Treenaaminen dietilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Goforit
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikka siis mimmoista ohjelmaa kannattaisi tehda laihiksella? Painoahan siis on 80 kiloa ja pituutta 173 senttia. Painoa olisi tarkoitus semmonen 5-10 kiloa pudottaa.

Olisiko siis mahdollista nostaa voimatasoja, vaikka dietilla olisikin kun on keho tottunut hieman pidempia sarjoja tekemaan? Olen treenannut nimittain semmoisia 10-15 toiston sarjoja eli ei mitaan maksimivoimaa ole tullut treenattua. Voimatasoista sen verran, etta penkista todennakoisesti nousee jotain 65 pintaan ja mavea tein viimeksi 70 kilolla 5x5. Tuon maven kehitys todennakoisesti menee suoraan ylospain, silla sita ei ole pahemmin tullut tehtya. Kyykkya meinasin myos alotella tekemaan kuhan saan tekniikan kuntoon. Pakkista lueskellessa tarttunut tammoinen ajatus, etta dietilla kannattaa teha tyyliin penkkia, mavea, kyykkya ja leuanvetoja(eli siis tommosia moneen lihasryhmaan ottavia liikkeita)? Onko ihan tuulesta temmattua vai kui? Ja sitten noista etta miten noita kannattais jaksottaa viikolle? 5x viikossa semmosen 30-40 minuuttia kerkee salilla olemaan ettei mitaan kauheita kerkea tekemaan. Tuossa nyt tuli mittailtua kun tylsaa oli, jos naista nyt jotain apua on eli siis: reisi 23", vatsa 33", haba 12", rinta 36" ja pohje 15".

Jos joku nyt jonkun ohjelman viitsisi vasata niin oisin kylla todella kiitollinen :P Mieluiten jonkun aika tarkan kun en oikeen tosta salillakaynnista liikoja tiia. Jos jollain jotain vinkkeja ruokavalion suhteenkin niin ne ovat aina tervetulleita.

Juu kyllahan ma noita oon lapi lukenu mutten oikee oo tajunnu et mimmost kannattaa teha dietilla et lihaksetki pysyis. Eli siis kannattaa teha bodytyylista et lihakset pysyy?

Goforit sanoi:
Juu kyllahan ma noita oon lapi lukenu mutten oikee oo tajunnu et mimmost kannattaa teha dietilla et lihaksetki pysyis. Eli siis kannattaa teha bodytyylista et lihakset pysyy?

Ei kannata. Päinvastoin. Enemmän voimatyylistä harjoittelua, niin lihakset säilyy paremmin. :whip:

No heitetään nyt vielä tällainenkin, että HST on kehuttu hyväksi systeemiksi dieetillä. Voimatasoja voi kohottaa samalla.

Ja tämä ei ole omakohtainen kokemus. Mä millään dieetillä koskaan ole ollut. Nytkin nautiskelen grillikäivärää sinapin ja ketsupin kera :D

Keila sanoi:
IMO kannattaa treenata mahdollisimman samalla tavalla kuin bulkilla.
Agree. Dantella on asiasta samanlainen kommentti: lihat säilytetään samantyylisellä treenillä, millä se tehdäänkin. Pientä modifikaatiota voi tosin aina tehdä, palautumisen takia.

OutOfShape sanoi:
Ei kannata. Päinvastoin. Enemmän voimatyylistä harjoittelua, niin lihakset säilyy paremmin. :whip:

:anssi: jos sä vedät vaikka jonku yli 2kk dieetin ja teet voimareeniä toistot 1-5 +aerobiset päälle nii kyllä siinä alkaa lihas kutistuu, itse tekisin bodytyylillä eli samalla lailla kuten bulkillaki jos siis halutaan säilyttää tätä kovalla työllä hankittua lihasta, toistot 6-15... JA varsinki threadin alottajana bodya tekisin koska oot vielä sen verra alottelija... voimaa ku alat tekee nii kyl siinä sanoo paikat sopimuksen irti

Dynamite88 sanoi:
:anssi: jos sä vedät vaikka jonku yli 2kk dieetin ja teet voimareeniä toistot 1-5 +aerobiset päälle nii kyllä siinä alkaa lihas kutistuu, itse tekisin bodytyylillä eli samalla lailla kuten bulkillaki jos siis halutaan säilyttää tätä kovalla työllä hankittua lihasta, toistot 6-15

Tee vaan. Perustelen kantani. Bodytyylisessä treenissä käytät enemmän glykogeeniä treenamiseen koska harjoitteluvolyymi on suurempi. Jos dietataan järkevästi, proteeinin ja terveellisten rasvojen saannista ei tingitä vaan tyypillisesti hiilihydraatteja rajoitetaan ==> vähemmän glykogeeniä käytössä.

Miinuskaloreilla ei uutta lihasta paljon synny. Bodytyylisellä treenillä pyritään suurempaan proteeinisynteesin kasvuun, jota dieettikaloreilla ei yksinkertaisesti pysty tukemaan. Lisäksi kroppahan pyrkii dieetillä eroon nimenomaan lihaksesta ==> raskaat toistot antavat keholle paremman syyn pitää lihaksia yllä. Niitä tarvitaan raskaisiin töihin, ei mihinkään neitimäiseen 15 toiston keinutteluun. :D

Tarkennettakoon vielä, että en kehoita mihinkään ykkösten kokeiluun dieetillä. Toistomäärä enneminkin 4-8 välillä. Raskaita perusliikkeitä. Pyri pääasiassa lisäksi välttämään erikoistekniikoita kuten pakkotoistoja, supersarjoja jne.

OutOfShape sanoi:
Tee vaan. Perustelen kantani. Bodytyylisessä treenissä käytät enemmän glykogeeniä treenamiseen koska harjoitteluvolyymi on suurempi. Jos dietataan järkevästi, proteeinin ja terveellisten rasvojen saannista ei tingitä vaan tyypillisesti hiilihydraatteja rajoitetaan ==> vähemmän glykogeeniä käytössä.

Miinuskaloreilla ei uutta lihasta paljon synny. Bodytyylisellä treenillä pyritään suurempaan proteeinisynteesin kasvuun, jota dieettikaloreilla ei yksinkertaisesti pysty tukemaan. Lisäksi kroppahan pyrkii dieetillä eroon nimenomaan lihaksesta ==> raskaat toistot antavat keholle paremman syyn pitää lihaksia yllä. Niitä tarvitaan raskaisiin töihin, ei mihinkään neitimäiseen 15 toiston keinutteluun. :D

Tarkennettakoon vielä, että en kehoita mihinkään ykkösten kokeiluun dieetillä. Toistomäärä enneminkin 4-8 välillä. Raskaita perusliikkeitä. Pyri pääasiassa lisäksi välttämään erikoistekniikoita kuten pakkotoistoja, supersarjoja jne.

kuten sanoin alottelijana en tekis voimaa VARSINKAAN dieetillä + aloittelija voi JOPA kasvattaa lihasta dieetillä ja kuten itsekin korostit että dietataan oikein (ravinnon osalta) eli kaikilta osin oikein (ravinto,lepo,treeni) ja tuosta neitimäisestä heiluttelusta sen verra että ihmisillä on eri toistoalua millä lihas kasvaa,saa voimaa jne. :) itse kun olen dieetillä ja reenaan body tyylisesti nii sarja painot kasvaa melkos hyvinkin ja varsinkin sillo ku olin aivan alotteilija eli en alkais tekee voima reeniä diietillä aloittelijana Koska: body tyylillä kasvaa melko hyvin voimat tasot, se on paljon turvallisempaa, koska aloittelijana tulee revittyä yleensä aina täysilä kuten itse tein ku olin dieetillä ja reenasin voima tyylisesti > n.2kk ilman jalka reeniä ku takareisi repes. mutta joo kaikilla omat tyylinsä :piis:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
OutOfShape sanoi:
Tätä suosittelisin minäkin parin dieetin kokeilun perusteella. Tosin, normaalia monijakoista treeniä en ole dieetillä kokeillut ollenkaan, mutta kaksijakoisella matalatoistoisella treenillä olen saanut voimatasot kasvamaan tai pysymään samoina dieetilläkin.

Joona sanoi:
Tätä suosittelisin minäkin parin dieetin kokeilun perusteella. Tosin, normaalia monijakoista treeniä en ole dieetillä kokeillut ollenkaan, mutta kaksijakoisella matalatoistoisella treenillä olen saanut voimatasot kasvamaan tai pysymään samoina dieetilläkin.

pitempään reenaannella iha hyvä sydeemi saattaa ollakki tehä voimaa dieetil mutta kyse oli alottelijasta kuten tän threadin aloittaja on

Keila sanoi:
IMO kannattaa treenata mahdollisimman samalla tavalla kuin bulkilla.
Juuri näin. Itellä vaan on hetkittäin sellainen ongelma, että ei meinaa palautua seuraavaan treeniin millään. Joutunee välillä siirtämään seuraavaa treeniä päivällä tai kahdella. Aerobistakin tulee tehtyä fiilispohjalta ja ehkäpä vähän liikaakin joten aika kovilla miinuksilla mennään hetkittäin. Venytelläkin tiestysti voisi useammin...:rolleyes:

Mitenkoha sitte kui pahasti lahtee lihat jos tekee puntin jalkee 2h aerobista? Ja miten asiaan vaikuttaa sitte jos ottaa palkkarin tohon valii?

Tassa tammosta ohjelmaa ideoin niin siita vaan kommenttia:
Ma:
Penkki 3x4-8
Vinopenkki kasipainoil 3x6-12
Vatsoi 3-5xmax

Ti:
Mave 3x5-10
Leukoi 3xmax
Alatalja 3x6-12
Jos aikaa ni selan ojennuksia (?) 3x maksimi 20 kilon lisapainol

Ke:
Kyykyn tekniikkaa nii kaua et kehtaa alkaa tekee
jotain ekstrakevytta pumppailua ehka
Koululiikkaa ni pompitaa jotai hyppynaruu puolet tunnista :/

To:
Habaa kasipainoil 3-5x8-12 (ei pakkotoistoja dietilla?)
Habaa alataljas 3x8-12
Ranskalainen punnerrus 3-5x8-12
Ojentajat ylataljassa 3x8-12

Pe:
Jalkoi jos kykenee
Vipunostot(?) kasipainoilla hartioille 3x6-12
Pystypunnerrus kasipainoil 3x8-15

Jos siis joku paiva jaa aikaa ni vatsoja/jos tarpeeks aikaa ja paikat palautunu ni sita mika on palautunu. Ja sita aerobistahan on joka paiva 2h puntin jalkeen koulun puolesta.

Goforit sanoi:
Mitenkoha sitte kui pahasti lahtee lihat jos tekee puntin jalkee 2h aerobista? Ja miten asiaan vaikuttaa sitte jos ottaa palkkarin tohon valii?

Kerro nyt edes yksi hyvä syy miksi sun pitää tehdä aerobista 2 h kerralla ja vielä treenin jälkeen? IMO treeni jälkeen joku puoli tuntia on sopiva aika, välipäivinä sitten ne pidemmät setit, mutta ei siinäkään kannata paljon yli tunnin mennä.

Mun mielestä nuo aerobiset kannattaa vetää vähän intensiivisemmin ja lyhyemmin, kuin hiljaa lönkytellen pitkän ajan.

Timba fudisreenit. En kylla missaa nimessa tekis 2h aerobista jos ois suoraa ittesta kiinni, hiit enempi lahel sydanta. Fudiskausi kyl loppuu vissii parin viikon paasta ni paastaa siitaki eroo, tosin tulee varmaa paini tilalle.

Jos joku viittis tota ohjelmaa kommentoida et meneeko iha metsaa?

Goforit sanoi:
Timba fudisreenit. En kylla missaa nimessa tekis 2h aerobista jos ois suoraa ittesta kiinni, hiit enempi lahel sydanta. Fudiskausi kyl loppuu vissii parin viikon paasta ni paastaa siitaki eroo, tosin tulee varmaa paini tilalle.

Jos joku viittis tota ohjelmaa kommentoida et meneeko iha metsaa?

Ota sitten se palkkari puntin jälkeen ja futistreenien jälkeen kunnolla safkaa koneeseen.

Alkuperäiseen aiheeseen absoluuttinen mielipiteeni: ehdottomasti voimatreeniä! Kannattaa aina miettiä missä on mahdollista kehittyä. Dieetillä hypertofia on käytännössä mahdotonta, jonka takia onkin fiksumpaa keskittyä hermoston työkapasiteetin kasvattamiseen. Nuo kasvaneet voimat on sitten dieetin jälkeen helppo muuttaa lihakseksi kasvaneiden sarjapainojen ansiosta. Ja lihasmuisti pitää kuitenkin huolen siitä että mahdollinen lihaskato korvautuu massakaudella hetkessä. Voimatreeni pitää muutenkin hyvin yllä lihasmassaa diettillä. Joidenkin mielipiteiden mukaan paremmin kuin perinteinen massatreeni. Tuollaisella loppuun asti vetämisellä kun on tapana aiheuttaa melkoista kataboliaa, joka sitten käännettäisiin anaboliaksi ravinnolla (ja elimistön hormoneilla yms.). Dieetillä kun mennään miinuskaloreilla, niin tuo lihaskatabolinen tila elimistössä on huomattavasti pitkäaikaisempi.

Juu elikka tanaa silviisii etta vasemman saaren etuosassa oleva lihas alko vihottelemaa eli eipa juosta about viikkoon. No tuleepaha puntattua sitaki paremmalla sykkeella sit :p

Voimatreenilla taidan alkaa vetamaan, kun on kumminkin joku 2puol vuotta tullu puntilla kaytya etta ei aivan aloittelijoita olla. Jos joku viela tota ohjelmaa viittis viel kommentoida, et mita vaihtas/lisais/poistais?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom