Tosi asiaa voimanostajista - ennen ja nyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarre55
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
voimaa varmasti on jokaisessa voimanostajassa mutta siitä taitaa kyse olla, että ei niillä varustenostoilla todellisiin realistisiin omiin voimiin ole mitään järkevää vertailupohjaa. Nimenomaan jos kyykky raw on huippu nostajalla n. 300 kg ja sitten kisassa varustenosto on lähes 500 kg. Se on vääristelyä todellisiin voimiin suhteutettuna. Sama kun hyppäisi pituutta lenkkareissa 4 m. ja vieterikengissä 6 m.

Jokainen voimanostaja omaa paljon voimaa mutta jos raw kyykky on 300 kg niin tuntuu hassulta puhua lähes 500 kg kyykystä. itse koitan ajatella asiaa objektiivisesti ja realistisesti, jossa voimanostossa puhuisi se vanha kunnon voima. voimanoston nimenkin voisi sitten vaihtaa esim. varustenoston mm kisat kun todelliset raw tulokset ovat karanneet tuotekehittelyn vuoksi epäinhimilliisiin tuloksiin. Varusteet pitää toki olla tukevat ja turvallisuutta tuovia. Esim. 100 m juoksijallakin pitää olla kunnon piikkarit. Mutta silloin kun jotain vieterikenkää aletaan ottamaan avuksi niin laji vaihtuu... voimanosto on mielestäni eri asia kuin varustenosto. lajeille pitäisi antaa uudet nimet jos ei tuohon varustetouhuun saada mitään tolkkua. jokainen tietää, että kaikilla voimanostajilla voimaa on. kuitenkin 400-500 kg penkit antavat täysin epärealistisen kuvan kenenkään voimista.

Joo puhut ihan asiaa, en vaan kuitenkaan ymmärrä kun jotkut pitää 400kg kyykkääjiä vahvempina kun niitä jotka kyykkää 500kg muutama sentin korkeemmalta ( jotka neki syvältä) , ei vaan mene ymmärykseen se. se on kuitenkin 100kg enemmän hallittavaa keskikropallekin. Itse pidän peruuttelua helpompana kuin monoliftiä jos sen osaa ( itse osaan paremmin peruutella isoja rautoja).

Joo puhut ihan asiaa, en vaan kuitenkaan ymmärrä kun jotkut pitää 400kg kyykkääjiä vahvempina kun niitä jotka kyykkää 500kg muutama sentin korkeemmalta ( jotka neki syvältä) , ei vaan mene ymmärykseen se. se on kuitenkin 100kg enemmän hallittavaa keskikropallekin. Itse pidän peruuttelua helpompana kuin monoliftiä jos sen osaa ( itse osaan paremmin peruutella isoja rautoja).
Itse pidän Taito Haaraa vahvempana miehenä kuin Joonas Rantasta, vaikka häviää kyykky tuloksessa sata kiloa ja otti aikanaa tankon helpommin eli peruuttamalla.

Itse pidän Taito Haaraa vahvempana miehenä kuin Joonas Rantasta, vaikka häviää kyykky tuloksessa sata kiloa ja otti aikanaa tankon helpommin eli peruuttamalla.

Olisha se pitäny arvata että joku taito haara korttivedetään tähän :dance2: Eikä se nyt sentään kai enään jonasta vahvempi ole:lol2:

Nii ja eiks vasili alexjeevi vai mite kirjotetaa oo viel taito haaraa vahvempi ku puhutaan oikein punavenäjän ajoista :rock:

Zone-sarja -42%
ei ketään voikaan enää sanoa kuka vahvin kun erilaisia varusteita ja liittoja. vaikka mitä varusteita on päällä niin 500 kiloa on kauhea rauta. samoin on 300 kg raw kyykkykin. en vaan ymmärrä ketä nämä varustenostot hyödyttävät muuta kuin varustevalmistajia.

jos ajatellaan esim. taas se 100 m juoksu. jos lenkkarit päällä huippujuoksija juoksee 10,5 s matkan ja huippu piikkareilla 10 tasan. silloin on kysymyksessä varusteiden hyöty, joka on ymmärrettävää. mutta jos se pikamenijä painaa jollain varusteilla 6 sekuntiin sen 100 m. niin mitä siihen pitäisi sanoa. tai pituushypääjä, jonka ennätys on 8 m hyppäsi 12 metriä. onko siinä jotain järkeä?

kohtuus olisi suotavaa voimanostossakin. jos 200 kg penkki muuttuu 300 kiloksi niin ei siinä omasta mielestäni ole järkeä. ehkä maailma on mennyt siihen, että tällaista halutaan nähdä ja kokea mutta en minä sitä ymmärrä. jos mietitään sanaa voimanosto niin voiman siinä kuuluisi pääasiassa olla rautaa liikuttamassa, eikä varusteiden.

No, vittu olin totaalisen väärässä. Se on kaikista vahvin, joka on nostanut suurimmat raudat. Anteeksi kun käytin Taito Haara korttia.

Joo-o, sillähän se monolifti varmaan on pro-kisoissa käytännöksi otettu, että siitä on vaikeampi irrottaa raudat... :kuola::anssi:

Keskustelu on hyvästä, mutta eipä ruveta vääristelemään tosiasioita tai puhumaan silkkaa paskaa. Kyllä se monolift vaan sen takia on olemassa, että siitä on vaivattomampi saada romut alkuasentoon, kun tanko vaan "päästetään" suoraan nostajan harteille. Piste. Ihan nyt vaan sen takia, ettei tule kauheita taittovirheitä kaikille asiaa tuntemattomille täällä.

Viimeksi muokattu:
Justiinsa puhuttiin tässä erään toverin kanssa miten aliarvioidaan näitä "pyllistäjiä" voimiensa kannalta, 300kg+ raw kyykkyjä ottavat monet kovat "pyllistäjät" ja olen satavarma että jos lyötäs kovat ipf varusteet päälle näille pyllistäjille niin 400 tulisi.

tuntuu oleva tämmönen ihmeellinen harhaluulo että 400-500 pyllistelijät on heikkoja jätkiä mutta ei se ihan niinkään ole.

http://www.youtube.com/watch?v=9rnTNCrWIQs siinä ammattilaiskyykky joka on juuri siinä mistä se pitää ottaa, ei ole senttiäkään ali eikä yli.

http://www.youtube.com/watch?v=I0MGNd25kRs tässä myös ammattilais"pyllistelijä" joka ottaa tässä 440kg vain vyöllä ja siteillä. tässä kyseinen herra pyllistää siis 501kg http://www.youtube.com/watch?v=lEvF6yXeBa8&feature=related

ja en nyt puolustele varusteita millään tavalla, mutta voimaa sieltä alta löytyy aina.
varmasti vahvoja kavereita mut jos otettais oikeasta syvyydestä ja pakittamalla niin ei tulisi ylös nuo raudat,ja hyvä miäs rupea ihmeessä pakittamaan kyykyt jos sillai nuosee enemmän tuskin se on kiellettyä ns nostajaystävällisessäliitossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tosi asiassa ihan sama kuinka paljon täällä vänkää kun ei se tilanne tule miksään muuttumaan.

Minullekin sanottu että en varmastikkan ottaisi 300kg kyykkyä ipf kisassa että 270-280 jäisin, olisihan se aika surkea hyöty kovasta ipf puvusta jos raw kyykky on siinä 240-250 pintaan peruutellen.

Jos sua se noin paljon nakertaa, mitä joku sekalainen henkilö arvioi sun kyykkäävän amatöörisäännöillä, niin ei sitten muuta, kuin ottamaan se 300kg. Itse ainakin uskon, että sun raakavoimillasi tulee ihan heittämällä. Et kuitenkaan ole sitä ottanut, joten spekulointi joka suunnalta on turhaa. Pro-nostajana sua ei kuuluisi tuollaiset arviot sitä paitsi kiinnostaa yhtään.

Tosi asiassa ihan sama kuinka paljon täällä vänkää kun ei se tilanne tule miksään muuttumaan.

Minullekin sanottu että en varmastikkan ottaisi 300kg kyykkyä ipf kisassa että 270-280 jäisin, olisihan se aika surkea hyöty kovasta ipf puvusta jos raw kyykky on siinä 240-250 pintaan peruutellen.

Oletko muuten tiesi valinnut vai nähdäänkö miestä joskus ipf:n puolella?

Janne Seppälä

Ipf on ihan ok juttu kun ajatellaan asia just niin että sääntöjen mukaan mennään liittoa katsoen jne ja jos siellä nostaa niin ei säännöistä valiteta jne, mutta se mikä mua ärsyttää ylikaiken ja sen takia en men svnl alaiseksi niin täsä hyvä esimerkki asiasta http://voimaharjoittelu.fi/artikkelit?a=viewArticle&article_id=2639 Jos pitää varoa jopa sitä kenen kanssa asioi jne niin taidanpa tuota jättää väliin.

