Treeni- ja ruokaohjelma nuorelle naiselle

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei! Olen 19-vuotias ja pituuteni on 164,5cm ja paino 57kg. Olen koko pienen ikäni harrastanut erilaisia liikuntamuotoja ja noin kolme viimeistä vuotta olen käynyt kuntosalilla vähän kausittain, siinä sivussa myös käynyt lenkillä. Nyt olisin kumminkin kiinnostunut käymään aktiivisesti ja säännöllisesti salilla, lenkkeillä ja syödä oikein. Tavoitteenani olisi hieman laihduttaa (lähinnä keskivartalolta, muuten olen ruumiinrakenteeltani suht hoikka) ja saada lihaksia, mutta en ole halukas kuitenkaan näyttämään kehonrakentajalta, vaan tavoittelen enemmänkin kiinteyttä ja vähän lihasten erottuvuutta. Tarvitsisin apua saliohjelmaan, paljonko aerobista liikuntaa tulisi olla ja millanen ruokavalio tukisi tavoitteitani (kcal/päivä, lisäravinteet(?), jne).

Kiitoksia jo etukäteen jos joku näkee vaivaa vastata:)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
saada lihaksia, mutta en ole halukas kuitenkaan näyttämään kehonrakentajalta, vaan tavoittelen enemmänkin kiinteyttä ja vähän lihasten erottuvuutta.

Joku mua nuorempi ja innokkaampi varmaan latelee tänne kohta muutaman hyvän ohjelmaehdotuksen ja muut perusteet, mutta tällaisena seminollapostauksena mun on taas kerran pakko huomauttaa heti kärkeen, että se on naiselle viimeinen murhe kaikista, että alkaisit vahingossa näyttää kehonrakentajalta, vaan saat ihan vapaasti ja pelotta treenata niin kovaa kuin kroppa ja pää myöten antavat, että joskus saat edes ne haluamasi vähät lihakset kohtuullisen tiukalla kunnolla.

Zone-sarja -42%
Ravintojuttuihin en ota kantaa, mutta itse olen huomannut isoja muutoksia vartalossani tekemällä kyykkyä, penkkiä ja mavea. Tokihan tohon lisänä kuuluu muitakin liikkeitä (esim. muut punnerrusliikkeet, dipit, vatsaliikkeet lisäpainoilla jne) mutta the point is: älä pelkää sitä levytankoa tai niitä käsipainoja. Tossa no-bodyn viestissä on totuus, eli liian isoksi et voi kasvaa. Mulla on kroppa vaan tiivistynyt sen jälkeen kun tajusin, että mitä siellä salilla kannattaa oikeesti treenata ja mitä ei.

Ota täältä joku yksjakonen (Starting Strenght tai treenipuolelta G6 eli Arnoldin kultainen kuusikko) tai elaston 2-jakoinen pyydä jotain tietäväisempää kaveria kattomaan tekniikat kuntoon ja alota treenit. Teet kovaa punttia 2-4 kertaa viikossa niin hyvä tulee. Ja jos rasvanpolttoa vielä haluaa tehostaa, niin pari viikottaista lyhyttä intervallitreeniä vaikkapa crossarilla tai juosten. Takuuvarmana saat tuloksia!

Jos tarkoituksena on kiinteytyä niin ravinto on kyllä erittäin tärkeässä roolissa. Voit hakata vuosia rehkimiseen ilman merkittäviä tuloksia jos ravintopuoli ei ole kohdallaan. Suosittelen että kirjailet ruokapäiväkirjaa ja haet siihen analyysin ja korjausehdotukset joltain ravitsemukseen perehtyneeltä kaverilta/palstalta/valmentajalta/ohjaajalta.

Suosittelen että kirjailet ruokapäiväkirjaa ja haet siihen analyysin ja korjausehdotukset joltain ravitsemukseen perehtyneeltä kaverilta/palstalta/valmentajalta/ohjaajalta.

Tuo on kyllä aloittelijalta varmin tapa viedä motivaatio ja usko itseensä ja saada treenaamisesta koko elämää hallitseva mörkö kivan ja elämänlaatua parantavan harrastuksen sijaan. Ei se vittu ole oikeasti noin vaikeata, vaan kun energiansaanti on järkevällä tasolla ja suuhun ahdetaan pääosin oikeata ruokaa eikä paskaa, niin sillä pääsee pitkälle.

Sitten ollaan eri tilanteessa, jos tavoitteena on lavakunto minimiajassa, jolloin vaaditaan ihan oikeaa tarkkuutta ja asiantuntemusta ravitsemuksenkin suhteen, mutta nyt puhutaan nuoresta tytöstä, joka haluaa vähän laihtua, parantaa kuntoaan ja saada lihaserottuvuutta. Siihen riittää säännöllinen ja edes jollaina aikavälillä pitkäjänteinen työ ilman rakettititeteilyä.

Jeps, meinasin just kirjottaa samaa. Kisailijat on erikseen, mut normikondiksen parannukseen ei tarvita mitään mikrogrammoja tai ruutupaperia, terve järki riittää. Noi ruokapäiväkirjat on anorektikoille oikeasti, muuten ne voi kääriä rullalle ja työntää perseeseen mun mielestä. Joku huonomuistinen toki voi tarvita jos ei muista onko aamulla syöty kebabia vai puuroa raejuustolla. Mulle se selviää viimestään paskalla, jos on vedetty kepsua ni haisee se jööti niin saatanan pahalle ettei mitään rajaa.

No ihan peruslaatua olevan asian, eli ateriarytmin seuraaminen on todella vaikeaa ilman ruokapäiväkirjaa. Ei niistäkään tarvitse mitään hifistelyä tehdä vaan niitäkin voi toteuttaa monella tapaa.

Jos oikeasti tavoitteena on fiksailla ruokavaliota niin ruokapäiväkirja on siihen aivan ehdoton työkalu, eikä se mitään motivaatiota vie millään tavalla pois jos sitä ei käytetä väärin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom