Joku voi nyt muistuttaa, että Hazard ei tarkoittanut itse solvata Halmetta asiattomilla, ulkonäköön viittaavilla haukkumasanoilla, vaan kyse oli mediakritiikistä: Hazard itse asiassa käytti sanoja, joita uskoi meidän normaalien ihmisten mielessämme käyttävän vainajasta, samalla kun kirjoitamme valheellisen ymmärtäväisiä juttuja herran muistoksi. No, suoraan sanoen minä en tunnistanut itseäni tuosta mediakritiikistä enkä suurinta osaa medioista yleensäkään - omasta mielestäni olisi ollut hyvä, jos Halme olisi päässyt irti huumeista ja alamaailmasta ja kuntoutunut edes mukavasti naapuriensa kanssa juttelevaksi ja näiden lapsille ystävällisesti leperteleväksi sedäksi, joka olisi kyennyt tyytymään ja sopeutumaan vammansa aiheuttamiin rajoituksiin ja elämään näiden puitteissa hiljakseen mahdollisimman mukavaa elämää. Kyllä minä pidän sitä yhtenä ihan mahdollisena tulkintana, että Hazard itse riemuitsi Halmeen kuolemasta ja elämöi tällä käyttäen loukkaavia ja solvaavia ilmaisuja, mutta feministille ominaisella pelkurimaisuudella siirsi vastuun omasta epähumaaniudestaan meidän kaikkien kannettavaksi. Hazardin mediakritiikki oli niin huonoa, että se vaikutti pelkäksi harhautusoperaatioksi tarkoitetulta.