Treeni, aerobinen ja palautusjuoma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja the m
  • Aloitettu Aloitettu
Kaipailen mielipiteitä ja tietysti faktoja, jos niitä asian tiimoilta löytyy. Eli kannattaako palkkari vetäistä heti treenin jälkeen vaikka pyöräilen vielä n. 20min ajan salilta kotiin vai olisiko parempi ottaa palkkari vasta pyöräilysession jälkeen. Onko tuolla mitään käytännön merkitystä vai meneekö homma turhaksi hifistelyksi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mä olen ottanut aina heti salin jälkeen ja sit kävellen himaan n.20min ja sapuska naamaan..
hyvin on toiminut... :thumbs:

Mielipide tämäkin:

Pyöräily ensin, palkkari sitten. Ainakin jos haluat polttaa rasvaa ts. tulee loppuaerobinen tehtyä siinä samalla.

Tuossa treenin ja pyöräilyn välissä kannattaa ottaa vettä, että saa nestetasapainoa vähän normalisoitua. Jos sitä "turhaa hifistelyä" tahtoo, niin aminohappoja voi kanssa nykäistä siinä välissä.

Tosissaan etenkin jos diettaamassa olet, niin palautumisjuoman nopeat hiilarit heikentävät rasvanpolttoa sen aerobisen aikana. Parempi ottaa vasta fillaroinnin jälkeen, niin menevät pääasialliseen käyttötarkoitukseen, eli palautumiseen.

Tätä samaa hieman olen mietiskellyt ja heitinkin jo kysymyksen toiseen threadiin mutta liitän sen tähänkin eli:
Itseasiassa hieman olen miettinyt että onko mitään haittoja tuolla treenin jälkeen tapahtuvalla aerobisella. Esim. jos treenaan jalat niin mikä merkitys on viellä polkea kuntopyörää sen päälle. Ainakin siinä palautumisen alkaminen hieman viivästyy mutta entä esim. palkkarin meneminen oikeaan osoitteeseen? Eli miten meneekö palkkarista osa esim. korvaamaan niitä menetettyjä kaloreita joita kuntopyörällä kulutettiin ja loput sitten harjoitettuihin lihaksiin vai?
Jotenkin vaan tuntuu siltä että jos vaikka vedän jalat aivan loppuun treenissä niin siihen viellä kun poljen kuntopyörää niin voiko se olla enää hyväksi tai menettääkö siinä esim.sen lihakselle saadun kasvuärsykkeen.

Ainakin itselle tulee siitä pyöräilystä mahdotonta jos vetää palautusjuoman ensin ja varsinkin samalla polkiessa :urjo:

Edit: Vatsa siis menee aiva sekaisin

wbb sanoi:
Mä ottaisin palautusjuoman heti treenin jälkeen ja sit rauhallista pyöräilyä kotiin.

Mä teen usein tälleen. Ja käyn yleensä vielä salilla pesulla, joten se pyöräily ei ihan heti perään tule.

Tälleen kesäisin tulee joskus pyöräiltyä kotiin ensin ja käytyä vasta sitten pesulla, jos teen näin niin otan sen palarin vasta kotiin tultuani.

En tiedä onko järkevin tapa näin, vai pitäiskös aina ottaa vasta kotona.

Timba79 sanoi:
Mä teen usein tälleen. Ja käyn yleensä vielä salilla pesulla, joten se pyöräily ei ihan heti perään tule.

Tälleen kesäisin tulee joskus pyöräiltyä kotiin ensin ja käytyä vasta sitten pesulla, jos teen näin niin otan sen palarin vasta kotiin tultuani.

En tiedä onko järkevin tapa näin, vai pitäiskös aina ottaa vasta kotona.

Juu tätä mietin tässä itsekin eli onko se liian myöhäistä ottaa palkkari vasta ~20min jälkeen treenistä. Ja Japa tuossa jo jotain spekuloikin, että menettääkö lihas sen kasvuärsykkeensä tuollaisen reilun esim. 20min aerobisen sessioinnin jälkeen? Muistelen, että palstalla on aikaisemmin varoiteltu liian pitkistä aerobisista treenien jälkeen....mutta voipi olla, että menee liiaksi hifistelyksi, jos hommaa liikaa pyörittelee?

Ainakin joidenkin mukaan on hyvä tehdä jotain aerobista heti treenin jälkeen (myös/varsinkin kun kasvatetaan lihaksia) ja aika tulisi olla jotain 20-30min välillä. Jos tekee kauemmin kuin 30min niin se haittaa lihaskehitystä. Kuulemma nopeuttaa lihasten palautumista ja kehittää kehossa rasvaa polttavia enzymejä.
Itse ottaisin palkkarin vasta aerobisen jälkeen. Kunhan otat sen palkkarin tunnin sisällä treenin jälkeen.

Suositut

Back
Ylös Bottom