Joo-o, sillähän se monolifti varmaan on pro-kisoissa käytännöksi otettu, että siitä on vaikeampi irrottaa raudat... :kuola::anssi:

Keskustelu on hyvästä, mutta eipä ruveta vääristelemään tosiasioita tai puhumaan silkkaa paskaa. Kyllä se monolift vaan sen takia on olemassa, että siitä on vaivattomampi saada romut alkuasentoon, kun tanko vaan "päästetään" suoraan nostajan harteille. Piste. Ihan nyt vaan sen takia, ettei tule kauheita taittovirheitä kaikille asiaa tuntemattomille täällä.

Monolift on puhtaasti turvallisuus asia. Kun nostetaan yli 500 kilon rautoja on peruuttelu melkoisen vaarallista kuten on monesti nähty jo paljon pienemmilläkin raudoilla. Selvästi myös huomaa että Appelsiinilla ei ole kokemusta monoliftista sillä ei siitä raudan irroittaminen ole todellakaan helppoa. Telineissä pääseet tukevasti telineessa olevan tankon alle ja hakemaan hyvän asennon mutta liftissä tanko heiluu lähes joka suuntaan.

Juu, mun pointtini oli se, että ei se monosta irrottaminen niin helvetisti pakittelua vaikeampaa ole varsinkaan jos sitä varten jatkuvasti harjoittelee, että täällä olisi aihetta ruveta sitä asiaa voivottelemaan ja kerätä jotain pisteitä sillä. Ei se +500kg:n rautojen nosteleminen koskaan turvallista ole, siitähän saatiinkin vähän aikaa sitten ihan käytännön näyttöä.

Monolift on puhtaasti turvallisuus asia...
...Telineissä pääseet tukevasti telineessa olevan tankon alle ja hakemaan hyvän asennon mutta liftissä tanko heiluu lähes joka suuntaan.

Pientä ristiriitaa tuossa? En ole ikinä kokeillut monoliftiä joten en voi kun veikkailla, mutta +500 kilon ottaminen lähes joka suuntaan heiluvasta telineestä ei kuulosta turvalliselta.

Monolift on puhtaasti turvallisuus asia. Kun nostetaan yli 500 kilon rautoja on peruuttelu melkoisen vaarallista kuten on monesti nähty jo paljon pienemmilläkin raudoilla. Selvästi myös huomaa että Appelsiinilla ei ole kokemusta monoliftista sillä ei siitä raudan irroittaminen ole todellakaan helppoa. Telineissä pääseet tukevasti telineessa olevan tankon alle ja hakemaan hyvän asennon mutta liftissä tanko heiluu lähes joka suuntaan.

kävin turun caribiassa katsomassa muutama vuosi sitten ammattilais voimanostokisoja ja valehtelematta viisi äijää kaasi raudat taakse kyykyssä, kun painot eivät pysyneet kontrollissa. siinä me vanhat voimailijat katsottiin paskat melkein housussa, että ketä mahtaa kuolla sinne rautojen alle. ihan hirvittävää ainakin katsoa oli kun raudat liian suuria omiin voimin nähden käsiteltäviksi. Jos turvallisuutta ja suuria rautoja tavoittelee niin jalkaprässiin vaan puskemaan ennätyksiä. caribian kisa oli koominen kokonaisuudessaan. naisten penkkipunnerruksessa tarja rantanen yritti jotain mm ennätystä vai mitä lie. rantasen mies oli avustajana antaen raudat tarjalle. sen jälkeen mies pomppasi sivuotuomariksi ja näytti hyväksyttyä nostoa ennen kuin nosto oli edes ylhäällä. kyllä oli jenkki meininkiä kerrakseen.

miksi tarvii nostaa 500 kilon rautoja jos omat voimat riittävät 300 kiloon? Se 300 kiloakin on järjettömän kova kuorma kyykättäväksi.

Ipf on ihan ok juttu kun ajatellaan asia just niin että sääntöjen mukaan mennään liittoa katsoen jne ja jos siellä nostaa niin ei säännöistä valiteta jne, mutta se mikä mua ärsyttää ylikaiken ja sen takia en men svnl alaiseksi niin täsä hyvä esimerkki asiasta http://voimaharjoittelu.fi/artikkelit?a=viewArticle&article_id=2639 Jos pitää varoa jopa sitä kenen kanssa asioi jne niin taidanpa tuota jättää väliin.
joo väärin on jos pelkän asiakassuhteen takia liitosta tulee ukaasia mut tuskimpa se siitä johtuu kyllä siinä on aivan muut syyt.

Suositut

Back
Ylös Bottom