikeaa nimeä :nolo: )2*10*30kg
niska käsipainoilla:2*15*30kg
hauis k-tangolla 3*8*40kg
forkut vastk. 2*10*20kg
forkut myötäinen 2*10*40kg
PE:
lämmittelyt
m-veto:1*120kg,1*130kg,1*140kg,1*150kg
kyykky:2*8*80kg
pohkeet portaalla/istuen/seisten lisäpainot vaihtelee

Jos jollaki on joitain hyviä neuvoja odotan niitä innolla :worship:

jooi sanoi:
Joo.Voisko joku oppineempi sanoa onko tämä mun ohjelma mistään kotoisin

No eipä kyllä näytä olevan :)

Sanotaan nyt jotain parannus ehdotuksiakin:

- Kyykky ja mave eri päivään. Mave vaikka selkäpäivään.
- Tasaisemmin saisit lihaksia kuormittaa
eka päivä: Rintalihaksille 2-3 liikettä
olkapäille 2-3 liikettä
ojentajille 1-2 liikettä

toka päivä: selkää enemmän, forkkuja vähemmän

kolmas päivä: Jaloille rutkasti enemmän rasitusta

niin ja tottakai painot nousee kunhan kehittyy, mutta onko jotain jalkaliikettä jota toolatesuosittelisit mitä voi tangolla tehä ku ei noita härveleitä tuola kotisalilla pahemmin ole :D

If it ain't broke, why fix it? Tuleeko tuloksia? Nouseeko treenipainot kuukauden aikana? Turha muuttaa, ennenkuin tulee selkiä stoppi.

Kuukkeli sanoi:
If it ain't broke, why fix it? Tuleeko tuloksia? Nouseeko treenipainot kuukauden aikana? Turha muuttaa, ennenkuin tulee selkiä stoppi.
no nyt oon tota jostain abouttiarallaa tammikuun puolestavälistä käyttäny ja on maximit kyllä nousseet mut mä laitoin ton sillä et jos joku huomais jotain mikä auttaa niin kertois. :)

Olisi helpompi kommentoida ohjelmaa jos laittaisit noiden kilojen tilalle prosentit :)
Tai jos laittaisit vaikkapa maksimit noista mavesta, kyykystä ja penkista.

Kuukkeli sanoi:
Tämä on mielestäni erittäin hyvä sääntö, mikäli kyseessä on jo jonkin aikaa treenannut kaveri. Kuitenkin kannattaa muistaa että tämä kaveri on nyt käynyt 2kk salilla, ja homman noin alkuvaiheessahan sitä kehitystä tulee vaikka väännettäisiin joka päivä puntilla ja pelkkää penaa ja haukkaria, mikä ei varmastikkaan missään mielessä ole järkevää.

jooi sanoi:
Penkki:3*75kg,2*80kg,1*85kg,1*90kg
m-veto:1*120kg,1*130kg,1*140kg,1*150kg
Tarkoittavatko nämä merkinnät sitä, että teet esim. mavessa tosiaan siis pelkkiä ykkösiä, ja penkissäkin toistomäärä liikkuu 1 ja 3 välillä? Pisti hieman silmään sillä muihin liikkeisiin olit merkannut sekä toistomäärät, että sarjamäärät, mutta kummista näissä liikkeissä nyt sitten on kyse?

Olisi myöskin helpompi kommentoida ohjelmaasi jos saisi tietää mihin treenilläsi pyrit. Massaa, voimaa, kestävyyttä?

jooi sanoi:
niin ja tottakai painot nousee kunhan kehittyy, mutta onko jotain jalkaliikettä jota toolatesuosittelisit mitä voi tangolla tehä ku ei noita härveleitä tuola kotisalilla pahemmin ole
En ole toolate, mutta pelkällä tangollahan voit normaali kyykyn lisäksi jaloille tehdä esim. suorinjaloin maastavetoa (kannattaa kyllä miettiä mihin tämä sijoitat jos sijoitat, sillä itse en ainakaan normaalin maastavedon jälkeen tähän pystyisi), etukyykkyä ja vaikka askelkyykkyä. Täältä voit myös etsiä muita hyviä jalkaliikkeitä, joita voit tehdä pelkällä tangolla.

Kuten jo todettiin, ota ne painot pois sieltä ohjelmastasi, jumitut vaan tekemään samoilla painoilla. Pidät vaan treenipäiväkirjaa niin näet millä painoilla olet edellisessä treenissä tehnyt.

Toolatelta ja muilta tuli jo hyvää vinkkiä ohjelman sisällön muokaamiseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuukkeli sanoi:

Oon kyllä sitä mieltä, että vaikka ohjelma toimii niin se kannattaa korjata jos se ei näytä hyvältä. Kyllä sillä on merkitystä kuinka nopeaa kehittyy. Alussahan nyt sitä kehittyy jokatapauksessa vaikka päällään seisoisi.

joo.voimaa ois tarkotus hake mä en viel oo alkanut noita prosenteja laskeen ku näin vähän aikaa treenannu.aluksi tein vaan sarjaa sit siirryin isompiin painoihin ja lyhyempiin sarjoihin.maximit on penkis se 92,5kg ja maasta 165kg.mavea teen sen takii ykkösiä ku mä saan helposti nostettua mut laskussa tanko hinkkaa jalkoihin varsinki isommilla painoilla.

ja vielä se kyyykky 110kg.ja kyllä se isäpappa jotaki prosentti homma jo suositteli kans (treenannu 10vuotta), mutta en kuunnellu sitä tosissaan. :D

ja mä aina lisään tietenki painoja mut laiton ton tohon ku en oo niitten prosenttejen kans värkänny :nolo: .Kiitos jo valmiiksi neuvoista :worship:

toolate sanoi:
Kyllä sillä on merkitystä kuinka nopeaa kehittyy.
Pidemmän päälle on paljon tärkeämpää, että minimoi loukkaantumisriskit. Tämän takia ei ole hurjan tärkeätä, onko se penkki kehittybyt 2.5kg vai 10kg viime kuussa; hitaammassa tapauksessa on jänteet suuremmalla todennäköisyydellä pysyneet kasassa, kun taas nopeammassa on suurempi riski, että jokin ligamentti on lähtenyt tulehduskierteeseen, tai että jokin lihas on ottanut ylivallan (ts. tekniikan huonontuminen)-> suurempi mahdollisuus jonkin jänteen poksahtamisessa tulevaisuudessa.

Tämän kautta voi ymmärtää, että pidemmän päälle homma ei ole kiinni vain kehityksen nopeudesta; uskaltaisin jopa väittää, että optimaalinen pidemmän tähtäimen kehitys tulee nimenomaan hitaasta ja rauhallisesta kehityksestä samalla kun optimoidaan kevyen liikunnan, lihashuollon ja tekniikan säilytyksen kautta jänteiden, lihasten ja kapillaarisysteemin hyvinvointi; sellainenhan jo tuottaa oikeaa rauhallista asennetta muutenkin elämässä, joka jo itsessään edesauttaa kehitystä; olet sitten bodari tai voimailija.

Kuukkeli sanoi:
Pidemmän päälle on paljon tärkeämpää, että minimoi loukkaantumisriskit. Tämän takia ei ole hurjan tärkeätä, onko se penkki kehittybyt 2.5kg vai 10kg viime kuussa; hitaammassa tapauksessa on jänteet suuremmalla todennäköisyydellä pysyneet kasassa, kun taas nopeammassa on suurempi riski, että jokin ligamentti on lähtenyt tulehduskierteeseen, tai että jokin lihas on ottanut ylivallan (ts. tekniikan huonontuminen)-> suurempi mahdollisuus jonkin jänteen poksahtamisessa tulevaisuudessa.

Toolate sanoi:
Oon kyllä sitä mieltä, että vaikka ohjelma toimii niin se kannattaa korjata jos se ei näytä hyvältä.

No tossa ton mun vastauksen pääpointti olikin. Esim. tossa ohjelmassa oli kyykky ja mave samana päivänä, joten ohjelma ei näyttänyt hyvältä minun silmiini. Alussa on tosiaankin tärkeätä tutustua liikkeisiin ja ottaa rauhassa. Ei nyt tarvi aina joka lauseeseen tarttua.

Back
Ylös Bottom