treeni ja antibiootit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miuli
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Vuoden vanha threadi esille, käytin nimittäin suuresti hehkutettua söörtsiä!

Tämä nyt ei varsinaisesti aiheeseen liity, mutta mullakin määrättiin tota Kefalex 750 mg:aa. Pakkauksessa ei ole kolmiota missään ja ei muutenkaan mainita ettei sais alkoholia ton kuurin kanssa nauttia. Viikonloppuna olis pari kappaletta juhlia ja jos tunnen itteni noitten antibioottien avulla terveeks, ajattelin alkoholia ottaa. Mutta miten on, saako ton kanssa alkoholia käyttää?

Onko jotain haittaa jos vedän viikon kuurin niin, että syön tabletteja vain 4 päivää eli jätän kuurin ikään kuin kesken? Ei välttämättä fiksuin temppu? :D

Sakkeus sanoi:
Tetrasykliineillä on vähän antianabolista vaikutusta vaikka niilläkin on spesifinen vaikutus bakteereihin. Ruuansulatuskanavan herkkä ärsyyntyminen on kuitenkin paljon olennaisempi juttu tietää jos käyttää tetrasykliinilääkitystä; pitää ottaa lääke ruuan kanssa.
Tuskin tuo nyt niin ratkaisevan suuri antianabolinen vaikutus ole? Kun kävin juuri hakemassa reseptin tetrasykliinille. Lisääntyykö tuo vaikutus suoraan verrannollisesti päiväannoksen määrään tetrasykliiniä? Lääkäri kun määräsi minun kokeiselle kaverille kaksi kapselia päivässä, aamun illoin.

En kyllä aivan ymmärrä mitä väliä sillä on vaikuttaako katabolisesti, kai te ne silti joudutte syömään jos teillä tauteja on. Ja ei varmasti vaikuta niin että sillä olisi minkään valtakunnan merkitystä, mutta silti itsekin ihan uteliaisuudesta tahtoisin tietää.

Juu, siis en mä kuuria lopeta vaikka kyseessä olisikin marginaalinen ero kataboliaan, kunhan tosiaan uteliaisuuttani kysyin.

Aleley sanoi:
Juu, siis en mä kuuria lopeta vaikka kyseessä olisikin marginaalinen ero kataboliaan, kunhan tosiaan uteliaisuuttani kysyin.

Sakkeushan tämän sanoi jo, mutta tässä nyt vielä ote raamatusta:

http://www.medicina.fi/fato/52.pdf

Eli ne proteiinisynteesiä estävät antiobiootit suosii bakteerisoluja. Kuitenkin antianabolinen vaikutus on olemassa ja on haitallinen vanhusten ja leikkauspotilaiden hoidossa, mm. haavojen paraneminen hidastuu.

Miettimällä tota saat kyllä ainakin homeopaattista kataboliaa lihaksiisi (=plasebo).

Lekuri määräs mulle aknen hoitoon noita apocyclinejä. 2 kertaa päivässä pitäs ottaa. Oon huomannu et mun kohalla yks päivässä riittää pitämään finnit aika hyvin poissa. Onko mitään haittaa jos popsin yhen päivässä ympäri vuoden, vaik lääkäri setä sano et pitäs ottaa kaks päivässä puol vuotta ja puol vuotta olla syömättä?? Ei huvittas olla puoltavuotta rupisammakkona vaa tekis mieli napsii yks antibiootti päivässä ympäri vuoden.

nojoo siis itsehän kun vuosi sitten söin antibioottikuurin poskiontelontulehdukseen niin maksimivoimasta lähti joku 10 kiloo/liike pois heti. Että se niistä antibiooteista.

Tetrasykliinien vaikutus nisäkässolujen proteiinisynteesiin:

Eli kysyin tuota kysymystä yhdeltä professorilta joka on kirjottanut tästä aiheesta Farmakologia ja toksikologia-kirjaan ja hän vastasi että kuurin alussa se antibiootti ei vaikuta nisäkässolujen proteiinisynteesiin mutta kuurin edessä solujen kyky vastustaa (tms) heikkenee eli ne pääsee vaikuttamaan myös nisäkäsoluihin: eli ei ehkä hirveen pitkää tetrasykliinikuuria kannata pitää. Ite oon vetäny 3 kuuria yhtään tietämättä tästä :david:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom