Treeni ilman painoja

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tapio
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Loistavaa!!

Kyllä täältä foorumilta näköjään saa vastauksen nopeammin kuin ehtii kissaa sanoa! Kiitos kaikille, taitaa alkaa mulla uusi ohjelma vaikka pyhästi päätin etten lähde näihin yli-aerobisiin hinkkaamisiin liiaksi... pitää tota ainakin kokeilla!!
 
Uskoisinpa että suurin osa tähänkin threadiin kirjoittaneista "epäilijöistä" ei ole koittanut tehdä kunnollista "luonnollisten painojen" treeniä. Tottahan se on että painojen kanssa saadaan varmasti ne kaikkein isoimmat lihakset ja on helppo treenata joitain tiettyjä osa-alueita, mutta kyllä isot lihakset, erinomaisen kunnon ja hyvän liikkuvuuden saa tehtyä ihan ilman erillisiä painoja.

Luonnollisesti kun pelataan ilman lisäpainoja, voi olla että esim. toistomääriä pitää nostaa, sekä liikkeet eivät välttämättä ole niin yksioikoisia kuin painojen kanssa.

Mutta jos nyt tuntuu että ilman lisäpainoja ei saa tarpeellista rasitusta niin koittakaapas nyt vaikka niitä yhden käden punnerruksia tai punnerruksia käsilläseisonnasta. Uskoisin että aika monelle tämänkin foorumin lukijoista vastusta on ihan riittävästi.

En ole itse mikään painottoman treenauksen asiantuntija, mutta joitakin liikkeitä on tullut koitettua. Esim. jalkatreeniin on ihan mukava liike kyykky, jossa siis mennään normaalisti syvään kyykkyyn, kädet suorana maata kohden, sormet suorana koskettavat maata, ja tästä nostetaan kyykkyä muutama sentti ylos/alas 7-10 kertaa. Näitä kyykkyliikkeitä vaikkapa 20-30 toiston sarjoina.

Jotkut saattavat tietääkkin Matt Fureyn ja hänen Combat Conditioning treenisarjansa, jota on paljon kehuttu (mutta joka on kyllä taas vähän tämmöstä ameriikan tvshop meininkiä), mutta jokainen voi käydä itse katsomassa nuo kolme perusliikettä vaikkapa osoitteesta
http://www.cbass.com/Furey.htm

Sieltä löytyy myös tieto toistomääristä yms, miehen varsinaiset omat sivut ovat www.mattfurey.com

Mut eikai siinä, treeni-iloa, pistäkääpä vaan vinkkejä hyvistä liikkeistä ja tulen lueskelemaan niitä kunhan käväsen tuossa ekana vetäsemässä tuon Navy SEAL ohjelman läpi.
 
Pitää vielä sen verran tarkentaa tota mun em "reenipäivää",että fiilis oli että rautaa nostamaan ja tää oli semmonen hetken mielijohde.
Kuitenkin on tarkoitus vetää tää viikko kevyemmin,koska oon 3 viikkoa nostellut kovaa, ja mä tiedän että viikko pari lisää olis liikaa,vaikka nyt fiilis on hyvä.
Se on jotenkin turhauttavaa mennä salille vetämään kevyesti,ja ainakin mulla kun huomaa että kulkee niin tulee lisättyä rautaa ja vedettyä raskailla painolla ja kovaa.
Näin olis varmasti käynyt,eli se kevyestä viikosta.
Vaihtelu virkistää , eikä se treeninäkään ihan harakoille mennyt.
Tänään pitäis selkä reenata,sen ajattelin kuitenkin ihan painojen kanssa tehdä.
 
Voimistelijat on aika hakoja tossa ilman painoja reenaamisessa. Meillä oli teininä valmentajana yksi entinen huippuvoimistelija ja reenit mitä se piti oli aika erikoisia ja vaativia. Liikkeitä esim, nojapuilla kulmanojasta, käsinseisontaan, etuvaakaan ja takasin käsinseisontaan jossa viis punnerrusta. Ja tätä toistetaan niin kauan kuin pystytään. Suunnilleen samanlaista liikesarjaa tehtiin myös renkailla. Hyvinhän tuo tehosi, armeijan kuntotestissä vedin sen kiitettävään vaadittavat kymmenen leukaa yhdellä kädellä, apuna hyvin joustava tanko ja pikku vippi, mutta kuiteskin. Painoa oli 67kg. (merkkipenkki ennätys tuolloin 125kg 69 kiloisena)
Ei tuon tyyppinen harjoittelu varmaan kovin häävisti palvele kehonrakennuksessa tai voimannostossa koviin tuloksiin pyrkijöitä, vai palveleeko?
Se tässä on hienoa, voimaa on niin monenlaista ja päämääriä lähes yhtä monta kuin on miestä/naista. Keskustelu ei koskaan lopu.....
 

Suositut

Back
Ylös Bottom