Treenaaminen ja ravinto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Se kysy multa kummasta tykkään enemmän vapaista painoista vai noista laitteista.. niin sanoin että en tee laitteilla muuta kun ne mitä en pysty vapailla painoilla tekeen.. Niin se sano et se on paljon paree noilla vapailla..:puntti:

Oho. Itse kun kävin ensimmäistä kertaa salilla ja PT:n puheilla niin ei ollut mahdollisuutta ottaa treeniin kuin laitteita. Sain sentään yhden käsipainoliikkeen, pystypunnerruksen :rock:

Kun sanoin että haluaisin tehdä vapailla kun siihen mahdollisuus on, niin PT:n mielipide asiasta oli että alussa kannattaa käyttää laitteita. Tottakai uskoin sitä ku ekan kerran vasta salilla olin. Hän sanoi että tuu 8 viikon päästä kysymään niin katsotaan uus treeniohjelma, no 8 viikkoa kului ja menin innokkaana asiasta kysymään ni se sano mulle että näytäppä sitä sun nykystä ohjelmaa.. Asiantuntijan kommentti oli että täähän näyttää ihan hyvältä, ei tätä tarvi muuttaa :dance:

Oho. Itse kun kävin ensimmäistä kertaa salilla ja PT:n puheilla niin ei ollut mahdollisuutta ottaa treeniin kuin laitteita. Sain sentään yhden käsipainoliikkeen, pystypunnerruksen :rock:

Kun sanoin että haluaisin tehdä vapailla kun siihen mahdollisuus on, niin PT:n mielipide asiasta oli että alussa kannattaa käyttää laitteita. Tottakai uskoin sitä ku ekan kerran vasta salilla olin. Hän sanoi että tuu 8 viikon päästä kysymään niin katsotaan uus treeniohjelma, no 8 viikkoa kului ja menin innokkaana asiasta kysymään ni se sano mulle että näytäppä sitä sun nykystä ohjelmaa.. Asiantuntijan kommentti oli että täähän näyttää ihan hyvältä, ei tätä tarvi muuttaa :dance:
Jos rupee inttään vastaan mun haluamista vapaista liikkeistä niin sen jälkeen sanon hyvästit PT:lle.. otan sit täältä ohjelman.. Ei vaan kiinnosta yhtää noi laitteet.. Tai no jotkut tietyt liikkeet mut kaiken mitä vain voin vapailla tehä niin sen teen..

Tuli tässä mieleen että mitä kaikkea voi treenata vapailla painoilla? tiedän kyl penkit,pystypunnerrukset,hauikset,mavet,yms.. mut mitä muuta? yritin etsiä vapaista painoista keskustelua mut haku näytti jotain yli 200 sivua. vapailla painoilla treenamiseen. Haluaisin laittaa itselleni ohjelmaan lisää vapailla painoilla tehtäviä liikkeitä.

Täytyy sanoa että motivaatiota on ja todella paljon ja toivon vain että se jatkuis loputtomiin, kiire massaa ei ole saada mutta kunhan välttäis turhat hommat, että tekis vain esim; ohjelmaa millä saa joskus sitä tulosta..

Loppu toi whey3 joten ostin tilalle hera80.. eikös se oo ihan käypä tuon whey3:sen tilalle... On vaan yli puolet halvempaa.. tosin toi hera80 on maustamatonta, mut eiköhän se jotenki alas mee..

Ihan hyvin tuokin ajaa asiansa, etenkin välipalana.. Maustamattoman sekaan mä tykkään laittaa funlightii.. Maustamaton on halvempaa ja mahdollistaa eri makunautintoihi :)

Tuli tässä mieleen että mitä kaikkea voi treenata vapailla painoilla? tiedän kyl penkit,pystypunnerrukset,hauikset,mavet,yms.. mut mitä muuta? yritin etsiä vapaista painoista keskustelua mut haku näytti jotain yli 200 sivua. vapailla painoilla treenamiseen. Haluaisin laittaa itselleni ohjelmaan lisää vapailla painoilla tehtäviä liikkeitä.

Minkälaisella ohjelmalla teet tällä hetkellä? Laita tänne ohjelmas, niin rustataa se parempaan kuosiin jos on parannettavaa..

Täältä löydät liikkeet lihasryhmittäin ja eri variaatioin.. Joissain liikkeissä saattaa olla pieniä tekniikkavirheitä, mutta niihin tääkin foorumi tarjoaa hyviä keskusteluja ja vinkkejä jo valmiiks :thumbs:

tällä hetkellä ohjelmani näyttää tältä (itse rustattu ohjelma)
1.päivä
Leuanveto
alatalja
ylätalja
ojentajat niskan takaa kp
ojentajat taljassa

2.päivä
viparit eteen
viparit sivuille
pystysoutu
yhden käden kulmasoutu kp
niskan takaa punnerrus tangolla
olankohautukset

3.päivä
peck deck
penkkipunnerrus
vinopenkki
hauiskääntö tangolla
keskitetty hauis

4.päivä
mave suorinjaloin
kyykky
etureidet laitteessa

kaikki liikkeet suoritetaan 4-6*5-12 toistoa. Ohjelmaa kestänyt nyt pari viikkoa. oon tehnyt 4*12 ja 10 toistoa liikkeet

Ihan hyvin tuokin ajaa asiansa, etenkin välipalana.. Maustamattoman sekaan mä tykkään laittaa funlightii.. Maustamaton on halvempaa ja mahdollistaa eri makunautintoihi :):thumbs:
Joo vai oikeen makunautintoja:).. Välillä meinaa tulla ylös tuo whey3 mansikka, niin en kyllä usko että itse "Makua antamalla" tulee parempi :)

tällä hetkellä ohjelmani näyttää tältä (itse rustattu ohjelma)
1.päivä
Leuanveto
alatalja
ylätalja
ojentajat taljassa

2.päivä
viparit eteen
viparit sivuille
pystysoutu
yhden käden kulmasoutu kp
olankohautukset

3.päivä
peck deck
penkkipunnerrus
vinopenkki
hauiskääntö tangolla
keskitetty hauis

4.päivä
mave suorinjaloin
kyykky
etureidet laitteessa

kaikki liikkeet suoritetaan 4-6*5-12 toistoa. Ohjelmaa kestänyt nyt pari viikkoa. oon tehnyt 4*12 ja 10 toistoa liikkeet

Aika sekanen.. Olkapäät ja ojentajat ei ainekaan itsellä kerkeis palautua, tulee nimittäin olkapäille jokapäivä suoraa tai epäsuoraa osumaa..

Tykkäät ennemmin tehdä isommalla jaolla...? Ota 3-jakonen käyttöön vetävät/työntävät/jalat- jaolla.. Perustat ohjelman raskaisiin liikkeisiin..
Itse ottaisin vetäville ja työntäville kolme perusliikettä 3-5*5-8 skaalalla ja sitte eristäviä liikkeitä muutama treeniä kohden esim. 2-3*8-15

Jalkatreeni em. toisto- ja sarja-alueella, mutta lisäisin takareisille jonkun eristävän liikkeen ja pohkeille omansa.. Vaihtelisi maastavedon ja SJMV:n kanssa.. Kyykky ja veto siis 3-5*5-10 ja eristävät 2-3*8-15..

Näin mä näkisin :)

mitkäs on vetäviä ja mitkä työntäviä? pitää vähä sit muokkailla tota ohjelmaa. tykkäisin tehdä mahd paljon vapailla painoilla. ja mitkä on hyviä perusliikkeitä? minkälaisen rungon ottaisin ohjelmalle ja sit muutava eristävä liike?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mitkäs on vetäviä ja mitkä työntäviä? pitää vähä sit muokkailla tota ohjelmaa. tykkäisin tehdä mahd paljon vapailla painoilla. ja mitkä on hyviä perusliikkeitä? minkälaisen rungon ottaisin ohjelmalle ja sit muutava eristävä liike?

Se selviää, kun mietit missä työnnät painoja ja missä vedät tai käännät/painat.. :)

Muitakin hyviä jakoja löytyy 3-jakoiseen, mutta tuolla em. jaolla IMO saa paikat hyvin lepoa seuraavaa treeniä varten..

Vetotreeni:
MAVE/SJMV, Kulmasoutu levytangolla tai käsipainoilla, leuanveto......

Työntötreeni:
Penkki, vinopenkki, pystypunnerrus, dippi......

Kannattaa myös miettiä treeniä suunnitellessa, että millä rytmillä tekee..

Ma vetotreeni
Ti työntötreeni
Ke
To jalat
Pe
La
Su kierto alusta

vaihtoehtoja löytyy.. Liikejärjestys on myös tärkeä ihan jo treenitehojen kannalta. Esim. jotkut tekee MAVEn ensimmäisenä tai toisena liikkeenä.. Molemmat on perusteltuja. Täytyy löytyy vaan itselleen se "The thing" :thumbs:

Vietät lauantai illan rattosasti kynän ja paperin kanssa ja postaat juttus taas tänne, niin "kaikki yhdes koos" antaa vinkkejä ja "oikeita" ratkasuja :thumbs:

Tää on tällästä älyllist stimulointia, jotta ymmärtää miks tekee niin ku tekee :)

no tällästä tuli nyt suunniteltua, neuvokaa jos joku on päin persettä tai jotain liikettä pitäis lisätä tai jotain
1. päivä
maastaveto
kulmasoutu kp
pystysoutu
leuanveto
ylätalja
hauiskääntö tangolla
keskitetty hauis

2.päivä
penkki
vinopenkki
peck deck
ojentajat taljassa

3.päivä
pohkeet seisten (tanko hartioilla)
sjmv
kyykky
etureidet laitteessa

typerä kysymykseni kuuluu.. Minkälaiset toistot ovan voimapuolessa ja kehonrakennuksessa.. siis mitä eroa toistojen määrässä?

Voimaa saa pienemmillä toistomäärillä 3-5 ja massaa 8-15. Kuitenki enemmän toistoja kehonrakennuksessa.

Ja siis kyllähän pidemmilläkin eli bodipuolen sarjoilla saa voimaa, mutta voimailussa siirrytään edistyessä yleensä lyhempiin notta kehitetään hermostoa. Aloittelevan voimailijan on syytä tehdä siis ns. boditreeniä (ei tietenkään mitään hauiskonetta vaan mavea yms.).

Se selviää, kun mietit missä työnnät painoja ja missä vedät tai käännät/painat.. :)

Muitakin hyviä jakoja löytyy 3-jakoiseen, mutta tuolla em. jaolla IMO saa paikat hyvin lepoa seuraavaa treeniä varten..

Vetotreeni:
MAVE/SJMV, Kulmasoutu levytangolla tai käsipainoilla, leuanveto......

Työntötreeni:
Penkki, vinopenkki, pystypunnerrus, dippi......

Kannattaa myös miettiä treeniä suunnitellessa, että millä rytmillä tekee..

Ma vetotreeni
Ti työntötreeni
Ke
To jalat
Pe
La
Su kierto alusta

vaihtoehtoja löytyy.. Liikejärjestys on myös tärkeä ihan jo treenitehojen kannalta. Esim. jotkut tekee MAVEn ensimmäisenä tai toisena liikkeenä.. Molemmat on perusteltuja. Täytyy löytyy vaan itselleen se "The thing" :thumbs:

Vietät lauantai illan rattosasti kynän ja paperin kanssa ja postaat juttus taas tänne, niin "kaikki yhdes koos" antaa vinkkejä ja "oikeita" ratkasuja :thumbs:

Tää on tällästä älyllist stimulointia, jotta ymmärtää miks tekee niin ku tekee :)

Pakko kysyä että jos treenissä vältetään epäsuoraa (kuten työntö-veto-jalat -jaossa tehdään) niin miksi vetopäivänä tehdään mavea tai sjmv:tä? Jalkapäivä vielä tulossa. Esim. rinta ei kuitenkaan saa yhtään epäsuoraa.

Pakko kysyä että jos treenissä vältetään epäsuoraa (kuten työntö-veto-jalat -jaossa tehdään) niin miksi vetopäivänä tehdään mavea tai sjmv:tä? Jalkapäivä vielä tulossa. Esim. rinta ei kuitenkaan saa yhtään epäsuoraa.
Jep, hyvä pointti.

Omasta mielestäni tuo kannattaisi järjestää niin, että yläkroppa jaetaan vetäviin ja työntäviin, ja kolmas treeni on jalat kokonaisuudessaan. Ja tuo 3-jakoinen toteutettaisiin 3 on - 1 off -tyylillä, jotta treenifrekvenssi kasvaisi hiukan viikkoa kohden. Joka toinen kierto voisi olla voimapainotteinen ja sarjat olisivat lyhyempiä.

Esim.

Ma: Yläkropan työntävät
Ti: Jalat
Ke: Yläkropan vetävät
To: VP
Pe: uusi kierto

Hyvän 2.jakoisen ohjelman laati PT mulle..

1.Rinta, kädet,jalas,keskivartalo
2.Selkä,vatsat,hartiat

PT opasti kuinka liikkeet oikeaoppisesti tehdään.. Opastuksien jälkeen tein 1.Rinta, kädet,jalas,keskivartalo..ja voin sanoa että kun nyt oppi liikkeet tekemeen oikein niin sai niihin lihaksiin tuntemaan että reeni jotain vaikuttaakin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom