Treeni ohjelma.

BCAA-valmisjuoma -40%
Joo eli nyt otin uuden ohjelman käyttöön.

ma. Rinta, hauis, kyynärvarret
ti. reidet, vatsa
ke. LEPO
to. ojentajat, olkapäät/hartiat
pe. selkä, pohkeet
la. LEPO
su. LEPO

Eli pitäskö jotain muutta tai vaihtaa?

Pari viikkoa sitten otin itseä niskasta kiinni :whip: ja aloin käymään lenkillä 1-2 kertaa viikossa. Lisäravinteena otan whey8100.

Tässä samalla kysyn että: maksaako tuo VIP jäsenyys mitään? Ja kannattaako minun vielä edes liittyä koska olen näin nuori? (14v)
:itku:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Ihan hyvä jako. Laita tänne vielä koko ohjelma kokonaisuudessaan, eli kaikki liikkeet ja sarjojen/toistojen määrät.

1. /
Rinta:
tasapenkki 4*10
penkki arnold 4*12

Hauis:
hauiskääntö tangolla 3*8
hauiskäänto käsipain. 3*8

Kyynävarret:
hauiskääntö myöt.otteella 2*10
rannekääntö 3*15

2./
Reidet:
syväkyykky 4*10
ojennus 4*10
koukistus 4*10

Vatsa:
vatsarutistus 2*40
jalkojen nosto 2*30

3./
Ojentajat:
kapepenkki 3*8
ranskis 3*8
ojentajapunnerrus taljalla 2*10

Olkapäät/hartiat:
pystysoutu 3*8
viparit sivuille 3*8
pystypunnerrus edestä 3*10
pyst.puner. takaa 3*10

4./
Selkä:
ylätaljaveto eteen 3*10
ylätaljaveto taakse 3*10
kulmasoutu tangolla 3*10
selkäojennus 3*10

Pohkeet:
pohjenousu seisten 2*15
istuen 2*15

:arvi:

Ihan asialliselta jaolta vaikuttaa, Dorian Yates -tyylinen jako eli lihasryhmät saavat välillisestikin rasitusta, pidän tätä parempana kuin työntö-jalat-veto -jakoa. Itse treenaan samanlaisella jaolla, tosin kolmeen jaetulla eli ma: rinta, hauis, ke: reidet, pohkeet, vatsat, pe: selkä, olkapäät, ojentajat.

Itse ohjelmasta muutama huomio:

Rinta: mikä toi penkki Arnold on, tarkoittaako se vipunostoja maaten? Ottaisin tasapenkin lisäksi ainakin yhden liikkeen vinopenkissä, esim. juuri viparit. Itse asiassa ehkä näin: penkki 3*10-12, vinopenkki käsipainoilla 3*10-12, vipunostot maaten tasapenkillä 2*10-12.

Hauis: ok. Kyynärvarret: ok. Reidet: ok, tosin kannattaa joskus kokeilla siten, että otat ensin ojennukset ja koukistukset ja tämän jälkeen kyykky/prässi, ottaa reisiin paremmin. Vatsa: ok. Ojentajat: ok.

Olkapäät: en ottaisi tota pystysoutua enkä pystypunnerrusta takaa ollenkaan, ota sen sijaan kohautukset käsipainoilla tai levytangolla 3*10-12, pystypunnerrus 3*10-12, viparit sivuille 2*10-12 ja viparit taakse 2*10-12.

Selkä: vaihtaisin ylätaljaveto taakse tilalle esim. vedon alataljassa esim. rusettikahvalla.

mikä toi penkki Arnold on

Eli tehdään käsipainoilla. Alhaalla kämmenet on itseen päin ja liikkeen aikana ne 'pyöräytetään' siten että ylhäällä kämmenet osoittavat eteenpäin. Got it?

Originally posted by Otso
mikä toi penkki Arnold on

Eli tehdään käsipainoilla. Alhaalla kämmenet on itseen päin ja liikkeen aikana ne 'pyöräytetään' siten että ylhäällä kämmenet osoittavat eteenpäin. Got it?

Ok, voisi kokeilla joskus noinkin, varsinkin kun tällä hetkellä teen penkkiä vaihteeksi käsipainoilla. :piis:

Mun mielestä toi ohjelma näyttää vähän turhan rankalta 14 vuotiaalle. Kannattaisko vetää vähä pitempää sarjaa jotain 12-15? NO tää on vaan mun mielipide.

Ihan hyviä raskaita perusliikkeitä löytyy, kyllä noilla pitäis kehittyä.. Mut esim tota niskantakaa punnerrusta itse välttelisin, koska se vetää olkanivelet aika ikävään asentoon..

Sit esim. jalkapäivänä voisit kokeilla välillä etukyykkyä, hack-kyykkyä tangolla ja suorinjaloin maastavetoa. Siis ihan vaihtelun vuoksi ja vaihteluhan on tärkeää.. :D

PREZONE Stimulant free 625 g -40%

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Surinjaloin maastavetoa 2-3 sarjaa takareisille lisäksi ja se ylätalja niskantaakse vaihtaisin alataljavetoon kuten joku jo sanoikin...Muuten näyttää ohjelma todella asialliselta...(ehkä siksi että itellän on melkein samanlainen jako...:thumbs: )

Ja kun muistat silloin tällöin vaihdella vähän liikkeitä niin hyvää tulee...ja nuori kun olet niin opettele tekniikat kunnolla, sitä ehtii sitten repimään isoja romuja kun on tekniikka hallussa...et varmasti kadu myöhemmin...

Voi kunpa oisin ite ton ikäsenä osannut reenata näin fiksusti...se oli sitä rinta-hauis :david: aikaa...

Tsemiä vaan reeniin...:whip:

tässä olis mun ohjelma, kertokaa jos jotain kannattais muuttaa tms.

MA selkä
-mave
-ylätaljan veto eteen
-soutu alataljassa
-kulmasoutu
-leuanveto

-olankohautus

TI kädet
-kapeapenkki
-ranskalainen punnerrus
-hauiskääntö vasta/myötä otteella
-"vasara liike" kp.
-rannerullaus myötä/vasta otteella

TO rinta,hartiat
-penkki tai vinopenkki
-ristikkäisvetotaljassa
-pull over
-dippi
-pystypunnerrus
-pystysoutu
-vipunostoja sivuille,eteen tai kulmassa

PE jalat
-takakyykky tai jalkaprässi
-polvenojennus reisipenkissä
-polven koukistus reisipenkissä
-pohjeprässi seisten

La extra
-mave
-syväkyykky
-uinti

Originally posted by Jumpe
MA selkä
-mave
-ylätaljan veto eteen
-soutu alataljassa
-kulmasoutu
-leuanveto

-olankohautus
Mun ehdotus:

-mave
-kulmasoutu
-leuanveto

-olankohautus

Originally posted by qaz99qaz
Mun mielestä toi ohjelma näyttää vähän turhan rankalta 14 vuotiaalle. Kannattaisko vetää vähä pitempää sarjaa jotain 12-15? NO tää on vaan mun mielipide.

Ton ikäisenä jaksaa treenata paljon ja KOVAA.... ainakin minä jaksoin, treenit venyi joskus yli kolme tuntiseksi, ja kertaakaan en ollut ylikunnossa. Nyttemmin on laiskentunut......

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom