Treenaus ja pituuskasvu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miksei vaan pelaisi varman päälle ja odottaisi vuoden verran ja olisi sitten esim. 10cm pidempi? Kyllä sitä ehtii lihaksia myöhemminkin kasvattaa :)

XXL sanoi:
Voisin vannoa että pituuskasvun huippuaikana, jolloin jotkut kasvaa sen lähes 5-10 senttiä vuodessa, tulee luonnollista leveyttä enemmän kuin millään bodauksella samassa ajassa.
10-20 Itselläni tulee tätä tahtia keväällä täyteen ~15cm vuodessa ja olenpa kuullut, että lätkäpelaaja nimeltä Filppula venähti ikävuosina 15-17 45cm! :eek:

Bonefish sanoi:
Mutta tuli mieleen kysymys kun jotkut toitottaa että kyykky ja mave on niitä ehkä-kasvua-häiritseviä liikkeitä niin kumpi näistä sitten on pahempi? Luulisi meinaan kyykyn olevan koska siinä, varsinkin isoilla romuilla sen luulisi "painavan selkää kasaan?" Vai onko ihan :anssi:?

Onhan minun ehkä huono vastata kun alotin tämän threadin typerillä kysymyksilläni. Mutta mielestäni tuo "kumpi on pahempi" on aika tyyppikohtaista, sillä jos joillain tuppaa hajoamaan tekniikka mavessa niin kaipa se enemmän niitä nikamia poksauttelee... ehkä jos ultrapuhtaasti tehdään niin se kyykky on se loogisempi kasvunkuristaja...

15cm vuodessa?! :eek: En minäkään oo koskaan mielestäni noin paljon kasvanu vuodessa. Oon jo kuitenkin silti noin 195cm pitkä vaikka vasta 17 vuotias oon. Kuulostaa ihan uskomattomalta pituuskasvulta. Pakko olla jotain kasvukipuja jos noin paljon kasvat? :rolleyes:

ZweCCo sanoi:
15cm vuodessa?! :eek: En minäkään oo koskaan mielestäni noin paljon kasvanu vuodessa. Oon jo kuitenkin silti noin 195cm pitkä vaikka vasta 17 vuotias oon. Kuulostaa ihan uskomattomalta pituuskasvulta. Pakko olla jotain kasvukipuja jos noin paljon kasvat? :rolleyes:
pakko sanoa tähän että yks tyyppi, jonka kanssa tuli lätkää joskus pelattua, kasvoi kesäloman aikana lähes ton 15cm. oli sitte pyörätuolissaki jonkun aikaa ku kasvukipuja oli käsissä ja jaloissa sen verran :rolleyes:

Mitä nyt tullut seurattua niiin vaikuttaa muutenkin siltä, että lätkän pelaajat venähtää aina kauden jälkeen kun treeniä vähän löysätään tai pidetään taukoa. Jätkät mättää saman verran ruokaa nassuun mutta kulutus onkin satoja kcaleja pienempi kuin yleensä niin pituuskasvuunkin riittää tavaraa.

Ei tässä mitään kipuja ole kyllä ollut... sitäpaitsi eihän 15cm vuodessa ole kuin 1,25cm kuussa... tietääkseni lähes kaikki normaalisti kasvavat kokevat ainakin muutaman kuukauden aikavälin jolloin heille tulee pituutta noin 1-1,5cm/kk...

EDIT: Toisaalta on ihmisiä joka kasvavat ykkösluokasta asti jämptin 5-8cm vuodessa, lopulta ollen jotain normaaleja 175-185cm ihmisiä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom