Treenaaminen dieetin aikana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Brolle
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Varmaan kyseistä aihetta on käsitelty jo aiemminkin näillä foorumeilla, mutta kysynpä silti. Eli laihdutuskuurin aikana ei oo fiksua treenata isoilla painoilla ja lyhyillä sarjoilla, vaan kevyemmillä painoilla ja pitkillä sarjoilla (esim. 12-15 toistoa)? Dieetin aikana raskailla painoilla treenaaminen saattaa aiheuttaa lihaskatoa? Näin oon kuullut.

Mäki kuulin että isot pojat hyppäs lipputangon yli.

Kyl ne lihat paremmi pysyy voimatreenissä. Tosin 6-12 toistot vie lihaksen maitohapoille ja kuluttaa enemmän kaloreita. Noin mä oon luullu ainaski. :)

Mielumin lyhyitä kuin pitkiä, tähän vaikuttaa myös kuinka paljon hiilihydraatteja tulee syötyä. Volyymia yleensä käsketään olla nostamatta, mutta voi sitä nousujohteisuutta silti pitää yllä kun ei aloita liian rajusti. Frekvenssistä ollaan monta mieltä, jotkut vaihtavat jopa 1-jakoiseen, toiset taas nimenomaan dieetille 4-jakoiselle.

Omanpainon lasku laskee yleensä punnerrusliikkeitä, etenkin penkkiä, kun taas liikkeet joissa omapaino on kuormana, kuten leuat, voivat painon laskusta hyötyä. Toisin sanoen jos pudotat painoa 10 kiloa, sinun pitää saada voimaa lisää jotta tuloksesi pysyisivät samoissa.

Tämän takia kannattaa pyrkiä nostamaan räjähtävästi voima mielessä sitä rautaa, ja unohtaa tuntuma pumppi sarjat.

Back
Ylös Bottom