Treeni ohjelma aloittelijalle.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tiedän, että tästä aiheesta on jo useampi ketju.

Mutta mitäs mun kannattais näin alottelijana aloittaa tekeen kun käytössä on vain penkki ja muutama käsipaino ja mieluusti haluaisin kehittää rinta-, vatsa- ja käsilihaksia?

Olen siis 16v poika.
Paino n.52kg
Pituus 173cm

Tässä pari kysymystä:
-Kannattaako noita proteiinejä ostaa?
-Kauanko joutuis suuripiirtein nosteleen et alkais näkyyn tuloksia jonkin verran?

Vähä sekavaa mutta.

"penkki ja muutama käsipaino"

Kuullostaa kyllä vähän huteralta noi sun vehkeet. Ostat salille vaa rohkeesti kortin ja siellä alat käymää!

"haluaisin kehittää rinta-, vatsa- ja käsilihaksia"

Kaikkia lihaksia tasapuolisesti! Ehdottomasti jalat ja selkälihakset mukaan. Otat täältä aloittelijoiden osiosta vaikka 1-jakoisen tai 2-jakoisen ohjelman ja silla alat reenaan ni hyvä pitäs tulla.

Eikä ne proteinit sunmuut lisäaineet pakollisia ole kunhan muistat syödä paljon ja monipuolisesti.

Onnea vaan uuten harrastukseen, kyllä se siitä! :thumbs:

Sen takia ajattelin vaan ihan kotona nostella ku lähimmälle salille n. 20km matka niin vähä huonosti järjestyy kyyti sinne näin kylmemmällä varsinkin kun ei viitti mopollakaan kulkea. Mutta kiitos vinkeistä. :)

Sen takia ajattelin vaan ihan kotona nostella ku lähimmälle salille n. 20km matka niin vähä huonosti järjestyy kyyti sinne näin kylmemmällä varsinkin kun ei viitti mopollakaan kulkea. Mutta kiitos vinkeistä. :)

Mitään saleja. Itse olen ihan überaloittelija, mutta sen sanon, että ihan hyvin pääsee alkuun käsipainoilla jumankeuta. Etunojapunnerrukset, leuanveto, hauiskääntö yms. eivät paljoa vaadi!

Pystyisittekö tekeen mitään "ohjelmaa" mulle ihan tommosista perus jutuista mitä nyt kotona pystyis tekeen noilla välineillä?

Penkki
Hauiskääntö
Punnerrukset(leveä/kapea ote)
Hammer-kääntö
Leuanveto eri otteilla
Jalkakyykky omalla painolla(tai reppu selkään ja jtn lisäpainoja?)
1-Jalan kyykky
Viparit
Ranskalainen punnerrus käsipainolla
Pohkeet jos jotenki pystyt tekeen.
Vatsat
Selkälihakset

Nuista otat sopivan määrän liikkeitä ja alat reenaan!

reenin näkyvyydestä en osaa sanoa mut ei ne tulokset ihan heti näy.

Tsemppiä!

Kiitos kiitos ! :)

Kuinkas muuten teenkö noi kaikki jutut joka päivä vai kuinka?
ja teenkö niin paljo kun jaksan vaan vai pitääkö tohon ottaa sarja?

oon todellakin aika alottelija täs hommas :D en vie oikeen tajua näitä sarja ym juttuja.

Jos oot vasta-alkaja niin kotitreeni riittää imo hyvin. Tai pidemmällekin päässeelle, riippuen ihan siitä mitä tavottelee. Joku kuntopiirityyppinen treeni himassa on todella hyvää harjoitusta, josta varmasti on hyötyä jatkossa jos myöhemmin salille vääntäytyy.

Normi punnerrukset, vatsat, voimapyörä maksaa ehkä 10e ja on kyllä hintansa väärti, leuanvedot leveellä/kapeella ja vasta/myötäotteella, viparit käsipainoilla, hauiskäännöt
Jalkoja varten hommaa tyttöystävä, jonka heität palomiesotteella niskaan ja rupeet kyykkäämään. Kun muija alkaa tuntua liian kevyeltä, vaihda muijaa tai syötä sille vaikka donitseja niin pitkään että tuntuu taas tiukalta kyykätä. Poikaystäväkin käy jos niin mielit.

Tsemppiä reeneihin.

Tietysti sali olis se paras paikka.
Meillä kun sali maksaa niin vähän että paljon järkevämpää käydä salilla kuin kotona, kotia kun hommaat käsipainot niin johan makso saman verran kuin 1v sali avain :D
Kannattaa syödä muuten kunnolla, tuntuu vain että aika pirun laiha olet, itse kun painan vähän ennemmän ja melkein 15cm lyhymepi..joo ja sama ikä :)

Eli yritän sanoa että kannattaa katsoa paljonko sali maksu on.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo kiitoksia neuvoista paljon! sitä kysyisin että mikä liike toi vipari on ?
Se on vaan ongelma et syön kyllä aika reippaasti aina eikä toi paino oo tosta kyllä varmaan muutamaan vuoteen noussu :D että kannattaisko ostaa tota massanlisääjää tai koittaa jotain muuta?

Ja ihan tämmöstä kotona reenailua oon ajatellu näin alkuunsa et vähä sais voimaa ja lihaksia näkyviin :D

Joo ton sali maksun tien mutta ongelma on vaan se matka.

Mikä teitä pakkislaisia vaivaa? Kaikki pakkislaiset tyrmää aina jos kotoa löytyy vaan penkki että jalkatreeniä ei muka saa aikaiseksi. Himassa treenaan, leuanvetotanko+penkki+käsipainot. Kyykky onnistuu helposti, jos on penkki. Ainakin tälläseltä 172cm pätkältä. Käy penkille istumaan, ottaa tangon niskan taakse, nostaa ekan noston siitä istumalta, kävelee paikkaan jossa on tilaa, ja kyykkää siinä. Vielä parempi jos penkin saa nostettua pois tieltä, ja käyttää pelkkiä penkin telineitä. Kyllä, silloin joutuu nostamaan alaselällä ensimmäisen noston, mutta mitä haittaa siitä on?

Mikä teitä pakkislaisia vaivaa? Kaikki pakkislaiset tyrmää aina jos kotoa löytyy vaan penkki että jalkatreeniä ei muka saa aikaiseksi.

Itsekkin tätä ihmettelen useasti (hieman menee ohi) kun joku kyselee neuvoja/konsteja kotosalla treenaamiseen, niin kaikki heti alkaa tyrkyttämään, että osta salikortti ja mene salille jonku ohjelman kanssa.
Siis tottakai tämä on paljon kannattavempaa kuin kotona treenaaminen (ellei kotona ole kokonaista kuntosalia) mutta kyllä jo pelkät käsipainotkin riittävät näin aluksi kotona treenaamiseen. Vielä parempi kun löytyy penkki ja teline, josta voi mahdollisesti tehdä kyykkytelineen.
Tietysti sitten jonkun ajan kuluttua ne pelkät käsipainot ja penkki eivät riitä (ellei kotosalta löydy tarpeeks painoja) ja on lähdettävä sinne salille.

Omasta kokemuksesta voin sen verran sanoa, että aloitin minäkin oman punttailuni kotona varusteina 4kpl 15 kilon kässäreitä ja leuanvetotanko. Äkkiä siinä täysin aloittelijana huomas kuinka alkaa painot tuntumaan kevyeltä ja leuanvedot nousi siitä 1-2 leuasta 10 ja siitä ylöspäin. Ja reenailin vaa joka toinen päivä hauiskääntöjä, kyykkyjä, penkkiä, vipareita ja kulmasoutua/leuanvetoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom