treenaus gallup

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Riikka
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
44
Tässä mun viikko ohjelma:

maanantai: aerobic ja 30 min hölkkä

tiistai: salilla selkä ja vatsa ja 60 min kävely

keskiviikko: aerobic ja salilla kädet ja rinta

torstai: aerobic ja 30 min hölkkä

perjantai: aerobic ja salilla jalat ja takamus

lauantai: aerobic ja 60 min kävely

sunnuntai: lepo :whip:

:eek: Herranen aika! Ootkos Riikka ajatellut että saatat treenata pikkasen liikaa?? Miten ikinä palaudut?

Mulla on neljä kovaa punttitreeniä ja neljä tai viis aamulenkkiä (n. 50-60min.) viikossa, ja siinäkin tuntuu olevan ihan riittämiin... Aina ei edes kokonaista lepopäivää tule koko viikkoon, pitäis kyllä!

edit: viikko-ohjelma vaihtelee jonkin verran reissaamisten takia...

ma: selkä-takareidet-vatsat
ti: olkapäät-ojentajat
ke: aamulenkki
to: etureidet-pohkeet
pe: rinta-hauis-vatsat
la: aamulenkki
su: aamulenkki

ja tuohon vielä joillekin päiville kaks lenkkiä siis lisää... riippuu ihan päivän muusta ohjelmasta.

Muuten Riikka: etkös sä syönyt tosi vähän, muistelen sitä dieettiruokathreadia?? Vaikka liikut noin mielettömästi... Miten pärjäät?

ma: sali (selkä, takaolat)
ti: spinninveto
ke: sali (rinta, hauikset)
to: lepo
pe: sali (jalat)
la: sali (olat, ojentajat) + spinni
su: lepo
+ vatsoja muutaman kerran/vko.

Joskus lepoa jää tosin vaan 1 pvä, ei sais :evil: Treenaisin salia ehkä mieluiten 8 päivän kierrolla, mut ton ohjauksen takia on pakko jaksottaa noin.

E: ai niin, hyötyliikunnat päälle eli kävely salille ja takas, reipasta menoa n. 20 min./siivu. Joka 4. vko kevyt salilla.

Originally posted by Riikka

Miksi teet vielä hölkkää/kävelyä aerobicin jälkeen?

Ja jaksatko tosiaan tehdä kunnollisen punttitreenin aerobicin jälkeen? Vai teetkö harjoitukset eri aikaan päivästä?

Ihmettelee Sarah

Kun olen nyt saanut hieman rasvaa pois niin motivaatio on EHKÄ hieman kasvanut liikaa... Mä vaan nautin niin paljon liikkumisesta...

Muuten Riikka: etkös sä syönyt tosi vähän, muistelen sitä dieettiruokathreadia?? Vaikka liikut noin mielettömästi... Miten pärjäät? [/B][/QUOTE]

Olen nyt ruokaa lisännyt siihen 1700 kcaloriin päivässä. Mulla on ilmeisesti hyvät rasvavarastot. :D

Originally posted by Riikka

Ei kannattas käydä aerobicissä samana päivänä kun teet punttiksen, meinaan jos haluat kehittyä!

Oma ohjelma on:

rinta+hauis
jalat
olkapäät+ojentajat
selkä+pohkeet
2*spinning/vk
+
aina kun vain on aikaa loikkaharjoitukset ja lajitreeni per viikko

Päivät vaihtelee, koska teen 8-9 päivän kierrolla!

Mulla menee 8 päivän kierrolla

1. rinta, hauis
2. lepo
3. jalat
4. lepo
5. olkapäät, ojentajat
6. lepo
7. selkä, vatsat
8. lepo

Aerobista jaksamisen mukaan 2-4 kertaa viikossa. Talvella kävelyä ja nyt keväästä alkaen taas juoksua n. 6-8 km lenkkiä.
Uimassa pitäis käydä kerran viikkoon, mutta on nyt jäänyt monena viikkona

Joskus saatan reenata kahtena päivänä peräkkäin, jos jotakin menoa tulossa enkä pääse salille, mutta silloin yleensä lepoakin se 2 päivää putkeen.

Meitsin treeniohjelma näyttää nykyisin tältä:
Ma: lepo
Ti: spinning (aamulla)
Ke: kuntosali - kädet (aamulla)
To: spinning (aamulla)
Pe: kuntosali - rinta/selkä (aamulla)
La: lepo
Su: kuntosali - jalat (ip)

Kuntosalin päälle vedän aina 30 min "kevyttä" kuntopyöräilyä 110-130 sykkeellä. Personal Trainerin mukaan tämä treenimäärä on passeli ja tuo kuntopyöräily + spinning riittää rasvanpoltoksi.

3 viikkoa tällä ohjelmalla ja yksi 'lepoviikko' jolloin 3-5 ohjattua tuntia (pump, core tms.) mutta ei kuntosalia. Sitten taas treenikausi.

Ruokavaliona tällä hetkellä 1200 kcal dietti - tarkoitus pudottaa ylimääräiset kilot kesäksi.

Offtopic

sori offtopicia, mutta saanko udella missä treenailet mmama? Osuvat nimittäin noi aamuspinnit samoihin päiviin kun mulla, ja siellä missä mä käyn ei muina aamuina spinnejä ookaan.

Meitsi treenailee Helsingin Ruoholahden Wellnessissä. Markuksen aamuspinningit ti ja to klo 7.15-8.15.

Mulla on aika yksinkertainen viikko-ohjelma. Pelkkää punttia on ollut kesäkuun alusta asti ja nyt on tarkoitus lisätä pikkuhiljaa aerobista ja viikonlopulle "liikkuvuustreeni", jolla olisi tarkoitus venytellä ja tehdä jotai keppijumppaa.

