treeni- ja lepopäivät

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko jotain haittaa jos laittaa kaikki treenipäivät yhteen putkeen? Esim.pe,la,su ja sitte loput lepoa. Vai pitäskö olla lepopäiviä välissä? Onko tää ihan :kakka: systeemi ja onko tästä jotain haittaa tai mitkä on huonot puolet tämmösessä systeemissä? :)

Helposti saa ittensä ylikuntoon varsinki jos vetää kaikki päivät täysillä.

Kaveri sano jotain semmosta että kun syö niin proteiini ei riitä kaikille lihaksille yhtäaikaa kun kaikki lihakset treenataan peräkkäin. Näin ollen lihakset sitten vissiin alkaa hajomaan. Pitääkö paikkaansa? :confused:

Enpä usko että se välttämättä tarkottaa mitää ylikuntoakaan jos treenaa peräkkäin ja pitää välipäivät peräkkäin, ainakaan jos kokonaisvolyymi on sama. Mutta varmasti ei siitä viimeisen päivä treenistä enää jaksa ottaa kaikkea irti, kun paikat on kipeenä ja väsyneet edellisistä treeneistä. Eli suosittelisin kyllä kahen treenipäivän jälkeen pitämään sen lepopäivän. Joskus voi vaikka menojen takia kikkailla enemmän peräkkäisiä treenejä ja lepoja, mutta en mä tarkoituksella itse niin tekisi.

No jos normaalin jalkapäivän jälkeen on koivet tukossa muutaman päivän... niin sehän tarkoittaisi, että kolmen päivän treenisession jälkeen on jokainen lihas jossain määrin jäykkänä... eli ainakin proteiinia saat vetää urakalla tuon session jälkeen, jotta kaikki lihakset saavat tarpeeksensa...

Onhan näitä treenisysteemejä kuten 3+1 (3treeniä+1lepo) ja homma alusta. Koville varmasti ottaa, mutta järkevällä jaolla, hyvällä ravinnolla jnejne voihan tuokin onnistua. Saat kuitenkin monta päivää aikaa palautua, kolmea perusliikettä (penkki,veto,kyykky) en kyllä menisi peräkkäin tekemään ellei ole aivan pakko. Kyllähän tollakin eteenpäin pääsee mutta järkevämmältä tuntuisi esimerkiksi ma,ke,pe tai vaikkapa edes niin että ma,ti,pe.

Timba79 sanoi:
Enpä usko että se välttämättä tarkottaa mitää ylikuntoakaan jos treenaa peräkkäin ja pitää välipäivät peräkkäin, ainakaan jos kokonaisvolyymi on sama. Mutta varmasti ei siitä viimeisen päivä treenistä enää jaksa ottaa kaikkea irti, kun paikat on kipeenä ja väsyneet edellisistä treeneistä. Eli suosittelisin kyllä kahen treenipäivän jälkeen pitämään sen lepopäivän. Joskus voi vaikka menojen takia kikkailla enemmän peräkkäisiä treenejä ja lepoja, mutta en mä tarkoituksella itse niin tekisi.

Ajattelin tossa vaan jos kyseessä on aloittelija niin tollasella treenillä voi saada ittensä ylikuntoon, mutta eihän sitä oo mihinkää kiviin kirjoitettu ;)

Mun mielestä olisi perusteltua ottaa joka treenin jälkeen lepopäivä. Seuraavan päivän treeni, oli sitten mikä lihas tahansa, on aina jollain tasolla pois edellispäivän palautumisesta.

Joka toinen päivä olen ite treenaillut. Joskus ylimääräinen lepopäivä.

nelkku sanoi:
Onhan näitä treenisysteemejä kuten 3+1 (3treeniä+1lepo) ja homma alusta. Koville varmasti ottaa, mutta järkevällä jaolla, hyvällä ravinnolla jnejne voihan tuokin onnistua.

Totta, mutta en mä itse ainakaan 3-jakosella tällaista rupeaisi toteuttamaan. Esim. 5 jakosella sitä voisi jo harkitakkin. Tosin 2 on ja 1 off sopii tähänkin paljon paremmin.

Boosteri sanoi:
Ajattelin tossa vaan jos kyseessä on aloittelija niin tollasella treenillä voi saada ittensä ylikuntoon, mutta eihän sitä oo mihinkää kiviin kirjoitettu

Ihan oikeassa olet kyllä. Ja aloitellessa siihen ylikuntoon saa itsensä helpommin, kun ei osaa tulkita kehoaan vielä kovin hyvin. Mutta siitä ylikunnosta kannattaa hankkia tietoa, se kun on yleensä pakko kokea, jotta tietää mitä se on ja mitkä on siihen oireet.

Timba79 sanoi:
Ihan oikeassa olet kyllä. Ja aloitellessa siihen ylikuntoon saa itsensä helpommin, kun ei osaa tulkita kehoaan vielä kovin hyvin. Mutta siitä ylikunnosta kannattaa hankkia tietoa, se kun on yleensä pakko kokea, jotta tietää mitä se on ja mitkä on siihen oireet.

Samaa mieltä (täysin) :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse ainakin pitäisin lepopäivän/päiviä välissä, en ihan kolmella treenipäivälle putkeen lähtisi liikkelle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom