Travellerin tyhmät kysymykset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mahoney
  • Aloitettu Aloitettu
Ei missään manner euroopassa. Jos kanaria ei kelpaa nii sitten on varmaan mentävä afrikkaan ählyjen sekaan

e: tietenkin riippuen mikä on "lämmintä". Oletan lämpimän tarkoittavan biitsi kelejä :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Välimerellä aika lailla 13-18C tällä ja ens viikolla. Kap Verde +22C mutta sinnekin yli 7h lento.
Maalis-Huhtikuun vaihteessa uskoisin, että +20C paremmalla puolella.

Itsellä tiistaina viimeistään lähtö, mutta kun tietäis minne :D

Jos Välimerelle:
Espanja
Kreeta
Kypros

Kauemmas:
Thaimaa
Kap Verde
Madagaskar

Onko heittää ideoita?

Voisin googlettaakkin mutta tämä threadi tuntuu sopivalta. Missäs ois lämmintä maalishuhtikuun vaihteessa? Lähellä, miten torremolinokset ja muut rysät? En jaksa kauas, kanarialla tuulee liikaa.

Kerran oon ollu huhtikuun alussa tolla suunnalla. Suunnilleen 20C oli päivittäin. Jos oli pilvistä tuli t-paidalla vähän viileä, mutta jos aurinkopaisto tuli t-paidallaki jo kuuma. Ei siis mitään takuuvarmoja rantakelejä ainakaan.

Välimerellä aika lailla 13-18C tällä ja ens viikolla. Kap Verde +22C mutta sinnekin yli 7h lento.
Maalis-Huhtikuun vaihteessa uskoisin, että +20C paremmalla puolella.

Itsellä tiistaina viimeistään lähtö, mutta kun tietäis minne :D

Jos Välimerelle:
Espanja
Kreeta
Kypros

Kauemmas:
Thaimaa
Kap Verde
Madagaskar

Onko heittää ideoita?

Roomassa on kymmenen senttiä lunta että suosittelen kyllä Thaimaata jos et sitten hiihtämään ole menossa :D

^ Arvaa vaan olenko katsellut tuota jo pari päivää..

Arvon Pakkislaiset, tehkää päätös puolestani. :D

Kap Verde, Sal: Aurinkoa ja hiekkarantoja, ei yöelämää/kauppoja +25C

Teneriffa, Los Gigantes tai Playa Las Americas: Enemmän nähtävää, mutta viileämmät kelit: +16C

Voisin googlettaakkin mutta tämä threadi tuntuu sopivalta. Missäs ois lämmintä maalishuhtikuun vaihteessa? Lähellä, miten torremolinokset ja muut rysät? En jaksa kauas, kanarialla tuulee liikaa.
Dubai,lentoaika n.10h

No niin, lennot Hki-Lontoo ostettu kesäkuun alkuun, ja tarkoituksena olisi vuokrata auto ja kierrellä Englantia siellä sun täällä parisen viikkoa. Ja tarkoituksena olisi nukkua B&B paikoissa. Kokemusta kellään löytyykö majapaikka kun johonkin vaan tupsahtaa paikalle, vai pitääkö tässä alkaa suunnittelemaan tuota reissua ja varata majapaikka etukäteen?

Tää kuuluu nyt nimenomaan näihin tyhmiin kyssäreihin...

Vaikka olen jonkun verran matkustanutkin, niin mulle on aina ollut vähän epäselvää se, että jos varaan netistä itselleni hotellihuoneen jostain ulkomailta, niin voinko varata vaikka neljän hengen huoneen eikä minun tarvitse maksaa siitä mitään ylimääräistä, jos huoneen hinta on ilmoitettu tyyliin "50,00 euroa/yö"? Eli onko se huoneen hinta aina sama, yöpyi siinä huoneessa yksi tai neljä ihmistä?

Tää kuuluu nyt nimenomaan näihin tyhmiin kyssäreihin...

Vaikka olen jonkun verran matkustanutkin, niin mulle on aina ollut vähän epäselvää se, että jos varaan netistä itselleni hotellihuoneen jostain ulkomailta, niin voinko varata vaikka neljän hengen huoneen eikä minun tarvitse maksaa siitä mitään ylimääräistä, jos huoneen hinta on ilmoitettu tyyliin "50,00 euroa/yö"? Eli onko se huoneen hinta aina sama, yöpyi siinä huoneessa yksi tai neljä ihmistä?

Sehän riippuu täysin maasta ja hotellista. nettisivuilla on kyl maininta jos on hinta per henkilö. Mutta ainakin Aasian suunnalla yleistä on et hinta on huoneelle (paitsi pakettimatkahotellit)

Tossa booking.comin sivuilla ilmoitetaan max määrä joka voi yöpyy huoneessa. Eli sama hinta majoittuuko yks vai kolme. En ole Malesiassa varannu ton saitin kautta mut kyllähän sivuilla ilmoitetaan jos toisin olisi.

Olen itse ostanut lentolippuni paikasta A paikkaan B ja eri yhtiöltä jatkolennot paikasta B paikkaan C. Onko mitenkään mahdollista saada matkatavaroita menemään suoraan paikasta A paikkaan C ilman, että minun tarvitsisi itse roudata niitä välillä? Vaihto Helsinki-Vantaalla.

^Ei ole mahdollista jos lennot ovat eri lipuilla.

Mutta jos sinulla on samalla lipulla lennot A --> B --> C, ja lentoyhtiöt ovat samaa allianssia, tuo on mahdollista.

Onkohan kellään kokemusta hammaslääkäristä Kiinassa? Hammasta särkenyt pari päivää ja tarttis varmaan tehdä jotain :( Reilu 5 viikkoa vielä lusimista täällä joten ei ehkä pysty kärvistelemään Suomeen saakka. Enkä v*tussa halua tilannetta, että odotan Suomeen pääsyssä eniten hammaslääkäriä :D

Sen mitä oon kadulla nähnyt jengin purukalustoja niin mahtaako täällä edes noita lääkäreitä olla :)

Ei tietenkään ole kokemusta, mutta mahtaako sun vakuutusyhtiöllä olla mitään sopimushammaslääkäriä Kiinassa? Voisi kuvitella, että sellainen olsi suht' luotettava.

Mulla on kyllä yksi kollega, joka on asunut Kiinassa muutaman vuoden. Voisin kysyä siltä asiasta. Missä päin Kiinaa olet?

Enpäs ole selvittänytkään. Pitääkin vähän kysellä. Shaghaissa oon, joten luulisi täältä nyt ainakin jokun pätevän paikan löytyvän. Mutta ois kyllä kiva jos viittisit kysellä myös siltä kollegalta!

Onkohan kellään kokemusta hammaslääkäristä Kiinassa? Hammasta särkenyt pari päivää ja tarttis varmaan tehdä jotain :( Reilu 5 viikkoa vielä lusimista täällä joten ei ehkä pysty kärvistelemään Suomeen saakka. Enkä v*tussa halua tilannetta, että odotan Suomeen pääsyssä eniten hammaslääkäriä :D

Sen mitä oon kadulla nähnyt jengin purukalustoja niin mahtaako täällä edes noita lääkäreitä olla :)

Pekingissä olen käynyt hammaslääkärillä useamman kerran International SOS:issa. Shanghaissa niillä ei taida olla sairaalaa, mutta eiköhän mistä tahansa kansainvälisestä lääkärikeskuksesta hammaslääkäri löydy. Palvelu on 100x parempaa kuin Suomessa, ja hinta sen mukainen. Kannattaa tsekata, että vakuutus korvaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom