Treenaus ja mielialanvaihtelut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lexx
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
iivili sanoi:
Mielestäni on hyvä osata olla myös reenamatta ilman, että ns. polla leviää, että silti pysyy (ainakin muutaman päivän tottumisjakson jälkeen) mieli suht normaalina, ei äksyile suotta ja hoitaa työnsä sekä ihmissuhteensa ihan tavalliseen malliin. Toki reenaten parempi (laji kuin laji, kunhan liikuntaa harrastaa), mutta myös ilman on hyvä tulla toimeen. Enkä myöskään näe mitään syytä syödä mitenkään eri lailla reenipaussilla. Toki on hyvä syödä vähemmän (mulla ruokahalu säätyy aika automaattisesti fyysisen aktiviteetin mukaan), koska kulutus laskee, mutta suunnilleen samoja ruokia.

Hyvin sanottu. :)

Itse olen viettänyt yo-kirjoitusten takia 3-4 päivää treeneistä tauolla. Mieli on melko matala ja saamaton. Hampaita harjatessa peiliä kun kattoo, ni sielt tuijottaa sellanen löysä vätys. :rolleyes: Olen yrittänyt teroittaa itselleni, että tämä treenitauko on välttämätön, ja jopa hyödyllinen ylikunnon välttämiseksi. Hormonitasoja tuollainen pohtiminen ei kuitenkaan nosta, ja kun treeneistä on tottunut saamaan sen boostin endorfiinin ja muiden kehon omien mömmöjen muodossa, niin tällainen tasapaksu vetelehtiminen ei maistu...

Minkä vuoksi ruokahalu putoaa olemattomaksi tauolla? Itselläni jo pari välipäivää pudottaa ruokahalua selvästi. Tauolla en varmaan saa kuin 1,2-1,5g proteiinia/kg/pv. :(

Pitäisi kai noudattaa katsoa asiaa siltä kantilta, kuten Iivil kirjoitti. Eli ajatella tauot ja välipäivät luonnollisena osana treeniä. Tämä vaatii tosin itsekuria, ja se on tällaisella aloittelijalla vähän vielä hakusessa.

Onneksi voi lukea "palauttavia" juttuja Pakkiksella! :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom