Tony Halme eduskunnassa 7.2.2006

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maso
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
8.10.2002
Viestejä
1 099
Ikä
52
Tony Halmeen avautuminen eduskunnassa:

Tony Halme /ps: Arvoisa puhemies! Kyllä alaikäisten seksuaalisen hyväksikäytön tuomion pitäisi olla kovempi kuin vuosi. Kyllä pelotteen pitäisi olla paljon suurempi, kun lapsia ruvetaan käyttämään hyväksi. Omana mielipiteenäni tässä lopuksi haluaisin sanoa, että jokaikiseltä pedofiililtä pitäisi leikata munat irti, lyödä ne tapilla perseeseen ja heittää ne loppuiäksi linnaan. [Puhemiehen huomautus PTK 4/2006 vp]

Millaisia ajatuksia Halmeen puheenvuoro herättää? Minusta on sääli, että taas piti näyttää kuinka aivottomia henkilöitä eduskuntaan voi päästä. Puheen sisällöstä kaikki varmaan ovat samaa mieltä, mutta minusta kansanedustajalta vaaditaan myös käytöstapoja. Harmittavasti kolaus saattaa tuntua myös perussuomalaisten kannatuksessa, joka oli presidentin vaalien jälkeen nousussa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tony sanoo asiat just kuten itsekkin ne muotoilisin jos pääsisin tuonne avautumaan, joten antaa palaa vaan.
 
No ihan asiaahan se puhuu, mutta kun ei äly riitä tuomaan niitä esille sillei et joku vois ottaa miehen tosissaan niin ei tosta mitään hyötyä ole.
Hyvä et joku puhuu asioista niiden oikeillä nimillä, mutta harmi että sen täytyy olla just Halme joka ei pysty minkäänlaiseen älylliseen keskusteluun asioista.
 
No vuoden päästä on vaalit,kyllähän ne Tonynkin puheet alkaa taas pikkuhiljaa kovenemaan ja kovenemaan... loppuvuodesta taas hirveä uho päällä ja hupsista, toinen kausi eduskunnassa on taattu. Sitten voikin taas hissutella ja pikkuhiljaa vaipua piiloon ettei kukaan huomaa että ei ihan oikeasti saakaan mitään aikasekseen. Showmies. Väärässä paikassa.
 
On siellä paskempiakin tyyppejä kuin Halme, vaikken tyyppiä itse kannatakkaan.
Hyvä että joku sanoo miten asiat on eikä sano totakin asiaa 5 tuntia kestävin kiertoilmauksin lopulta unohtaen mitä olikaan sanomassa ja päätyen siihen että ei asialle kannata mitään tehdä.
Pedofiilit, Raiskarit(siis nää puskissa vaanijat) ja muut perslävet sais heittää johonkin häkkiin metsään ja sen jälkeen kertoa uhrien omaisille missä ko. häkki on.
Todella perseestä että näitä elukoita suojellaan, tuomion jälkeen vois aivan hyvin pistää pakolliseks esim. sen että kotiovessa lukee: Pedofiili Pauli Arvid Nykäsenniemi. Voitaisiin ehkä päästä näistä eroon jos hyysääminen loppuis
 
Kyllä Halme on käyttäny istunnoissa puheenvuoroja yllättävän paljon. Sisällöistä en tiedä... toi toteamus lasten hyväksikäytöstä on varmaan aika monen suomalaisen mielipide suorasti sanottuna. Tosin kukaan muu tuskin uskaltaisi avautua tuolla tavalla.

Luulempa että ps kannatus ennemminkin tuosta vain kasvaa. Onhan tuo niin perus suomalainen mielipide kuin voi olla. Omasta mielestäni Halme ei eduskuntaan kuulu mutta hyssyttelijöitä ne muut ovat. Sitten on niitä jotka tahallaan kiusaa päätöksentekoa, ne pitäis potkia pihalle.
 
Minusta se ei pressanvaaleissa ainakaan ollut perussuomalaisten menestyksen takana, että Soini joutui vähän väliä kiusalliseen tilanteeseen Halmeen kommenttien takia. Varmasti puolueen johto haluasi profiloitua hieman älykkäämmän keskustelun nojalla, jos Halme ei olisi betonilähiöiden ääniharava. Kansalla varmasti on sama käsitys, että tuomiot pedofiilijutuissa ovat liian lyhyitä, niin minullakin, mutta turha alkaa provosoimaan tällä asialla. Toivottavasti kansa huomaa tosiaan, että vaalit lähestyy ja miksi Halmeen puheet taas kovenevat.
 
Joze86 sanoi:
Hyvin sanottu, ja myös hyvin tehty kun sanotaan samalla tavalla kuten ajatellaan !

Minä haluasit olla ensimmäisenä näkemässä kun joku tuon Halmeen uhkauksen toteuttaisi. Ja miksi ei toteuttaisi koska niin ajatellaan, jos ihan kirjaimellisesti otetaan.
 
Taattua Halme-tasoa.

Ei ole tainnut ymmärtää, että yksi ihminen kahdestasadasta ei voi tehdä pelisääntöjä. Jos 199 käyttäytyy siivosti ja odottaa sitä muiltakin, jätetään öykkäri leikin ulkopuolelle. Lopputulos: Öykkärin kanssa ei tehä yhteistyötä ja öykkäri ei onnistu ajamaan eteenpäin tavoitteitaan.
 
Melkonen ääliö. Jos eduskunnassa haluaa tukea ajatuksilleen, niin ei sitä ainakaan tuolla tavalla saa.

e: kostaja minuutin nopeempi
 
Kostaja X sanoi:
Taattua Halme-tasoa.

Ei ole tainnut ymmärtää, että yksi ihminen kahdestasadasta ei voi tehdä pelisääntöjä. Jos 199 käyttäytyy siivosti ja odottaa sitä muiltakin, jätetään öykkäri leikin ulkopuolelle. Lopputulos: Öykkärin kanssa ei tehä yhteistyötä ja öykkäri ei onnistu ajamaan eteenpäin tavoitteitaan.

Olihan toi puheenvuoron loppu aika huonosti sanottu, olis voinu jättää pois. Mutta olisiko tätäkään puheenvuoroa täällä sitten ruodittu jos ei olisi sanonut tota munat pois-kommenttia??? ei varmaankaan. helppo tapa saada huomiota omille kommenteilleen ja kansan barrikaadeille asiasta keskustelemaan.

Kyllähän Halmeen pitäisi miettiä mitä puhuu, ja yrittää tulla toimeen kaikkien kanssa, niin voisi saada jotain aikaan siellä eduskunnassa. Taitaa vaan puhua ennen kuin ajattelee.
 
Tony Halmeen suusta kuulua:

..Suomalaiset veteraanit ei pääse vieläkään kuntoutukseen, mutta ulkomaalaisille on kyllä tarjota valtion puolesta kaikki perkeleen kriisiavut ja terapeutit heti jos grillijuhlilla sataa ja tötteröhattu kastuu.

..Viimeks kun mä katoin karttaa niin tän maan kohalla luki Suomi.

..Somalimukulat uhoaa jo lehdissäkin, että ne on Stadin kovin jengi.
Kyllä sen verran pitää meidän kasvavasta nuorisosta löytyä yritystä, että näytetään kuka on isäntä talossa. Jätetään se liiman imppaaminen vähän vähemmälle ja pannaan paikat kuntoon niin mummotkin uskaltaa taas liikkua steissillä.

..Mä istuin yhtenä päivänä katukahvilassa Esplanadilla mukavassa seurassa. Silloin siihen tallusteli Abu-Papu ja sen kaveri Bingo-Bango suoraan päiväunilta. Ne haki jostain pari tuolia ja tunki röyhkeästi kahden suomalaisen tytön pöytään näiden kielloista huolimatta.
- "Mä en tiedä, millainen istumajärjestys siellä teidän kamelinpaskaleirinuotiolla yleensä on, mutta täällä Suomessa ei nimitellä naisia eikä tungeta ilman lupaa toisten pöytään. Alkakaa kalppia takaisin rautatieasemalle. Tehän ootte varmaan VR:llä töissä kun te siellä aina roikutte?"
Siinä vaiheessa mä nippasin sen pihalle koko terassilta ja se pyllähti kaaressa perseelleen jalkakäytävälle. Kännykkä sillä oli kädessä jo ennen kuin ilmalento päättyi ja hirvee molotus alkoi välittömästi.

..Jos kerran taiteilijaeläkettä myönnetään kaiken maailman savikukon pyörittäjille ja runon rustaajille, joiden kippoja ja kirjoja on nähnyt ehkä viisi ihmistä, niin kyllä musta samalla tavalla pitäisi tukea entisiä urheilijoita.. ..on ihan yhtä rankkaa treenata joka päivä 25 vuotta urheilua kuin puhallella vähän lavalla nuotteja paskatorveen tai sutia baskeri silmillä kännissä pillunkuvia tauluun..

..Mä lupaan taistella loppuun asti mun äänestäjien puolesta ja mä takaan, että jos peli menee kovaksi niin mua ei kanneta eduskunnasta pihalle yhtä helposti kuin Vennamoa..

..Mä lupaan tässä ja nyt maksaa bensat jokaiseen Ladaan, jolla suomalaiset kommunistimaanpetturit tsörää punanen pipo päässä ikuisesti helvettiin täältä.. ..ei auta muuta kuin balalaikka perseeseen ja rajalle..

..Mä olen ollut niin monella ovella aikoinaan vahdissa, että mä voin hyvin ottaa saman homman eduskunnassakin. Mä menen pääovelle seisomaan ennen täysistuntoa ja pidän huolen siitä, että sisään pääsee vain rehellisiä ja isänmaallisia syntyperäisiä Suomen kansalaisia niin kuin laissa sanotaan..

..Mitä hyötyä meille yleensä on koko Kiasmasta ? Mä takaan sen, että jos mä väännän kunnon maissipaskat kattilaan ja lyön siihen propellin pystyyn ja vien sen yöllä salaa Kiasman näyttelyyn jonkun feministilesbotaiteilijan nimellä, niin siellä on helsinkiläiset taidekriitikot seuraavana päivänä lääpällään kehumassa että onpa uskomattoman hienoa taidetta..

..Jos Pate Pallinaama vetää kaks litraa pirtua ja ämpärillisen pillereitä ja rupee näkeen näkyjä ja lyö mua lapiolla päähän ja leikkaa mattoveitsellä multa munat irti, niin kyllä se sattuu niin vitusti. Ei se lievennä ainakaan mun haaroja tippaakaan, vaikka Pate ois kuuden promillen kännissä ja pilleripölyssä..

Jos miestä ei kotityöt huvita eikä se saa muijaansa siivoamaan, niin silloin sillä on vääränlainen muija. Jos taas nainen ei saa ukkoaan imuroimaan ja puhumaan joka päivä kolme tuntia parisuhteen filosofiasta, niin vaihtakoon miestä. Uusi löytyy varmasti vaikka ympäristöministeriöstä, tohvelitehtaasta tai kehitysmaakaupasta...

..Marja-Liisa Kirvesniemessä on pikkaisen mallia kaiken maailman nenärengasfeministeille, joiden ainoa saavutus elämässä on sadantonnin opintolaina, kammottavasti tupakalta löyhkäävä hengitys ja hermoromahduksen saaneet vanhemmat. Mutta niinhän se on. Näyttäkää mulle tyytyväinen feministi, niin mä näytän teille Jari Sillanpään tyttöystävän.
 
Mistäköhän Halme on tuon vuoden rangaistuksen repäissyt tuohon? Lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä voidaan tuomita 4 vuotta vankeutta ja törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä 10 vuotta. Mikäli taas puhutaan keskimääräisestä tuomiosta, niin täytyy ottaa huomioon, että joukkoon mahtuu lievempiä tapauksia joissa uhri on esimerkiksi 15-vuotias ja myötävaikuttanut tapahtumien kulkuun. Vaikka näiden lievempien tekojen tuleekin pysyä rangaistavina, tulee niihin mielestäni soveltaa rangaistusasteikon lievempää päätä.
Tony Halme on kova poika vaatimaan rikollisille rankempia tuomioita, mutta pysyy hiljaa kun lakia tulee itse rikottua. Mies vaati muistaakseni huumausainerikoksista kovempia tuomioita, mutta ääni kellossa muuttui kun syyte tipahtikin omalle kohdalle. Yhtäkkiä huumausainerikoksista annettavat tuomiot ovatkin niin kovia, että niistä pitää valittaa. Kansanedustajaksi hän uskoo kelpaavansa edelleen, vaikka joskus vaati rattijuopumuksesta kärähtänyttä edustajaa eroamaan. Mies on täynnä suuria sanoja, mutta tekoja ja uskottavuutta löytyykin sitten huomattavasti vähemmän.
 
Maso sanoi:
Minä haluasit olla ensimmäisenä näkemässä kun joku tuon Halmeen uhkauksen toteuttaisi. Ja miksi ei toteuttaisi koska niin ajatellaan, jos ihan kirjaimellisesti otetaan.

Eiköhän Tony tuon itse suorita, kun nuo persejutut tuntuu kaiksesta huolimatta niin kovasti kiinnostavan... ;)

Muutenkin Halme on päässyt hyvin politiikantekemisen syrjään kiinni, tämäkin lausunto kielii vahvasti siitä, että eduskunnassa toimitaan pääasiassa oman uudelleenvalinnan puolesta. takinkääntäminenkin tuntuu jo onnistuvan, viime vuonna Tony uhosi selväsanaisesti, ettei enää aio pyrkiä uudelle kaudelle, ja myöhemmin väitti lausuntoaan tulkitun väärin. Mielenkiintoista!
Meri-Rastilan äänet ovat varmasti edelleen Tonyn taskussa, viime vaalien protestiäänestäjät taitavat nyt jättää väliin.
 
Willie sanoi:
Kansanedustajaksi hän uskoo kelpaavansa edelleen, vaikka joskus vaati rattijuopumuksesta kärähtänyttä edustajaa eroamaan. Mies on täynnä suuria sanoja, mutta tekoja ja uskottavuutta löytyykin sitten huomattavasti vähemmän.

Mulla meni kanssa tässä kohtaa viimeiset arvostuksen rippeet Halmeseen. Kirjat on luettu ja muutenkin kannanottoja kuultu. Tuumin ennen, että mies on kyllä täysi dorka, mutta hän varmasti seisoo sanojensa takana. Tuosta edellä mainitusta tempauksesta valitettavasti huomasi, ettei siitä ole edes seisomaan sanojensa takana.
 
Ei yllätä, että myös täällä Halmeen kanssa samaa mieltä olevat edustavat ikähaarukkaa 16-19 ja odotankin mielenkiinnolla Bodaajan rakentavaa argumentointia :) . No, kertoopahan tämäkin puheenvuoro taas että ei ole Tonyn "iso hihna" lakannut vieläkään luistamasta...

Jos täällä olisi sellanen Spede-hymiö niin laittasin sen tähän.
 
Back
Ylös Bottom