Ma: sali (jalat)
Ti: sali (rinta+etuolkapäät+vatsat)
Ke: lepo
To: sali (selkä+takaolkapäät)
Pe: sali (haba+ojentaja+vatsat)

Jokaisen treenin päätteeksi aerobinen treeni kuntopyörällä tai kävelyä matolla. Ja myöhemmin joku aerobinen tunti omalle päivälleen.

RIIKALLA on aika hurja viikko-ohjelma. Liikaa aerobista mun mielestä. Vähemmälläkin selviää ja elimistökin diggailee enempi, kun saa välillä levätä.

Täytyy muistaa, että liika on liikaa vaikka vettä jois :)

Elikäs:
ma:rinta ja ojentajat
ti:spinning
ke:selkä ja hauis ja vatsat
to:lepo
pe:step-jumppa
la:core
su:jalat ja olkapäät ja vatsaa

Näin siis periaatteessa pitäis homman mennä. Mutta kouluohjelman mukaan saattaa sali- ja lepopäivät vaihdella kovastikin!

Ja Riikalle semmosta että keskity ennemmin laatuun kuin määrään. Ite treenasin ennen niin, että joka salin päälle joku kova aerobinen treeni ja aerobista muutenkin joka päivä, ja kas kummaa en kehittynyt lainkaan. Eli jos siis haluat lihasta (=eli "kiinteytyä") niin keskity saliin ja jätä aerobinen vähemmälle. Ymmärrän kyllä että aerobiseen jään koukuun...

elikkästä ite menen tällä tahdilla:
ma: aamuaerobinen ja salilla rinta+hauis
ti: salilla jalat ja vatsat
ke: aamuaerobinen
to: salilla ojentajat ja olkapäät
pe: aamuaerobinen ja salilla selkä ja masu
la: joku vauhdikas korkeasykkeinen harjoitus.. yleensä joku jumppatunti tai spinning..
su: totaalinen lepo
yleensä toi aamuaerobinen on joku 45-60min kävely,ku sika huono ilma ni kuntopyöräillen olkkarissa :D
oon palautunu tosi jees tolla systeemillä ja aina on puhtia seuravassa salireenissä:)

Mä taas oon tosi laiska tekemään aerobista, aamulenkeistä puhumattakaan. No, ens kuussa oten itseäni niskasta kiinni! Toisaalta en halua pilata liialla aerobisella puntilla saatua kehitystä. Salilla treenaan itseni piippuun, seuraavat päivät on lihakset ihan jumissa. No, mun viikko-ohjelma näyttää tältä:

Ma rinta, olkapäät, ojentajat
Ke jalat
Pe selkä, hauis

Aerobista oon yrittäny tehdä 2-3 viikossa, siilloin ku ehtii ja jaksaa. Jalkatreenin jälkeisenä päivänä on turha edes haaveilla mistään aerobisesta, kun jalat on niin tulessa treenistä...

Gillyn treeniviikko...

... menee yleensä näin:

Ma punttisali, rinta/hauis/ojentaja

Ti lepo (dieetillä aamulenkki)

Ke punttisali, jalat (+vatsat)

To pace tai spinning (dieetillä myös aamulenkki)

Pe punttisali, selkä/olkapäät (+vatsat)

La lepo

Su pitempi kävelylenkki tai lepo

... ja kunhan teiden kunto sen sallii, niin jumpat ja kävelyt vaihtuvat ainakin osittain rullaluisteluun! :)

Riikalle antaisin sellaisen neuvon, että jos välttämättä haluat käydä salilla ja jumpassa samana päivänä (ei ole kyllä mitenkään tarpeen!), niin tee punttitreeni ensin, niin jaksat tehdä sen kunnolla, ja sitten jumppaan rasvanpolttomielessä. Tosin tuon puntin jälkeen rasvanpolttoliikunnaksi riittäisi kyllä kohtuullinen sessio esim. stepperillä tai kuntopyörällä. Itse steppaan tai soudan 15 min intervallityyliin jokaisen punttitreenin päätteeksi. :whip:

Eli tässä mun off-kauden treenausrytmitys(vaihtelee ohjaustuntien mukaan):

ma: päivä:sali
ilta:stretching

ti: päivä:jumppien vetoa
ilta:akrobatia/vapaaohjelmatreeni

ke: aamu:spinning
ilta:sali

to: päivä:sali
ilta:akrobatia/vapaaohjelmatreeni

pe:päivä:jumpanohjauksia (muuten lepoa)

la:aamu:jumpanohjaus+sali
ilta:loikat+vaparitreeni

su: ilta:akrobatiatreeni

Täällä myös yksi jonka aerobinen jää tosi vähiin. Ei innosta eikä huvita :D

Eli:
ke: selkä, olkapäät
la: jalat
su: rinta, käsivarret
Vatsoja 1-2 krt viikossa. 4-5 raskasta viikkoa ja yksi viikko taukoa salilta. Nyt tulee pääsiäiseksi tauko, ajattelin kävellä muutaman lenkin ja mahdollisesti polkea vähän kuntopyörää kotona. Sen pyöräilyn voisi yrittää ottaa aktiivisemminkin mukaan, varsinkin kun yritän tässä dieetillä olla, ja kun pyörä kerran löytyy kotoakin.

voisi vaikka yhden tunninn jättää väliin viikossa. Siihen aerobickiin tulee vaan himo (ei ole syömishäiriötä) kuten tiedätte varmaan niin aina treenaamisen jälkeen on todella upea fiilis. jos teillä on jotain ehdotuksia mulle niin otan ilomielin vastaan.

Riikka :)

Suositut

Back
Ylös Bottom