Treenaaminen "tuntuman" mukaan

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tervehdys,

Tällä hetkellä treenit ja ravintokin menevät täysin fiilispohjalta ja näppituntumalla. Olen nyt kevään aikana dieetannut tällä menetelmällä 12,5 kg, joten jonkinlaisia tuloksia on tullut. Voimatasot ovat samat tai kovemmat kuin viime syksynä treenikauden aikana kovimmillaan. Minulla ei siis ole käytössä minkäänlaista ohjelmaa. Treenaan periaatteessa yksijakoisella, mutta fiiliksen pohjalta saatan satunnaisesti jättää vaikka jalat tai kädet treenaamatta ja tulla tekemään ne seuraavana päivänä erikseen. Treenikertoja tulee viikossa siis vaihteleva määrä ja vaihtelevina päivinä. Aerobista teen muutamia kertoja viikossa, jos siltä tuntuu. Ravinto valitaan myös täysin näppituntumalla. Pyrin suosimaan proteiinirikkaita vähähiilihydraattisia ruokia, mutta muuten syön mitä ja milloin huvittaa. Olo on melko vapautunut. Sopii tällä hetkellä minulle joka tapauksessa.

Vuorotyöläisenä olen kuin varkain alkanut soveltaa tälläistä fiiliksen pohjalta treenaamista. Aina ei tiedä tarkalleen päiviä milloin pääsee treenaamaan, joten hirveän tarkkaa ohjelmaa ei olisi edes mahdollista tehdä.

Sen verran suunnitelmallisuutta treenissä on, että salille astuessani tiedän mitä lihasryhmiä tänään aion treenata. Yleensä esim. selkätreenissä on tietyt vakioliikkeet, joita tulee sitten sovellettua tilanteen mukaan. Jos on tehnyt kauan vaikka alataljaa, voi sen sitten satunnaisesti korvata käsipainolla tehdyllä kulmasoudulla tms.

Mielestäni keho kertoo lopulta aika hyvin, mitä paikkaa on tarvis treenata. Toki ennen tälläisen treenausmuodon käyttöönottoa tulee tuntea salitreenin perusteita ja tuntea omaa kroppaansa.

Suositut

Back
Ylös Bottom