treenaaminen ja pituuskasvu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nikke92
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vähän huolestuttaa tuo kun nyt ruvennut treenaamaan, eikä kasvupyrähdyskään ole kai vielä alkanu.

Oon ymmärtäny että kyykyt saattaa vaikuttaa pituuskasvuun?
Niin että miten niitä sitten treenais, ettei tarvitsisi huolestua pituuskasvun loppumisesta?

Kiitoksia.

Ei kyykynkään pitäis pituuskasvua häiritä jos tekniikka on kunnossa. Suosittelen et hiot tekniikan kuntoon etenkin mavessa, kyykyissä yms. niin ei pitäis häiriintyä.

edit. Ja muista syödä hyvin.

Mä aloin kasvamaan kunnolla vasta 17 vuoden ikäisenä ja vieläki jatkuu..188cm tällä hetkellä. Melkein 19v nyt. Treenatessa selkä suorassa ja älä käytä liian isoja painoja. Siitä se lähtee.

Ei se treenaaminen sinänsä vaikuta pituuskasvuun, vaan se syökö riittävästi. Jossain taidettiin sanoa että kasvuikäisellä nuorella jolla kasvulevyt eivät ole vielä sulkeutuneet, on loukkaantumis riski/kulumat selässä herkemmässä kuin aikuisella jolla kasvulevyt ovat jo sulkeutuneet.

Vähän huolestuttaa tuo kun nyt ruvennut treenaamaan, eikä kasvupyrähdyskään ole kai vielä alkanu.

Oon ymmärtäny että kyykyt saattaa vaikuttaa pituuskasvuun?
Niin että miten niitä sitten treenais, ettei tarvitsisi huolestua pituuskasvun loppumisesta?

Kiitoksia.
Ei ongelmaa, kunhan tekniikka on kunnossa, etkä ota ihan raskaimpia alaselkää rasittavia liikkeitä. Eli jätä ykköset pois ja treenaa 10+ toiston sarjoilla, jolloin painotkin ovat kohtuulliset.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei ongelmaa, kunhan tekniikka on kunnossa, etkä ota ihan raskaimpia alaselkää rasittavia liikkeitä. Eli jätä ykköset pois ja treenaa 10+ toiston sarjoilla, jolloin painotkin ovat kohtuulliset.

kiitos. kympin sarjoilla oon tykittäny, välillä kahdeksan, kun niitähän kuuluu vaihdella ja välillä myös 12.;)

Back
Ylös Bottom