SUPERCARB 1kg -40%

Treeni & Flunssa

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Heitänpä tänne kysymyksen että voiko kuume nousta rankan treenin jälkeen? kuinka korkeaksi?

Treeni nostaa kehon lämpötilaa, mutta tuskin sentään kuumeen puolelle. (Kuume = yli 38 astetta kainalosta mitattuna) Pientä lämpöilyä voi esiintyä. Jos jatkuu seuraavina päivinä, ei kannata treenata miun mielestä.

Mayflower, kyllä yli 37 astetta on jo kuumetta suurimmalle osalle ihmisistä. 38 astetta tarkoittaisi esimerkiksi luultavasti itselleni jo vuodeosastoa. Luulen, että treeni voi nostaa lämpöä muutamia asteen kymmenesosia, mutta ei todellakaan merkittävästi.

Mulla oli eilen reilu 37 astetta ja olo oli kyllä aika ankea. Normaali ruumiinlämpönihän on siellä 35.5 paikkeilla.
Tää päivä menikin vaan lepäillessä, vaikka kuumetta ei ole ollut. Pientä nuhaa ja kurkkukipua ja päässä sellasta paineen tunnetta. Saapi nähdä mikä huomenna on fiilis.

Mayflower, kyllä yli 37 astetta on jo kuumetta suurimmalle osalle ihmisistä. 38 astetta tarkoittaisi esimerkiksi luultavasti itselleni jo vuodeosastoa. Luulen, että treeni voi nostaa lämpöä muutamia asteen kymmenesosia, mutta ei todellakaan merkittävästi.

No juu, tuota viimeistä lausetta oikeastaan tarkoitinkin. Mutta lääketieteellisesti kuume määritellään yli 37.5 astetta (tässä mokasin!), sitä alempi on lämpöä. Sinällään hölmöä, tunnen useita, joilla normaali ruumiinlämpö on alhaisempi kuin 37 astetta, mikä on se ns. normaalilämpö. Toiset taas kärsivät sairauden aikana alilämmöstä, eivätkä saa sairaslomaa, koska ei ole kuumetta.

Joka tapauksessa, treeni ei siis voi nostaa merkittävästi ruumiinlämpöä, ja jos niin käy, kyse on taudista.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
En mä kyllä treenaa jos on "vaan" lämpöä. Se kertoo kuitenkin että ei oo ihan kondiksessa, kunnon kuumeen siitä varmasti saa aikaiseksi rehkimällä.

Juurikin sain penskoilta päiväkodista tuliaisiks lenssun. Alko kurkkukivulla ja nyt aamulla pää täynnä shittiä.
Itsellä jos on pieni räkä poskessa niin lähtee treenaamalla pois melkein. Jos hengästyy helposti, on yskää tai kuumetta niin ei mitään asiaa salille.

Lähtee parissa päivässä itsellä ainakin ->

C-vitamiinia 1-2gr / päivä
Pakuritee 6-8 kuppia / päivä
Kaikki ylimääränen sokeri pois.
Buranaa ja lepoa :)

Hiukan kun olo paranee niin ulos kävelemään lenkille vaikka koiran kanssa raittiiseen ilmaan. Jos jää makaamaan peiton alle kokopäiväks niin ei parane ikinä :)

Jostakin luin viime viikolla (kun pidin treenistä taukoa) että kurkkukivusta kärsivän ei kannata treenata. Tais olla suurempi riski sydänlihastulehdukselle. Itse pidän sovinnolla muutaman päivän tauon kuin pahimmassa tapauksessa muutaman kuukauden tauon.

Ei ne treenit siihen muutaman päivän lisälepoon kaadu.

Ei pieni köhä tai pieni nuha mua vielä saa treeneistä pois. Mutta nyt kun räkä lentää eikä ääni kulje, jään suosista kotiin lepäilemään :D

No ei helvetissä treenata yhtään mitään missään kurkkukivussa!? Ei treenata edes silloin, jos väsyttää oikeasti, kroppa huutaa ei jaksa tai etoo koko asia. Ihan sama mitä ohjelma sanoo.

Kyllä kroppa ja pää tietää ja varoittaa, ja jos itseään ei kuuntele, pääsee ennemmin tai myöhemmin tuonne ylikuntopuolelle juttelemaan, tai sitten sairaalaan sydänlihastulehduksessa tai muussa kivassa. Järki käteen. Ettei kaikkien tarvis oppia kantapään kautta, kun kroppa/immuunipuolustusjärjestelmä on jo hajonnut... Uskokaa vanhaa ja rikkinäistä...

Itsellä ei juuri koskaan ole flunssaa, mutta kunnollisen D-vitamiinin (50-100 mikrogr/pvä) syömisen aloittamisen jälkeen ei sitäkään vähää.

KuntoPlus-lehdestä luin justiinsa vähän aika sitten "lääkäri vastaa" tai mikälie olikaan-palstaa, jossa lääkäri vastasi, että pienessä nuhassa treenaaminen on ihan ok, se ei pahenna tautia, vaan voi jopa auttaa tukkoiseen oloon. Mutta tosiaan oli kyse ihan nenän vuotamisesta, tietenkin kuumeessa/kunnon röhässä ja yskässä treenaamisen lääkärikin kielsi.

Olipa vastuuton lääkäri :(. Luoja...

Sellainen pieni kurkkukipu tai väsymys voi olla oire ylirasituksesta. Kroppa kertoo, että lepääpä nyt ja palaudu. Kroppa on paljon viisaampi kuin me. Kuunnellaan ja uskotaan sitä.

Ja vitamiinit tietysti mieluummin aidosta ruoasta kuin purkista. Ainoa poikkeus on D-vitamiini ja omega-3. Magnesiumia tarvitsen myös purkista. Joskus stressiin tms. orgaanista B-vitamiinia.

Juuri sairastin kahden päivän flunssan. Maanantai-iltana alkoi kurkkukipu, mutta kävin vielä treenamassa. Ti-ke totaalilepoa, mitä nyt töissä piti käydä. Kunnon nuha ja kurkkukipu. To-aamuna olivat enää poskiontelot täyden oloiset, tein kevyet treenit ilman suuria sykevaihteluita. Pe-aamuna olo täysin normaali ja tein treenit normaaliin tapaan. Kyllä mä uskon, että täyslevolla oli vaikutusta taudin nopeaan paranemiseen eikä lihasta ole mihinkään kahdonnut sohvalla pari päivää maatessa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom