Treenauksen aloittaminen 5kk tauon jälkeen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moikka kaikille,

Elikkä olen ollut nyt 5kk treenaamatta yhtään mitään, ensin vähän taustaa. Treenaaminen loppui kesäkuun alussa kun leivoin käden kipsiin, tämän jälkeen alkoi intti jonka sain päätökseen noin viikko sitten.

Ennen tapahtunutta olin treenannut aktiivisesti noin 2,5vuotta, painoa ennen inttiin menoa 76kg. Tuloksia oli penkki 85kg, mave 160kg, dippejä tuli 35kg lisäpainoilla vitosia.

Nyt kävin sitten tauon jälkeen kokeilemassa, penkistä lähti 55kg niukka 6 sarja, mave oli tuskaa 90kg kymppejä kiskomalla (ennen taukoa 130kg kymppejä), dippejä ilman lisäpainoa tuli nipin napin pari kymppiä.

Tällä hetkellä painoa se 71kg.

Kysymys kuuluu onko kenelläkään omakohtaista kokemusta vastaavasta? Kuinka pitkään tulisi treenata että olisi about tossa alkupisteessä? Treeniohjelmaa vanhojen tulosten saavuttamiseksi?

Kaikki neuvot ja vinkit vanhojen lihojen ja tulosten saavuttamiseksi ovat tervetulleita. :rock:

Treenaat, syöt ja lepäät. Kyllä ne tulokset tulee yllättävän nopeesti takas kun vaa käy vääntämässä.

Hei! Olet täysin samassa tilanteessa kuin minä noin kuukausi sitten! Intin takia jouduin pitämään taukoa myös, noin 4 kuukautta.

Painoin itsekkin juuri tasan 76 kiloa ennen taukoa :D. Tulokseni eivät mahtaneet olla ihan yhtä hyvät kuin sinulla aikaisemmin, melkein kuitenkin.
Tauon jälkeen painoin noin. 72 kiloa, ja voimatkin olivat hävinneet sen mukana. Treenitaustasta sen verran, että ennen taukoa olin treenannut vähän päälle puoli vuotta, jossa sain itseni 65 kiloisesta luikusta 76 kiloiseksi hmm ihmisemmän näköiseksi.

Nyt olen treenannut noin kuukauden, ja kaikki voimat ovat palanneet! Tuli 3 kiloa takaisin noin 3 viikossa, ja olen todella tyytyväinen. Oikeastaan olen nyt jo paremmassa kunnossa kuin ennen taukoa. Aika uskomatonta, mutta taitaa olla juuri se "lihasmuisti-ilmiö" kyseessä.

Olen treenannut Timban ketjun "Treeniohjelmat lihasten kasvatukseen..." 4-jakoisella ohjelmalla, 2on 1off. Ja tietenkin syönyt helvetisti ja levännyt paljon. Lisäksi käytän kreatiinia jolla ainakin nesteet tulevat kehoon takaisin nopeasti.

Salille vaan ja safkat kuntoon niin yllätyt kuinka nopeasti pääset aikasempiin tuloksiisi!

Noniin, nyt 2 viikon jälkeen voin todeta että 3 treenikerta aloituksen jälkeen alkoi tuottaa tulosta salilla. Ensimmäiset 2 viikkoa treenit menivät todella huonosti ilman tulosta, nyt kolmannella viikolla on mennyt todella hyvin. Esimerkiksi verrattuna rintalihas, ojentaja, olkapäätreeniin jonka tein tänään: Dippi: oma paino 12, 5kg 10, 10kg 8, 15kg 8, 17,5 8. Penkin skippasin kokonaan, saman reenin tein käsipainoilla myös vino ja pystypenkissä. Ja huomasin että todella merkittävisti tullut tuloksia takaisin nopeassa ajassa. Ja muutenkin puhtia oli salilla todella paljon enemmän. Ylihuomenna sitten hauis,selkä reeni mavella katsotaan miten menee. Kyllä se tästä lähtee :)

Täälläkin yksi kohtalotoveri! 6kk poissa salilta, 4 vuotta reeniä takana. Oli suoraan sanoen helvetin masentavaa mennä taas salille, vaikkakin uutta intoa taas puhkuen. Sarjapainot tippuneet luonnollisesti taas oikein huolella ja muutenkin tuntui varsinkin raskaissa perusliikkeissä tosi heikolta. Mutta nyt 3kk takana ja noussut tulokset miltei samaan vanhaan. Aloitin puhtaalta pöydältä uudella fiksummalla ohjelmalla ja nyt mennään kovaa ja hyvällä motivaatiolla. Väitän omasta kokemuksesta ettei mene kauaa jotta olet taas vanhassa kondiksessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom