Torrent ongelmia (taas)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu

lej

Jos menee esim. piratebayhin ja katsoo sieltä torrentin, jolla väitetään olevan vaikka seedereitä 20 niin miksi sitten kun torrenttia alkaa lataamaan löytyykin vain 5.

Ja sitten kun ohjelmassa (myytorrent) on yhdistettynä vaikka niihin kaikkiin viiteen seederiin ja löytyy myös esim. 30 peeriä, joista muutama on yhdistetty, niin miksi helvetissä se niihin yhdistää, jos dataa ei luuku kumpaankaan suuntaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ne tilastot siellä Piratebayn sivulla voi olla vanhoja. Onkos tuo 5 seedien kokonaismäärä vai se kuinka moneen torrentsoftasi on saanu yhteyden?

Myös seedit ovat peerejä, tarkoitat varmaankin leechereitä. Mutulla heittäisin, että se luulee softa "luulee" erinäisistä syistä voivansa ladata niiltä leechereiltä vaikka kaistaa ei heru sinulle.

Tuossa tapauksessa esim. seedereitä oli 5 ja kaikkiin oli yhteys. utorrentissahan on ilmoitettu vain seeders ja peers. Ja niitä peereja oli tuo 30 ja niistä yhdistetty joku 5-6. Eli yhteensä mulla oli 11 tyyppiin yhteys, mutta tieto ei liikkunut mihinkään suuntaan. Useimmiten käy niin, että yhteys on kymmeniin, mutta DL-nopeus on joku 2 kB/s.

Nyt on kyllä jotain aika outoa noissa torrenteissa. Viime viikolla vielä latausnopeudet olivat yhteensä yli 100 kB/s luokkaa, mutta nyt liikutaaan luvuissa 2-10 kB/s.

Seedereitä löytyy aikasta lailla sama määrä, kuin aikaisemminkin, ja trackerit toimivat. Yhteyskin muodostetaan todella moneen, mutta mitäöän ei liiku sisään eikä ulospäin.

Mikä helvetti siinä voi olla. Mitään virheilmoituksia ei myöskään tule ja kaikki portit ym on määritelty oikein. Mitään muutoksiakaa en ole missään vaiheessa tehnyt.

Lataatko sä suoraan sieltä PirateBayn sivuilta etkä esim. Bitcometilla tms.? Bitcometissa ainakin riippuu se latausnopeus lähetysnopeudesta ja ne molemmat pystyy asettelemaan. Ite ku lähettelen n.90kB/s ni lataus on jotain väliltä 50 - 150 kB/s ja kun lähetys on esim. pelien ajaksi n.25kB/s ni latauskin on maks joku 20 kB/S.

Myth sanoi:
Lataatko sä suoraan sieltä PirateBayn sivuilta etkä esim. Bitcometilla tms.? Bitcometissa ainakin riippuu se latausnopeus lähetysnopeudesta ja ne molemmat pystyy asettelemaan. Ite ku lähettelen n.90kB/s ni lataus on jotain väliltä 50 - 150 kB/s ja kun lähetys on esim. pelien ajaksi n.25kB/s ni latauskin on maks joku 20 kB/S.
Käytän uTorrentia ja liittymä on 1/512. Lähetysnopeuden olen asettanu hieman yli 50 kb/s. Näillä asetuksilla siis vielä muutama päivä sitten kaikki toimi hyvin. Nyt ei juuri mikään liiku minnekään.

Mullakin ABC -clientti on tökkinyt pahasti viime aikoina. Esim. Raptors-Lakers -pelin torrentti ei tahdo millään tulla ladatuksi, mutta toisaalta taas jotkut muut tulevat. Lisäksi monesti on tullut teksti: ABC needs to close. Sorry for the inconvenience. Utorrent -ohjelma taas vetää koneen totaalisesti jumiin.
Muilla vastaavaa?

Franco Begbie sanoi:
Mullakin ABC -clientti on tökkinyt pahasti viime aikoina. Esim. Raptors-Lakers -pelin torrentti ei tahdo millään tulla ladatuksi, mutta toisaalta taas jotkut muut tulevat. Lisäksi monesti on tullut teksti: ABC needs to close. Sorry for the inconvenience. Utorrent -ohjelma taas vetää koneen totaalisesti jumiin.
Muilla vastaavaa?
UTorrentissa on alkanut menemään vähän niin, että silloin, kun nopeudet olivat korkeita niin netin selailu onnistui jopa paremmin samaan aikaan, mutta nyt netin selaaminen on samaan aikaan todella tahmaista, vaikka dataa ei muka Utorrentin kautta liiku lähes yhtään.

Mulla tulee tälläkin hetkellä Bitcometilla PirateBaysta tavaraa sellasta n.100kilon vauhtia. Tää ei nyt tietysti sua auta, mutta mulla se toimii.

Tosin tuo minkä mainitsit täsmää mullakin, että haku antaa monesti paljon enemmän seedejä, kuin niiden lukumäärä sitten varsinaisessa latauksessa on.

Myth sanoi:
Mulla tulee tälläkin hetkellä Bitcometilla PirateBaysta tavaraa sellasta n.100kilon vauhtia. Tää ei nyt tietysti sua auta, mutta mulla se toimii.

