Treeniä liiaksi vaiko oudosti?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tervehdys!

Olen täysin uusi käyttäjä pakkotoisto.com sivustolla ja pitkään olen mietiskellyt monia asioita treenaamiseen liittyen ja ajattelin kysellä ihmisiltä neuvoja ja vinkkejä.

Ensimmäinen minua kovasti askarruttava asia on nykyiseen treeniohjelmaani kuntosalin aktiivinen lisääminen, sillä se on tipahtanut kohtuullisen vähäiseksi. Tottakai haluaisin kuulla, jos treenaan ihan typerällä innolla ja vedän itseäni ylikuntoon (missään kun ei varsinaisesti opasteta näiden asioiden suhteen, on vain "arkiliikuntaa"..) Eli seuraavanlainen viikko minulla yleensä on:

Ma:
2-2,5km juoksemista
-> Akrobatia yms. vapaavuoro 2h, yleensä aktiivista treenaamista
-> Tanssia 1h
-> 2,5km juoksemista

Ti:
(3km juoksemista)
Capoeira 1,5h
(3km juoksemista)

Ke:
Capoeira 1,5h/vapaa

To:
Vapaa/kevyt juoksu

Pe:
2-2,5km juoksemista
-> Akrobatia yms. vapaavuoro 2h, yleensä aktiivista treenaamista
2-2,5km juoksemista

La:
Tanssia 1h
Capoeira 1h

Su:
Vapaa

Aikataulu vaihtelee n. joka viikko ja vapaapäivät heittelee sinne tänne kalenterin mukaan. Kertokaahan toki, että miten tuonne saisi sellaista pientä kuntosalivoimailua, vai kannattaako lainkaan moista harrastaa tuohon lisäksi.

Miksi sä liikut noin paljon?

Varmaan kannattaa heti ensialkuun miettiä mitä haet tuolla kuntosalitreenillä tai treenaamisella ylipäätään. Eli mitkä ovat nykyiset tavoitteesi ja miten nykyinen treenisi tukee niitä? Entä ajattelitko kehittää kuntosalilla lihasmassaa ja/tai voimaa vai höntsäillä muuten vaan salilla?

Kiitoksia vastauksesta!

Kuntosalilla tavoitteena minulla olisi voiman ja sen ohella mieto massan lisäys. Tuollaisen perus aerobisen liikkumisen lisäksi tuntuisi ihan loogiselta ottaa pari anaerobista punttisvääntöä mukaan viikko-ohjelmaan.

Ja outoon kysymykseen, miksi liikun noin paljon voin vain sanoa, että koska tykkään enemmän sinisestä kuin punaisesta.

-M

En muutes tajunnu tota sinínen ja punanen juttuu :D.

Onhan toi sun reenaaminen aika kevyttä loppujen lopuks että kyllähän siihen punttia voi änkeä. Aikaahan noihin vaan kuluu paljon.

Tarkottanee sitä, ettei kaikki jaksa vetää 4x1.5h treeniä viikossa ja istua loppuaikaa pakkiksella typoamassa. Tuntuu vaan asenteet salikävijöillä olevan, että parikin juoksulenkkiä viikossa syö ne vähätkin lihat mitä salilta saa. IMO se liha on samaa kuin läski, jos sitä ei käytä :). Kovaaa punttia vaan päälle, jos kunto kestää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom