Olin tyräleikkauksessa tämän vuoden tammikuun alussa ja toimenpiteestä on kulunut kohta neljä kuukautta. Tyrä oli navan yläpuolella ja leikkaus oli tosi pieni (ommeltiin vain kiinni, ei verkkoa) mutta silti on jäänyt sellainen jopa liioiteltu varovaisuus tuon arven suhteen. Aloittelin treenejä nelisen viikkoa sitten todella rauhallisesti ja kaikkia muita lihasryhmiä teen nyt melko normaalisti paitsi jalkoja, selkää ja vatsoja. Jalkaliikkeiden kanssa pelottaa, että tulee liikaa painetta vatsaan ja käy jotenkin ikävästi, sama homma noissa selkäliikkeissä.
Mites varovainen sitä kannattaa olla ommellun tyrän kanssa? Onko muut kohtalotoverit palanneet leikkauksen jälkeen normitreeniin vai oletteko tehneet jotain muutoksia liikkeisiin? Mites vatsatreeni, pystyykö tekemään ihan normaaleja istumaannousuja?
Kyllähän kun järjellä ajattelee niin ymmärtää, että neljän kuukauden aikana on arpikudosta muodostunut yllinkyllin ja ne mun ompeleet on kaiken lisäksi pysyviä mutta silti on aina pieni pelko, että tekee jotain väärin ja joutuu taas parsittavaksi.
Mites varovainen sitä kannattaa olla ommellun tyrän kanssa? Onko muut kohtalotoverit palanneet leikkauksen jälkeen normitreeniin vai oletteko tehneet jotain muutoksia liikkeisiin? Mites vatsatreeni, pystyykö tekemään ihan normaaleja istumaannousuja?
Kyllähän kun järjellä ajattelee niin ymmärtää, että neljän kuukauden aikana on arpikudosta muodostunut yllinkyllin ja ne mun ompeleet on kaiken lisäksi pysyviä mutta silti on aina pieni pelko, että tekee jotain väärin ja joutuu taas parsittavaksi.