Tosin tuo minkä mainitsit täsmää mullakin, että haku antaa monesti paljon enemmän seedejä, kuin niiden lukumäärä sitten varsinaisessa latauksessa on.
Sitä mä en oikein ymmärrä (tuskin ainoa asia, jota en torrenteista ymmärrä) on se, että miksi ihmeessä se ohjelma muodostaa niin moneen yhteyden, jos niiltä keltään ei pysty lataamaan. Listassa on 50 yhteyttä ja sitten kahdelta tulee yhteensä 4 kB/s. Muilta ei mitään, eikä myöskään nille päin liiku mitään.

lej sanoi:
Käytän uTorrentia ja liittymä on 1/512. Lähetysnopeuden olen asettanu hieman yli 50 kb/s. Näillä asetuksilla siis vielä muutama päivä sitten kaikki toimi hyvin. Nyt ei juuri mikään liiku minnekään.

Kannattaa pitää jossain 45-47kt/s tuo uppi. Downloadit tahtoo helposti uupua, jos uppikaista huutaa täysillä.

Onhan tuossa tietysti mahdollisuus, että jotkut ovat blokkineet ulkomaalaiset ip:t tai ovat asettaneet vaikka uppirajaksi kilotavun. Julkisilla trackereilla tuo lataaminen tahtoo joskus olla vähän tuskaa, kun ei ole ratiorajoitteita/peloitteita. Monissa torrenttiohjelmissa pystyy muuten katsomaan, miten nopeasti muut peerit uppivat tai lataavat.

hyrre sanoi:
Kannattaa pitää jossain 45-47kt/s tuo uppi. Downloadit tahtoo helposti uupua, jos uppikaista huutaa täysillä.

Näin juuri. Mulla on Utorrentissa aina uppi 40kb/s ja hyvin on toiminut. Heti jos laittaa upit täysille downi tippuu alas. **tuttaa maksaa jostain 8/1M linjasta, kun uppaa niin downi laskee, eli joku elisalla vääntää kaistaa alas heti, kun tavaraa liikkuu väärään suuntaan.

kgb sanoi:
Näin juuri. Mulla on Utorrentissa aina uppi 40kb/s ja hyvin on toiminut. Heti jos laittaa upit täysille downi tippuu alas. **tuttaa maksaa jostain 8/1M linjasta, kun uppaa niin downi laskee, eli joku elisalla vääntää kaistaa alas heti, kun tavaraa liikkuu väärään suuntaan.

Tuskin siinä noin käy, tosin sellaisia systeemejä on ollut että kun ne haistavat tietyissä porteissa p2p-liikennettä niin koko liittymän tehollinen kaista putoaa jonnekin pohjamutiin. Itse kuitenkin veikkaisin että kun uppikaistasi tukkeutuu niin vastaanotettujen pakettien kuittaukset alkavat vain tökkimään up-kaistan loppuessa kesken, ja down hiipuu siinä samalla.

hyrre sanoi:

Julkisilla trackereilla tuo lataaminen tahtoo joskus olla vähän tuskaa, kun ei ole ratiorajoitteita/peloitteita.

Kiitos vinkistä. Joskohan ei tarvitsisi joka aamu resetoida tota perkeleen boksia ku on yhteys jumittanut.

Mitä noihin ratiorajoittamattomiin trackereihin tulee, niin mun mielestä ne toimii kyllä paljon paremmin. Esim. Downloadin valmistuttua piratebaystä ratio lähes aina yli yksi vrt. finbytesin ratioon jotain helevetin pientä-->järettömän kauan saa pitää uppia päällä.

LAiton uppi nopeudet 40 kt/s ja tarkistin muutenkin, että asetukset ovat suositusten mukaiset. Ei auta silti. Ulos menee juuri niin plajon kuin kaistaa riittää, mutta dl-nopeudet ovat sitä 2-10 kt/s luokkaa. Porukkaa riittää, mutta esim. 50:stä keskimäärin kolmelta tulee 1 kt/s per asshole.

Fat Rat sanoi:
Mitä noihin ratiorajoittamattomiin trackereihin tulee, niin mun mielestä ne toimii kyllä paljon paremmin. Esim. Downloadin valmistuttua piratebaystä ratio lähes aina yli yksi vrt. finbytesin ratioon jotain helevetin pientä-->järettömän kauan saa pitää uppia päällä.

No, tuo on vähän kaksipiippuinen juttu. Minusta tuo torrentin pidempään pitäminen upittavana on pieni "hinta" siitä, että sen joskus oikeasti saa haettua. Seedien kadottua on aika mahdotonta saada sitä haettua piratebaylta ja joskus valuu niin tuskaisen hitaasti, ettei jaksa edes ladata. Toisaalta minua ei haittaa niin paljoa tuo torrenttien pito päällä, kun serverikone hoitaa sitä hommaa kaapissa yötä päivää niin ei haittaa normaalia koneenkäyttöä tai yöunia :)

lej sanoi:

Yhdyn samaan itkuvirsikerhoon, viime aikoina utornaattori on toiminut todella hitaasti, konetta se ei kaada mutta muuten yskii ihan vitusti. Samat viat ku sullakin eli surffaus on vitsun hidasta ohjelman ollessa päällä, ennen se jouhi aivan hyvin vaikka dl oli 80-90 kt/s luokkaa... :persereikäutorrentolisparempinimi:

edit: kiitos jollekkin joka jossain ylempänä mainitsi uppauksen rajoittamisesta, johan lähti sutimaan! Ootte te neroja :kippis1:

Aina oppii sitä, kun pakkiksella kysyy mitä...huono :nolo:

Mantu sanoi:
edit: kiitos jollekkin joka jossain ylempänä mainitsi uppauksen rajoittamisesta, johan lähti sutimaan! Ootte te neroja :kippis1:

Aina oppii sitä, kun pakkiksella kysyy mitä...huono :nolo:
Ei toimi mulla. Dl on yhä se 2-5 kt/s.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom