Tosi laiha. :(

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ruki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro! Mulle riitti nyt tällänen. Auttakkee minnuu!
Eli 19w 189cm ja 69kg syön ku hevonen liikun paljon mut mitään ei näy..
Paino nousi intissä vähän noin 4-5kg. Siis tää on niin rasittavaa. On niinku kevät tuulahdus ku ohi kävelee.. Kohta elämänhalu menee.. onko mitään apua tai onko jollain jotain vastaavaa?
Tuntuu että vaikka mitä söis ja vaikka miten paljon ei vaan paino nouse!
Onkohan mussa jotain vikaa? Kaikki vaan sanoo että syödä lisää mutta kun se ei auta!!
Antakee jotain ohjetta.. Kiitos.

Aina pystyt syömään vielä vähän enemmän ja useammin!! Painon nostoon ja massan saavuttamiseen ei ole oikotietä. Syö, treenaa, syö, treenaa.

Pidä huoli että alkuvaiheessa että syöt enemmän kuin kulutat. Eli pysy plus kaloreilla.
Ja Proteinia joka päivä 1,5-2g painokiloa kohden.

Tämä kannattaa lukea ajatuksella läpi. Sillä pääsin itse monien muiden tavoin alkuun ja piano lähti nousemaan. Mukana myös hyviä reeniohjelmia aloittelevalle.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

Edit. Jos ei nuista ohjelmista mikään tunnu sopivalta niin koitappa Arnoldin Golden Six ohjelmaa. Aiheesta lisää kun pistät hakuun.

Nih lueskele ajatuksella näitä pakkiksen tärkeimpiä ketjuja, ja laita treeni ja syöminen kuntoon.
Itsellä oli tossa intin jälkeen melkein täysin sama lähtökohta. Nyt noin 4kk treenanneena 3 kertaa viikossa, suhteellisen hyvin syöneenä ja erittäin hyvin levänneenä painoa on tullu tasasen varmasti 4-5kg lisää. Itse aloitin starting strenght ohjelmalla, joka löytyy pakkikselta (hioin sitä hieman itselle mieluisammaksi myöhemmin). Noi massaliikkeet, (kyykky, maastaveto) jotka käyttävät kehon isoimpia lihaksia, ovat perusta painon kasvattamiseen.
Muista myös, että lihas ei kasva pikkupainoilla. Jos ihan pohjalta lähtee, niin ei mee kauan kun täytyy lastata kyykkyyn ja maveen yli satanen sarjapainoihin.

Ja jottei nyt sais sellasta kuvaa, että pelkkää kyykkyä ja mavea kannattaa tehä, niin sanottakoon että yläkropalle hyvät liikeet ovat penkki, leuanveto ja taljat esimerkiksi. Yläselän lihakset ovat kookkaat -> lisää massaa näitä treenatessa, ja ojentajalihasta ja rintalihaksia ei tietenkään saa unohtaa. Ojentaja tuo sitä paksuuttakin olkavarteen ;)

Olis tässä vaikka mitä kerrottavaa viellä, mutta kaikki löytyy jo pakkikselta ennestään, ja paras on itse ottaa selvää. Ei muuta ku threadeja selaamaan.

Huoh, taas näitä "syön SIKANA mutta ei tuu painoa". Kyllä sitä painoa tulee kunhan syöt yli kulutuksen, et oo mikään taikaorganismi joka heittää ylimääräisen energian menemään.

Jos pistäis sun normisyömämäärät viikon seurantaan niin varmasti olisi päiväkalorit alle 3000. Jos vähän seuraa mitä syö niin massan kasvattaminen on todella helppoa. Eriasia sitten että haluaako lihasmassaa vai rasvaa, mutta kyllä nyt pitäisi sitä rasvaa ainakin saada syömällä vaivatta.

Vähän sama kun ne +300kg mursut sanoo syövänsä vähän ja silti lihovat, mutta sitten päiväkalorit onkin luokkaa 5000, sinulla sama juttu mutta toisinpäin. Tietenkin kaikille ruoka ei maistu niin paljon, mutta siihen auttaa aterioiden jaottelu, esim. syömällä kolmen tunnin välein päivän ympäri saat plussakaloreita ilman että tulee ähky tai maha täyteen. Proteiinia yleensä ei saa riittävästi, ja monet laihat on sellaisia jotka eivät pahemmin tykkää lihaa syödä, mutta saa sitä proteiinia muualtakin, mutta jos haluaa 2g/painokilo niin pitää syödä vähän ajatuksen kanssa jo, ei riitä kaksi lautasta perusruokaa(hiilareita) päivässä.

Samaa mieltä kuin edeltävä, itsellänikin ongelmana, että ei painoa tuu oikeen. Yks päivä tässä pari viikkoa sitten seurasin päivän ajan, että paljonko noin suunnilleen tulee kaloreita, ja sain tulokseksi noin 2700kcal, eli aivan liian vähän. Ja ajattelin tosiaan tota ennen, että syön paljon. Et enemmä ruokaa vaan.

Syöt usemmin isompia annoksia ruokaa, alussa ei haittaa varmaan vaikka söisit enemmänkin kuin 500 kcal yli kulutuksen. Siis ihan sitä varten ettei tarvitse alusta lähtien laskea niitä kaloreita niin tarkkaan...

Ruki, olin melkein samoissa mitoissa kuin sinä silloin kun aloitin treenaamisen (187/69). Nyt 3+ vuoden jälkeen painoa on tullut lisää 21kg. Mun tilanne oli syömisen suhteen ihan samanlainen kuin sulla, eli painoa ei tuntunut tulevan millään vaikka en liikuntaa harrastanut ollenkaan. Muutama vinkki:

1. Etsi se plussakalorien raja, missä kasvua alkaa tapahtua. Mulla tuo on esim kalorilaskurin mukaan +700kcal per päivä, eli nopealla aineenvaihdunnalla on tässä ihan selkeästi jotain merkitystä kun läskiä ei tuollaisellakaan plussalla tunnu kertyvän. Jollei kasvua tapahdu treenin ja syömisen avulla, niin nosta tuota kalorimäärää ylöspäin pikkuhiljaa, kunnes huomaat kehitystä omassa painossasi.

2. Syö laadukasta ruokaa, syö usein (5-6 kertaa päivässä) - puuroa, rahkaa, maitoa, marjoja, pähkinöitä, kalaa, hedelmiä, raejuustoa, lihaa. Jollei noilla saa kaloreita täyteen, niin lisää esim rahkan joukkoon oliiviöljyä. Karkit, viina, vaalea leipä yms täysin pois ruokavaliosta. Kaikki syömiset kannattaa laskea orjallisesti, että saa tarvittavat kalorit täyteen.

3. Nuku paljon - Tämä on yksilöllistä, mutta itse tarvitsen ~9h per yö unta, että treeni kulkee ja olo on virkeä. Palautuminen on iso osa järkevää treenaamista, eli riittävästä unesta ja lepopäivistä kannattaa pitää huolta.

Näin jälkeenpäin kun omaa aiemapaa tilannetta miettii, niin kaikki nuo yllä mainitut seikat olivat ihan päin seiniä. On helppo kuvitella syövänsä tarpeeksi, mutta kun vaihtaa pullan terveelliseen ruokaan ja alkaa laskea kaloreita niin huomaa, että terveellistä ruokaa saa syödä todella paljon plussakaloreille pääsemiseksi.

Nappasin tämän tuolta Start Strenght osiosta, tämä on se millä itse nostin painoa alkuvaiheessa.

n. 3500 kcal bulkkiesimerkki by Hekottaja:

aamupala: kaurahiutaleita 4dl, 250g maitorahkaa, mehukeittoa 4dl. vitamiinit

lounas: 100g (kuiva) riisi, broilrin rinta 200g.

välipala: sama kuin aamiainen

päivällinen: 100g makaroni, jauheliha 200g, öljy 10g.

välipala2: purkki rahkaa, ananas purkki, öljy 15g

iltapala: 80g tonnikalaa, purkki rahkaa/raejuusto 15g öljy.

prot. ~250g hiilarit:~400 rasva~90 kcal:3500

Muokkasin tuota tietysti vahän itselle sopivammaksi muttapääasia sama.

Ja jos pysty syömään enempää kuin nyt syö niin sitten tuhdimpia eväitä. Esim 100g pähkinöitä päivässä normiruokailujen lisäksi ei ole varmaan paha rasti mutta kaloreita tulee jo 600kcal :D

Huh kun näyttää kauheelta ruualta toi nann3n esimerkki :Q ! Onneksi ei tarvitse itse tuohon ryhtyä. Vielä erikseen mainittu että kana+riisin pitää olla kuivaa .. ja vitamiinipurkki ilmeisesti korvaa kasvikset?

Ps. threadin aloittaja, myös maistuvalla ruualla voi kasvaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Huh kun näyttää kauheelta ruualta toi nann3n esimerkki :Q ! Onneksi ei tarvitse itse tuohon ryhtyä. Vielä erikseen mainittu että kana+riisin pitää olla kuivaa .. ja vitamiinipurkki ilmeisesti korvaa kasvikset?

Tu on lähinnä oikeen ääri esimerrki kun halutaan oikeen roinmasti lisää kokoa. Tällä sitä tulee kovempaan tahtiin. Mutta tokikin vähä maistuvammallakin ruualla kehittyy :D

Syöt vaan useemmin. Itse syön noin 8 kertaa päivässä jotakin ja paino nousee hitaasti mutta varmasti. Kunnon aamupalat ja välipaloiksi esim. rahkaa,banaania,pähkinöitä,tonnikalaa ymstmsetc.
Itekki hölmönä joskus kuvittelin, että syön ku hevonen ja ihmettelin ku se paino ei nouse. Söin ehkä isoja annoksia, mutta söin harvoin.

Syö useesti. Muista kuitenki syödä terveellisesti.

Täällä on kyllä paljo ohjeita tämänlaiseenki ongelmaan.

Tottakai voi, mutta kuka sitä jaksaa jotain kastikkeita yms aina jaksaa väsäämään kumminkaan. Toi esimerkki nyt on helppo tehdä ja syödä, mikä ainakin itselle on tärkeintä.

xD Kuka nyt riisiä kuivana söis?? Järki käteen. Toi meinaa riisin painoa ennen keittämistä. Keitetetyn riisin määrää on hieman vaikeampi määritellä..

Jos on asenne kohillaan niin sitä syö vaikka kuivaa riisiä että paino nousee. Heitää myllyyn vaikka pari lasia maitoa niin kyllä se siitä laskee. Pitää nähä vaivaa :rolleyes:

Back
Ylös Bottom