Treeni Hulkin mukaan ja aerobinen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manala
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
39
Oon nyt alottanu lähes suoralla kopionnilla Hulkin treenin tapaisen 2jakoisen viikko-ohjelman, hieman muunnellen sitä itselleni sopivammaksi ja oman salini välinetarjonnan mukaan.
1Vk on nyt pärähtänyt käyntiin ja diettaamisella mennään. Ruokavaliota olen alkanut hifistelemään itselleni sopivaksi, mutta se ei nyt ole aiheellinen alue tänne. Kysymykseni koskeekin nyt aamuaerobista liikuntaa ja sen määrää.
Olen nyt aloittanut aamuni täällä kehutulla (kahvikuppi ja juoksemaan) menetelmällä. Juoksen n120-140 sykkeellä n4-5km olotilan mukaan.
Olen myös alkanut käydä uimassa salin ja palautusjuoman jälkeen, eli tuossa klo:18.00 jälkeen sellaisia 45-60min sessioita. Tuo uiminen ja lenkkeily ovat olleet mukana jo jonkin aikaa (3vk jos tarkalleen muistan) ja pieniä muutoksia alkaa jo näkymään parempaa. Onko tuo lenkkeily ja uiminen salin ohella jo liikaa, ja jos ei niin tulisiko minun miten varmistaa tarpeellinen energian saanti (esim lisää hiilareita yms.) ettei se "ylikunto" tai esim lihaskato pääse yllättämään.

Olen myös ajatellut näin Keskiviikkona (välipäivä) käydä jopa niinkin pitkällä aamusessiolla kuin: aamukahvin jälkeen hölkkäilen kevyesti läheiselle rannalle n4-5km ja uin siellä, vielä jonkun sopivan määrään suht lujaa (kovalla sykkeellä.) Tuo kuullostaa jo omiikin korviin liialta, mutta jos siellä vaikka ennen uintia vetäisi pienen aamupalan tai vastaavaa, ettei nyt ihan persuksille menisi, niin tulisiko mitään? Ylikuntoa nyt ei varmaanakaan ole syytä pelätä, mutta se lihaskato pelottaa. Rasvat pitäs poies saada, mutta ei niin paljoa lihasten kustannukselle.

Rasvat pyörii nyt jossain 14%-16% tuntumassa ja paino/pituus 188/81.
Siitä olis vielä se 4-6% pudoteltava ja sitten taas massakaudelle.

Kiitos vastanneille.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Turha sun on mitään lihaskatoa ruveta pelkäämään tuollaisilla kilometrimäärillä. 4-5km on vielä sen verran lyhyt lenkki, että sillä tuskin on suuria vaikutuksia lihasten katoamiseen. Aikaa tuollaiseen kuluu max. puoli tuntia.Eikä tuo keskiviikonkaan lenkki miltään kovin pahalta näytä. Anna mennä vaan.

Meikäläisen ohjelmaan verrattuna sun aerobisen liikunnan määrät on vielä pieniä, mutta minä nyt olenkin tällainen pulkannaru (173/74). En ole kuitenkaan huomannut, että ne vähät lihakset olisi kovinkaan paljon hävinneet. Viikko-ohjelma on suurin piirtein seuraava: kolmesti jalkapallo 1,5h, kolmesti salibandy 1,5h, kahdesti lenkki (ma 9km ja ke mäkijuoksu/intervalli/loikka) ja kahdesti puntti (painonnostotyyliistä treenausta). Tämäkin hoituu, kun vain muistaa lihashuollon ja huolehtii riittävästä proteiinin ja hyvien hiilihydraattien saannista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom