treenaus gallup

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Riikka
  • Aloitettu Aloitettu
Mullakin tuo aerobinen aika vähissä...tiedän kyllä että ois ihan hyvä välillä tehdä muutakin kuin vain salilla asua,mutta... :D

Ma: Olkapäät+ojentajat
Ti: Selkä+vatsat
Ke: Lepo+venyttely (just joo,ihan niinku koskaan jaksaisin venytellä yli viisi minuuttia...)
To: Rinta+hauis
Pe: Jalat
La: Kevyt aerobinen (eli laahustan metässä ja koira juoksee ympärillä)
Su: Totaalilepo tai koiran kanssa kevyesti hengaillen.

Hyvin jaksaa ja loistavasti palautuu..ja ihan pakko on sanoa JEE!! Paino lähti viimein nousuun... :thumbs:

ma: selkä, pohkeet
ti: aerobinen
ke: ojentajat, olkapäät
to: aerobinen
pe: jalat
la:rinta, hauis
su:aerobinen

Aerobisen päivät vaihtelee jaksamisen mukaan.

Tässä mun viikon treeni - ohjelma :

1. rinta + hauis + ojentajat

2. lenkki + vatsat tai lepo pv.

3. jalat

4. lenkki + vatsat tai lepo pv.

5. selkä + hartiat

6. lepo

7. body pump

;) Lepo- päiviä pidän palautumisen + fiiliksen mukaan 1-3/ viikko

niin , ja hyötyliikuntaa...reipasta kävelyä,tulee päivittäin puolesta tunnista tuntiin : )

Tällä hetkellä treenailen tälläsellä ohjelmalla.
Aerobista teen keskimäärin parina päivänä viikossa. Myös vatsat treenaan n. kaksi kertaa viikossa.

1. Rinta-olkapäät

2. Selkä-pohkeet

3. Hauis-ojentajat

4. Jalat

Originally posted by TanGirl
Tässä mun viikon treeni - ohjelma :

1. rinta + hauis + ojentajat

2. lenkki + vatsat tai lepo pv.

3. jalat

4. lenkki + vatsat tai lepo pv.

5. selkä + hartiat

6. lepo

7. body pump

;) Lepo- päiviä pidän palautumisen + fiiliksen mukaan 1-3/ viikko

niin , ja hyötyliikuntaa...reipasta kävelyä,tulee päivittäin puolesta tunnista tuntiin : )

Näyttää hyvältä, kun lepoa on joka toinen päivä. Itsekin pyrin siihen! Halusin vain kysästä, et miksi käyt vielä punttien lisäksi body pumpissa? Ihan mielenkiinnolla kuulen eri punttimimmien näkemyksiä tästä asiasta.

Itse kävin eilen body pumpissa (1½v. aikaa viime kerrasta). Tämä viikko on ollut minulle lepoviikko punttikselta ja oon käynyt joka toinen päivä spinnaa ja nyt eilen kokeilin sit sellasta, et kävin pumppaa lihakset läpi Body Pumpissa (huom. painoa tangossa vain 2*2,5 kg eli tosiaan vaan jumppailin ja pumppailin ;) ) Tulin siihen tulokseen, et enemmin pidän totaali levon painoista ja jatkan sitten taas rautojen nostelua ensi viikolla :whip:

Käyn body pumpissa pääasiassa sen takia kun se on mielestäni niin kivaa. Ennen kävin pumppaamassa kolme-neljä kertaa viikossa, sillon en siis käynyt salilla. Sittemmin olen innostunut salin- puolesta ,,,tahtoo lihaksia : ) !!! Olen kuitenkin käynyt kerran viikkoon edelleen pumpissa ,,, yleesä kevyesti pumppaillen.... paitsi, Kyykyt teen *kovaa *(20 kg) painoilla ,
ajotan pumpissa käynnin niin että ei ole jalkapäivästä paikat kipeenä. tulipa aika sekava sepustus , enivei hauskaa on, ja ah, niin iiihhana poltto persauksissa :)

miten meni viime viikko

viimeviikolla mennyt seuraavasti:

to salilla jalat, ojentajat, vatsat (kalorit 650)

pe salilla hauis,olkapäät,rinta,vatsat pitkä treeni, illalla aerobinen 45min (kalorit 1300)

la -lepopäivä kultsalla (kalorit 750)

su- aamu 9km, ilta 9km lenkki, +vatsaliikkeitä (kalorit 1100)

ma jalat salilla, ojentajat, vatsat lämmittely+väliliikkeinä (kalorit 1050)

ti aamuaerobinen 9km ja iltapäivä salilla päikkäreitten jälkeen hauis, olkapäät,rinta, tiukka vatsatreeni ( kalorit 1120)

ke aerobinen 30min / 4.5 km (kalorit 1350) ja haravointia hitosti :)

to aerobinen 9km / 1h10min (kalorit 1100)+ vatsat ja punnerrukset

pe eli huomenna selän vuoro salilla siivouksen jälkeen...aamuaerobinen ehkä sitä ennen.

kalorit takoittaa syötyjä kaloreita suhteella prode 60 hiilarit 30 ja rasvat 10.

tarkoitus olis nostaa kaloreita hyvillä rasvoilla kokeilumielessä kohtapuoliin.

Hei Nami !

Mikä sulla on tavoite, kiristeletkö kesää/ kisoja varten vai onko tuossa ihan normaalit kalorit, aika vähältä kuulostaa kun on tuota aerobistakin viikossa noin paljon. :eek: juu, lisää kaloreita ...

itse asiassa tavoite tässä kasvaa matkan varrella. Ensin ajattelin että vedän siihen kuntoon kun olin ylioppilasvuonna, vedin salilla aerobiccejä yms. vyötärö oli 70 ja lantio 92 ja rinnat 90 ja lihaksia en menis kehumaan ;)

mutta nyt olen alkanut ihan tosissani harkitsemaan tuota bodyfitnessiä. kuntosaliila olen käynyt käytännössä koko elämäni alkaen 12v tietty taukoja välissä. enkä oo ollut tyyppiä "hinkataan 25 toistoo" vaan enemmänkin "kasit/kympit ja täysillä mitä irti lähtee."Jos vaikka parissa vuodessa olis "kisakunnossa"? en tiä. mitat mulla just nyt on 171/64 ja lihasta on, etenkin olkapäissä ja hauiksessa.tosin myös laardia jäljellä sivureisissä ja persiissä.itse ei tosiaan tiedä omaa kuntoaan ilman että joku alkaa harrastava tyypi sanooo missä mennään. siinä mielessä olen tyhmä ja toisten armoilla just nyt.

onneks mun luonne on sellainen että haen jonkun aikaa kehen luottaa ja sitten teen kaiken mitä mahdollista on. en esim. ymmärrä puheita siitä että kesällä ei viitsi dietata yms. eli uskoisin motivaationi ja psyykkeni olevan vähintääänkin kisatasoa. Ja se lienee tärkeintä. Eli mitä vaan voi tehdä jos tarpeeksi tahtoo. Kroppa ei varmaan sit vielä olekaan kisakunnossa. Tosin tääkin vaihtelee päivittäin tää mielipide itsestä mutta se lienee tuttua näissä piireissä.

normaaliviikkoni koostuu yleensä enemmän saliharjoittelusta ja vähemmän aerobista, mutta aina jos en jostain syystä pääse salille, on pakko vetää toi aerobinen yhdistettynä vatsatreeniin ja punnerruksiin kotona ihan pään vuoksi.n Ja nyt oli just sellanen viikko. yleensä on mennyt luokkaa 4-5 kertaa salilla + 3-4 kertaa aerobinen.

niin ja mitat nyt on 95/67/91

eli rinnat/vyötärö/lantio

mutta rasvapros ihan armottoman iso pelkään, en oo mitannu.
villi veikkaus 20:n pintaan...

Originally posted by TanGirl
Hei Nami !

Mikä sulla on tavoite, kiristeletkö kesää/ kisoja varten vai onko tuossa ihan normaalit kalorit, aika vähältä kuulostaa kun on tuota aerobistakin viikossa noin paljon. :eek: juu, lisää kaloreita ...

Siellä taitaa olla jo toinen "potilas", nyt hyvä tyttö syömään! Et ikimaailmassa tule kehittymään tai saatikka polttamaan rasvoja noilla kalorimäärillä...

Kannattaa lukea noita aikaisempia postauksia tästä aiheesta, niin saat vähän vinkkiä.

Mun mielestä meidän pitäs aloittaa täällä palstalla sellanen syömis-threadi, eikä diettithreadi! :D Pahalta näyttää.

niin se taitaa olla. mulla oli alussa vaan iso urakka vetää 14kg laardia veks ja se tais jäädä päälle.

otan neuvosta taas vaarin ja mummon ja alan nostelemaan pikku hiljaa...

Kuullostaa hyvältä Nami!

Tosta voit laskee itselles päivän kalorimäärät:

ENERGIANTARPEEN ARVIOIMINEN

PAV (perusaineenvaihdunta)

naiset = 4,18 x (795 + 7,18 x paino)

+ FYYSINEN AKTIIVISUUS (kerroin)

Kevyt = 1,3 (ei lainkaan vapaa-ajan aktiivisuutta)

Tavallinen = 1,5 (kevyt työ, jonkin verran vapaa-ajan aktiivisuutta)

Kohtalainen = 1,7 (kevyt työ ja kuntoliikuntaa tai fyysisesti keskiraskas työ)

Kova = 2 (päivittäinen kova liikunta tai fyysisesti raskas työ)

Erittäin kova = tai > 2,2 (kilpaurheilija)

Muunna saamasi kJ kaloreiksi kJ x 0,239 = kcal

Tää mimmi pääsi vasta nyt lomalta tietsikan ääreen. Toivottavasti oli porukalla kiva pääsiäisloma!

Asiaan, täällä jo ties mones "aerobisen kaihtaja". Ei vastenmielisyydestä vaan niiden lepopäivien takia. Miun viikko kulkee suunnilleen näin:

ma: maastavetopäivä (myös jotakin kevyttä etureisille)
ti: penkkipunnerrus + ojentajat
ke: lepo (avantouinti savusaunan kera)
to: akkasähly
pe: selkäsauna + olkapäät
la: kevyt penkkipunnerruspäivä + hauis ja ojentajat
su: lepo (pikkupikkukävely kylillä) + avanto savusaunan kera

Kunhan kevät etenee, käyn salilla kolmesti viikossa, sählyn pidän mutta pyörälenkkejä pitää lisätä. Mainostaisin porukalle savusaunan ja avantouinnin ihmeellistä palauttavaa voimaa. Luulen että alan pyöräillä savusaunalle, sieltä sitten lämpimästi vaatetettuna kotio hissukseen.

viikko-ohjelma

ma: aerobic
ti: lenkki 30 min.
ke: rullaluistelu 30min
to: lepo
pe: sali (penkki, selkä), rullaluistelu 30 min.
la: sali (kyykkä, maastaveto, reiden koukistus)
su: sali (penkki, rinnalleveto, ranskalainen punnerrus)

Minäkin kai syyllistyn liikunnan liikakäyttöön.. mutta vaikka oon tehny aerobista myös salipäivänä, kehitystä on tapahtunut, ja olo on hyvä. En tiedä johtuisko siitä että teen salilla niin vähän liikkeitä kerralla, mutta palautumisen kanssa ei ole ollut ongelmia.

Kärsiikö palautuminen jos vähentää kaloreita?

Tässä läjäys mun viikkoa.... vielä tällä tyylillä mennään toukokuun loppuun:
Ma:sali jalat-vatsa
Ti:sali rinta-ojentaja-vatsa
Ke: Lepo
To: sali selkä-hauis
Pe: sali olkapäät
La:lepo (vapaata urheilua siis)
Su: lepo

Joka arkipäivään kuuluu kevään tultua fillarointi..
(talvella matka taittuu kävellen) eli töihin..
Reenipäivän matka menee tarha-työ-tarha-sali-koti..jalkapäivän jälkeen kun polkee ylämäkeä jätkä takana (ylim. painoa n.19 kg) jalat muistuttaa vaahtokarkkia... ;)
Tietenkin siis liikutaan nyt kaikki mahdolliset matkat fillarilla,bussissa on tuskaa olla kuumalla.
Sitten se rakas rakas rullaluistelu...viime la otin ekan kunnon lenkin..salilta (poikkeus reenipäivä) suoraan 10 km luistelu..Teki hyvää.
Ja kohta pääsee uimaan :D

Suositut

Back
Ylös Bottom