Travian

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kuitula
  • Aloitettu Aloitettu
Joo ite pelasin parilla serverillä ja siirryin sitten ruotsin speedservulle. Oli kyllä elämässä mukana koko ajan. Pelasin, nataarit ja maailmanihme ilmesty ja peli loppu. Enää en kyllä alota uuella servulla; toi vie elämän ainakin serverin elinolon ajaks :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mäkin pelasin aikanaan 4- ja 5-servuilla kunnes kyllästyin ainaiseen kyttäämiseen. Tapana oli käydä aina koneella ennen kouluun lähtöä ja koulussakin välitunneilla. Oli kyllä helpottavaa, kun lopulta lopetin Travianin ja aikaa riittikin paljon paremmin muuhun. Enää ei kiinnostais pelata sitä.

Hmm, kokemusta löytyy seuraavilta servereiltä:

S1.fi, aloitin siellä, pelasin ehkä 3kk.
s2.fi, siellä pelasin kierroksen loppuun, aloitin ehkä 2kk myöhässä.
s3.fi, pelasin kolmanteen kylään asti roomalaisilla ja lopetin.
s4.fi, 16 kylää & still going strong.
speed.travian.fi, neljäs kylä juurikin.

Viehän se aikaa, mutta kun osaa rytmittää niin ei kovinkaan pahasti. Ja bodymunkillehan tämä sopii erinomaisesti, ei ainakaan tule turhan helposti lähdettyä ryyppäämään :D

Nyt lähinnä naurattaa speedin pelaajien yleinen taso. Tuntuu, että keski-ikä on ehkä 13, ja jutut on sitä tasoa sitten. Lisäksi ratkaisut on aivan älyttömiä, ei osata käyttää järkeä vaan taotaan nuijia pakkimuureihin. Mikäs siinä, expat kelpaa aina :)

Suomen speedillä tuli pelläiltyä tähän päivään asti, joku liittouma sitten suuttu ja pulttas mut mullinmallin :(

Speedillä riehun edelleenkin. Tällä hetkellä liittoumatoon n. 2k -populaatioinen, joukkoja n. 3 kertaa yli populaation. Liitto haussa....

Onhan tätäkin peliä tullut pelailtua välillä aivan liikaa. Kokemuksia on ~10 serveriltä, joista kuitenkin kaksi olen jaksanut loppuun asti.

Ruotsin speediä tullut tahkottua 2x. Ekalla kerralla päättyi siihen kun vedin ruottin lukutaidottomana Nataarien kylään kaikki joukot (tiedustelivat minua ensin), ja en minä nataareista vielä tiennyt silloin, kun ei Suomen servereillä sellaisia ollut. Mutta toinen kokemukseni Ruotsin speed-serveriltä päättyi siihen, että joukkoja oli ~12 000 erilaista, ja populaatio hipoi lähemmäs 6k. Mutta sitten loppui into ja tili meni eteenpäin.

Sitten on tullut pelailtua traviania myös seuraavissa servereillä: s1, s2 (täällä olin kerran jopa 9. \o) , s3, s4, se1, com3x, com1, bu1 (bulgaria, ei voi muistaa lyhennettä) ja tainnut käydä Norjankin normi serverillä. Ja jokaista pelattu enemmän tai vähemmän paremmalla menestyksellä.

Suomen kaksi ensimmäistä Speed-serveriä tuli pelattua loppuun asti, ensimmäinen kokonaan omalla tunnuksella top 400, ja toinen jonkun antamalla tunnuksella, joka oli tuolloin top100. Ja hänen kultavarastonsa ansiosta jaksoin hänet pitää jopa top 500 muistaakseni lähes pelin loppuun saakka. Ja molemmilla tunnuksilla olin Delfia liittoumassa, jonka yksi perustajahahmoista olin. Ja ensimmäiselle speedille Delfia kanssa lähdettiin aika läppä mielissä, mutta molempien speed-servereiden lopussa olimme taistelemassa enemmän tai vähemmän jopa koko serverin voitosta.

Ja nyt sitten sorruin aloittamaan se1-serverin uudelleen. :F

Parantukaa tuosta aikaa vievästä kirouksesta! Tuo vie menohalut pahemmin kuin pajari.

Älä ny oo tuommonen...
Meinasin just ehdottaa, että jos pistettäis tiimiä taasen läjään. ;)
Vaimo tosin sanoi sillon vuosi sitten (?), että jos vielä kerran aloitan niin saan lähteä...

Ja mä oon just tainnu erehtyä suhteeseen. Ei parane pilata sitä heti alkumetreille kliksuttelemalla nenä kiinni ruudussa sekkarin kans. :)
Mut kato sitten kun se on lopullisesti koukutettu muhun (mikä tulee luonnollisesti tapahtumaan ennen pitkää), mä voin alkaa taas joustaa ja sillon on BadHair kyllä jengissä, edelleen on yhteydet noihin S1 ja S2 tyyppeihin ja jonkinlainen kutina ketä sieltä vois houkutella messiin.
Mut nyt hyshys, tai oon kohta taas klikkailemassa peltoja. :)

Joo S2:lla tuli pyörittyä aikanaan, olihan se ihan naurettavaa sekuntipeliä koko touhu. Koko aika piti kytätä kelloa ja miettiä mitä seuraavaksi.
Pikkuhiljaa vieroitin itseni koko pelistä ja sinne ne kylät jäi yhden saman liiton kaverin hellään huomaan. Hyvässä huomassa olivatkin sillä taisi tämä vahti olla loppujen lopuksi kakkosservun "isoin" pelaaja. :)

Kävin sitten huvikseni servun loputtua katsomassa mitä kylille kuulu, niin siellähän ne oli ihan kauniissa järjetyksessä. Ei tosin paljoa kasvaneina mutta ehjinä silti.

Ja mä oon just tainnu erehtyä suhteeseen. Ei parane pilata sitä heti alkumetreille kliksuttelemalla nenä kiinni ruudussa sekkarin kans. :)
Mut kato sitten kun se on lopullisesti koukutettu muhun (mikä tulee luonnollisesti tapahtumaan ennen pitkää), mä voin alkaa taas joustaa ja sillon on BadHair kyllä jengissä, edelleen on yhteydet noihin S1 ja S2 tyyppeihin ja jonkinlainen kutina ketä sieltä vois houkutella messiin.
Mut nyt hyshys, tai oon kohta taas klikkailemassa peltoja. :)

Isompi virhe tuo on kun jonkun pelin pelaaminen... ;)
Ei vaan, aina välillä tekisi kyllä mieli taas koittaa Traviania, mutta kun sen tosiaan tietää että kuin siinä käy. But never say never...

Etsitään tyyppiä pelaamaan Dualia tämän hetkisellä Suomen speed 3x servulla. Kyseinen tili on TOP500:ssa, ei farmi vaan farmaaja ja sotilaita riittävästi. Pelaaminen vaatii sen verran aikaa ja huomiota, että tarvitaan toinen kaveri hoitamaan mielellään yötä/iltaa. Kohta myös alkaa tuo loppuflaidis, eli homma muuttuu entistä hektisemmäksi.

Suomen nelosservu starttaa perjantaina 12.12. Ajattelin tuolla ehkä aloittaa taas pelaamisen. Löytyykö pakkikselta innostusta pistää liittoa pystyyn? Eikös joku pakkis-liitto jollain servulla ole joskus ollutkin?

Suomen nelosservu starttaa perjantaina 12.12. Ajattelin tuolla ehkä aloittaa taas pelaamisen. Löytyykö pakkikselta innostusta pistää liittoa pystyyn? Eikös joku pakkis-liitto jollain servulla ole joskus ollutkin?

Oli, muttei se toiminut kovin hyvin kun jengi oli pitkin karttaa. Jos kaikki sais siinä aktivoimisvaiheessa tiettynä kellonaikana sovittuun ilmansuuntaa, saattaisi homma toimiakin.

Oli, muttei se toiminut kovin hyvin kun jengi oli pitkin karttaa. Jos kaikki sais siinä aktivoimisvaiheessa tiettynä kellonaikana sovittuun ilmansuuntaa, saattaisi homma toimiakin.
Näinhän se pitää ehdottomasti tehdä. Ja mieluummin vielä aika aikaisessa vaiheessa. Jos aktivoi paljon servun alkamisen jälkeen, niin kaikki tulee kyllä suunnilleen samalle etäisyydelle origosta, mutta jos se etäisyys on kovin suuri, niin pelaajat on semmoisessa ohuessa kaaren muotoisessa suikaleessa, eikä sekään ole kovin hyvä.

Jos saisi semmoiset parikymmentä pelaajaa mukaan ennen kuin servu alkaa, niin liiton voisi laittaa pystyyn.

Mä yrittäisin tähtäillä johonkin 50 ruudun päähän origosta. Aivan helvetin hektistä touhua nollapisteessä. Toki jos ei muuta tekemistä ole, se auttaa. :D

Melkein vois tulla mukaan, aika tylsää tuo touhu tuolla s7:lla -.- Todella helppoa oli päästä jo top-1000:een

Melkein vois tulla mukaan, aika tylsää tuo touhu tuolla s7:lla -.- Todella helppoa oli päästä jo top-1000:een

Top-1000:een pääsee millä vaan servulla helposti. Mutta ei mistä lokaatiosta vain.
Top-100 vaatii jokaisella servulla ajatusta ja työtä.
Simssimssims. Ja vahingossa ja vähän kolistelua. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom