Tornihuhut-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pain
  • Aloitettu Aloitettu
Täällä yksi musti mies lisää. Parhaimmat kommentit on mustista jo tulleet, mutta itse muistelen lämmöllä talvea ja mustin vetämistä siinä reessä. Hiihtäen sen paskaputken vetäminen oli todella antoisaa. Varsinkin alamäet aiheuttivat mukavaa lisäsäpinää.
Kun tuli jyrkkä ylämäki niin se putki kannettiin ylös, myös talvella.
Ampuminen oli toisaalta ikimuistoinen kokemus jonka jälkeen kaikki muut aseet tuntuivat kesyiltä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
blackie lawless sanoi:
Täällä yksi musti mies lisää.
Ampuminen oli toisaalta ikimuistoinen kokemus jonka jälkeen kaikki muut aseet tuntuivat kesyiltä.

Hehe, sulla tuo nickin etuosa viittaa aika hyvin kyseiseen aseeseen.
Mustin jälkeen ei ole enää kuin jyrkkä alamäki. Kaikki tuntuu kesyltä mustin murautuksen jälkeen.

Ahvena sanoi:
Jospa havumarssi suoritettiin eri vuodenaikoina? Hiihtäen matka taittuu paljon nopeammin kuin röhveltäen. Ite en havumarssista paljoa muista, suuremmat hajotukset oli Koottu ja Peuravaaran koukkaus.

Koottu oli kyllä paras harjoitus ikinä, missäs saapumiserässä olit, itse kävin 2/96.

rasvanahka sanoi:
Koottu oli kyllä paras harjoitus ikinä, missäs saapumiserässä olit, itse kävin 2/96.

2/97 ja paikkana LR Ivalo. Hiihettiin 80 kilsaa yli kolmenkympin pakkasissa, tiedusteltiin vuorokausi, iskettiin ja irti koko seuraava vuorokausi. Reissun teki raskaaksi miehistö ja ruokapula. Saatiin evääksi eineitä. Kaikkihan ei tieten mahu reppuun ja jätettiin turhimmat eväät kassulle. Matkalla alko porukka saamaan pahan räilätin. Toisena päivänä selvisi että eines kanaviillokki oli pilaantunutta. Joten se niistä eväistä, kun oli tiukasti laskettu ruoat ja puolet piti heittää pois. Oli rankkaa kun koko ajan piti vetää ahkiota tai kantaa venttiä. Lepo jäi vähälle, kun ei ollu miehiä kierrättää kipinässä ja vartiossa. Kyllähän se oli kivaakin, oli makia ruilutella kookoolla vihulaisia verenmaku suussa.

Ahvena sanoi:
Matkalla alko porukka saamaan pahan räilätin. QUOTE]

Sissiryönien kanariisisotkut aiheutti usein ainakin meikäläisellä ja joukkuekavereilla vatsanväänteitä ja p:n lentämistä. Oletimme vian piilevän siinä että tyhjiöpakattu ja äärimmilleen kuivattu eines heitetään kauheessa nälässä minuutiksi kiehuvaan veteen ja vedetään huiviin, jolloin sotku turpoaa mahassa. Ehkäpä 96-97 jaossa olleissa eineksissä oli enemmänkin vikaa...

Inttistooria: olin alikessuna valvomassa morttien ammuntoja. Joukkueessa oli jokusia ns. kumipäitä ja ammuntaa johtava luutnantti käski meitä lyömään niitä halolla jos rynkyn piippu osoittaa jonnekin muualle kuin maalialueelle. Pahin näistä kumipäistä kyseli tosissaan käyttääkö SA vielä jalkajousia aseina. Joku sanoi sille että tietysti, mitäpä muutakaan JK tarkoittaisi kuin jalkajousikomppaniaa.

peehoo sanoi:
Ahvena sanoi:
Matkalla alko porukka saamaan pahan räilätin. QUOTE]

Sissiryönien kanariisisotkut aiheutti usein ainakin meikäläisellä ja joukkuekavereilla vatsanväänteitä ja p:n lentämistä. Oletimme vian piilevän siinä että tyhjiöpakattu ja äärimmilleen kuivattu eines heitetään kauheessa nälässä minuutiksi kiehuvaan veteen ja vedetään huiviin, jolloin sotku turpoaa mahassa. Ehkäpä 96-97 jaossa olleissa eineksissä oli enemmänkin vikaa...

Hauskoja olivat myös ne peltipurkkeihin pakatut kanariisit, lihakeitot ja muut "maukkaat" sissimuonat, niitä kun sai välillä kiskoa alas lämmittämättä, kun ei yksinkertaisesti ollut aikaa tehdä mitään valmisteluja. Olivat kyllä namia ;)
Muistuu elävästi mieleen eräskin kerta, kun oltiin parin hemmon kanssa keskellä yötä tien varressa väijymässä vihollisajoneuvoja kylkimiinat + putkimiinat viritettynä, siinä odottaessa sitten "nautin" kylmää noppasoppaa, ai ai että maistui :)

training_day sanoi:
peehoo sanoi:
Hauskoja olivat myös ne peltipurkkeihin pakatut kanariisit, lihakeitot ja muut "maukkaat" sissimuonat, niitä kun sai välillä kiskoa alas lämmittämättä, kun ei yksinkertaisesti ollut aikaa tehdä mitään valmisteluja. Olivat kyllä namia ;)
Muistuu elävästi mieleen eräskin kerta, kun oltiin parin hemmon kanssa keskellä yötä tien varressa väijymässä vihollisajoneuvoja kylkimiinat + putkimiinat viritettynä, siinä odottaessa sitten "nautin" kylmää noppasoppaa, ai ai että maistui :)

Mulla jäi kyllä syömättä ne lihakeitot ja merimiespihvit. Ei saanu alas sitte millään. Mä söin kiisseleitä tai panssarinäkkäriä ja pasteijaa. Marssilla kaadoin aina kaakaojauhepussin suuhun ja vettä perään. Se oli hyvää!

UCp sanoi:
training_day sanoi:
Mulla jäi kyllä syömättä ne lihakeitot ja merimiespihvit. Ei saanu alas sitte millään. Mä söin kiisseleitä tai panssarinäkkäriä ja pasteijaa. Marssilla kaadoin aina kaakaojauhepussin suuhun ja vettä perään. Se oli hyvää!

Sitä kun oli esim. viikon metsikössä pelkän sissimuonan varasssa, niin kyllä ne kaikkein karmeimmatkin sotkut yllättävän hyvin upposivat...

"Hauskimmat" sissileirit meillä olivat sellaisia, että nukkumaan ehti ehkäpä tunnin vuorokaudessa ja jatkuvasti oli jotain toimintaa päällä. Siinä oli sitten pakko syödä kaikki mitä syödäkseen sai, muuten olisi aika selkeästi tipahtanut :)

Erään tuollaisen reissun jälkeen vlv:llä muuten nukuin 18 tuntia putkeen, se taitaa olla oma ennätykseni :)

Vekaralla yleisin tornihuhu oli, että jollakin oli aivokalvontulehdus. Tästä johtuen koko kasarmi on karanteenissa ja lomat peruttu. Ekan kerran jopa hetken uskoin. Talvella tuon tarinan kuuli lähes joka viikonloppu.

peehoo sanoi:
Inttistooria: olin alikessuna valvomassa morttien ammuntoja. Joukkueessa oli jokusia ns. kumipäitä ja ammuntaa johtava luutnantti käski meitä lyömään niitä halolla jos rynkyn piippu osoittaa jonnekin muualle kuin maalialueelle.

Kyllä siinä ois pistoolin tarvinu halon sijasta. Mikä jumankauta siinä on että kaikilla nuijille sukunimi alkaa samalla kirjaimella ku mulla. Ammu siinä sitte ku toisella puolen jätkä hokee laukausten välisää että "rupes seisoon" ja toisella puolen juipilla on jotain hänää aseen kans. Piippu minuun päin esittelee lutille että ei laukee ei, ei vaikka kuin käytän liikkuvat takana ja veän liipaisimesta.

Sama jätkä veti kuusen alla liikkuvat taakse ja kurkkas pesään. Tyhjä oli. Tyhjä laukaus ja varmistus... Kolme jätkää korvatutkimuksiin. Toinen nuija putsas aseen teltassa. Oli se sen osittain purkanutki. Jotenki se vaan laukes silti.

Hoohoo, vittu mitä juttuja :D Aiemmin esiintynyt Olkkonen tuntuu olevan aika asia tyyppi...Täytyypä kantaa omakin korsi kekoon legendaarisesta skapparista. Luulen että yksi jos toinenkin täällä tuntee ylil. Kari Korhosen. Sellanen helvetinmoinen wannabe Euroopan omistaja, oikea karpaasi. Pääsin joitakin vuosia sitten pois Helsingin merisotakoulusta ja sijoituspaikaksi tuli Uton linnake Turun saaristossa. Päädyin sinne kahden muun koksun kanssa ja Kari oli tietysti vastaanottamassa meitä. "tervetuliaispuhe" oli legenda jo syntyessään: "Yks juttu tähän väliin. Täällä unohdatte sen syväjohtamispaskan, jota siellä merisotakoulussa opetettiin" Piti oikein huulta purra ettei ois revennyt. Muutakin legendaa loytyy, muttei tietysti kuulosta kerrottuna yhtään niin hauskalta kuin koettuna.

Kari lupasi myos kuntsarin sille, joka nostaa enemmän penkistä kuin hän. Kukaan ei kuitenkaan saanut sitä 190 kg:a punnerrettua.

Sotkussa oli biljardipoytä, joka tietysti oli aina varattuna ja odottelijoita piisasi melkein jonoksi asti. Korhonen asteli kerran tapansa mukaan itsevarmasti sotkuun sisään ja murjaisi: "Mua ei sitten kiinnosta kenen vuoro on seuraavaksi. Mä pelaan nyt ja jos jollain on jotain sitä vastaan niin otetaan natsat pois ja aletaan tappelemaan"

Oi niitä aikoja...

*Sodiksessa oli jokaisella leirillä joltain paleltunu sormet tai varpaat amputointikuntoon. Yleensä joltain tykäriltä*

*Haminassa kiersi myös toi `sulkeiset varaston katolla` legenda*

*Skappareista ja lääkäreistä nyt liikkui mitä ihmeellisempiä tarinoita, joista varmaan 1% oli totta*

*Uatsit jätetään metsään kun bensa loppuu*

*Kiisselissä on jarrua*

*Juuri sillä omalla komppanialla/joukkueella/ryhmällä oli kaikkein vittumaisin kouluttaja, joka teetti ihan uskomattomia tehtäviä*

Lieköhän Kajaanissa viellä Spl-kouluttajana Hartikainen(oli minun aikaan vääpeli)? Oli varmaan enemmän poissa kuin kaikki vempat yhteensä. Muutaman kerran "jouduttiin" lomille kun ei sovittu kaikki Spollit vartioon eikä ollut kouluttajaa yksikössä kun Hartikainen poti jotain kipeää keihäänheitto kättään tai oli jossakin harjoittelemassa. En enää muista tarkkaan että kuinka kauan oltiin spollina sen alokas ajan ja Oulussa käydyn spoll koulun jälkeen mutta jotain ehkä 5kk oltiin. Niin sinä aikana ehkä Hartikainen piti noin 4 viikkoa meille koulutusta rivissä. Sitten joku taistelusukeltaja/spoll/laskuvarjojääkäri vääpeli oli jonkun aikaa meillä kouluttajana ja siitä piti tulla spolleille toinen kouluttaja mutta yht´äkkiä se joutu kuljetuskomppaniaan kouluttajas. Sitten oltiin taas viikolla yksikössä ilman kouluttajaa. Muutamia kertoja oltiin muiden yksikön jamppojen mukana ampumaradalla tai jossakin yleensä apuna kappareille tuloslaskennassa jne.

Mun mielestä paras ja kuolematon tornari on se, että "Joo joo, toi RANJV:n kouluttaja nönnönnöö on juossut coopperissa 4000m nasse päässä ja taisteluvarustus ja rynkky niskassa". Plus kaikki muut variaatiot tosta varustuksesta :lol2:

ironchef sanoi:

/QUOTE]
En tiedä kuinka huhu on, mutta ilmeisesti Neukuilla oli tarkoituksena ainakin osittain se, että maailmanpalon alkaessa ajetaan autolla niin kauan kuin se kestää tai päästään haluttuun paikkaan.

Eli on ollut huhua, että Suomessa noita on modattu, että saadaan öljyt vaihdettua, koska venäläiset olivat pitäneet kyseistä ominaisuutta tarpeettomana. Noitahan on ilmeisesti tullut tankki- ynnä muiden kauppojen yhteydessä.

Neukkulassahan, kun jos veturin mukaan kuului lumiaura, niin se laitettiin mukaan vaikka veturi olisi myyty päiväntasaajalle. Samoin noiden tankkien ja miehistönkuljetusvaunujen mukana tuli hirveät määrät rynkkyjä ja muuta sälää, ilmeisesti myös UAZ:ja, kun Neuvostoliitossakin ne kuulu mukaan. Ihan sama haluaako/tarvitseeko ostaja niitä. Oikeaa resurssien tehokäyttöä.

Tuo veturi juttu on tosi. Öjlynvaihto jutusta en voi mennä takuuseen.

Kyllä niissä uazeissa ihan alkuperäisenä ne proput on. Olenpa jopa nähnyt veli venäläisen huolto-ohjekirjan uaziin, tosin siinä nyt saattoi lukea vaikka "polta bensan loputtua".

Tai kokeile jos joku osa sattuu hyvällä tuurilla sopimaan johonkin toiseen autoon.

ironchef sanoi:
Kuultua:
Kyseinen kulkupeli olisi kuulemma laskuvarjojoukkojen peli joka pudotetaan laskuvarjolla joukkojen mukana.
Kesto ajaksi on suunniteltu 50 km tai 2 tuntia. Eli käytännössä kun isku on saatu tehtyä niin se on hoitanu tehtävänsä.
Samaa kuultu myös että oljypohjan proput asennetaan vasta Suomessa.

Armeijan aikana monet jutteli aikoinaan Turussa Heikkilän kasarmilla työskentelevästä Ltn Pötrösestä, joka esiintyi 90-luvun alussa Gladiaattoreissa nimellä Vääpeli. Pötrönen kun ei mieleltään ollut niitä kaikkein terveempiä ja Pötrösellä oli myös gladiaattorikauden aikoihin tapana turvoa kooltaan kaksinkertaiseksi jostain kumman syystä, sillä lopputuloksella, että myös hermot paloivat siinä oheessa.

Legenda kertoo Pötrösen olleen rauhanturvajoukoissa vartiotehtävissä, kun pykälän ohitse oli ajellut venäläinen tiedusteluvaunu vittujakaan välittämättä pysäytyskehoituksista. Pötrönen oli juossut vaunun kiinni, hypännyt sen kyytiin ja repinyt apumiehen luukusta katolle. Koko vaunun miehistö kuljettajaa myöten olivat olleet aivan pierussa ja he olivat eksyneet väärälle alueelle. Paikalle hälyytetyt sotilas-poliisit olivat vangineet miehet, ja kun venäläisten kamppii oli aamulla ilmoitettu väärällä alueella seikkailleesta vaunusta, oli sieltä lähtenyt itse pataljoonan komentaja miehiä tervehtimään.

Pötrösen antamat selkäsaunat eivät olleet mitään verrattuna siihen mitä tapahtui komentajan toimesta. komentaja oli hakannut joka äijän päätä niin kauan pasin kylkeen, että taju oli lähtenyt. Muilutuksen jälkeen komentaja oli todennut "täytyy lähettää nuo Tsetzenian eturintamaan, siellä ne tapetaan varmasti". Viikkoja tapahtuneen jälkeen joku oli törmännut kometajaan ja se oli ohimennen sanonut saaneensa paremman idean miesten suhteen. Komentaja oli päättänyt lähettää ne ydinsukellusveneeseen, jossa ei pinnalla käydä kuin ehkä noin kerran vuodessa ja maissa tuplaten harvemmin.

Toisen legendan mukaan Pötrösellä oli myös etukyykyn virallinen-epävirallinen Suomen ennätys 290 kg. Hauis-treeniä oli parhaillaan otettu scott-tangolla 140kg samalla kun Nummistot ja kumppanit repivät vaivaista 100kg..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom